gdzie taki silnik?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl>
Subject: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 07:13:04 +0200


szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek samochodowych ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Pozdrawiam
K.S.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: PeJot_at_nospam_o2.pl
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 07:29:50 +0200



KS napisał(a):

szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek samochodowych ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Myślałem o silniku z przekładną, pochodzącym od maszynki do mięsa, ale
on da z siebie 10, maks. 20 Nm. Samohamowność dało by się zrealizować
elektrycznie.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jacek M." <tymkonto_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 07:32:19 +0200


Użytkownik "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:d8lp11$lb2$1_at_nospam_news.dialog.net.pl...
szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek samochodowych
ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla
jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik
mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Pozdrawiam
K.S.

Jesli niskoobrotowy i samochamowny to mnie nasuwa sie silnik z przekladnia
slimakowa. Jesli na wale ma byc utrzymywany moment to chyba w oparciu o
sterownik elektroniczny i pomiar predkosci obrotowej (tarcza kodowa na wale
lub tacho). Dlaczego nie nadaje sie ten od wycieraczek? Czyzby obroty nie
odpowiadaly Ci?
Pozdrawiam

Jacek M.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 09:08:04 +0200



"Jacek M." <tymkonto_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:d8lq2s$bp9$1_at_nospam_news.onet.pl...
Użytkownik "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:d8lp11$lb2$1_at_nospam_news.dialog.net.pl...
szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek samochodowych
ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla
jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik
mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Jesli niskoobrotowy i samochamowny to mnie nasuwa sie silnik z przekladnia
slimakowa. Jesli na wale ma byc utrzymywany moment to chyba w oparciu o
sterownik elektroniczny i pomiar predkosci obrotowej (tarcza kodowa na
wale
lub tacho). Dlaczego nie nadaje sie ten od wycieraczek? Czyzby obroty nie
odpowiadaly Ci?

Ogolnie potwierdzam przekladnia slimakowa z definicji jest samohamowna.
A z moich bardzo historycznych doswiadczen z silnikami od wycieraczek to z
wbudowana przekladnia mialy calkiem przywoite osiagi, przekladnia wewntrzna
wlasnie byla slimakowa.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jacek M." <tymkonto_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 09:31:28 +0200



Użytkownik "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d8lvoj$kq6$1_at_nospam_news.onet.pl...

"Jacek M." <tymkonto_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:d8lq2s$bp9$1_at_nospam_news.onet.pl...
Użytkownik "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:d8lp11$lb2$1_at_nospam_news.dialog.net.pl...
szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie
jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek
samochodowych
ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla
jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik
mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Jesli niskoobrotowy i samochamowny to mnie nasuwa sie silnik z
przekladnia
slimakowa. Jesli na wale ma byc utrzymywany moment to chyba w oparciu o
sterownik elektroniczny i pomiar predkosci obrotowej (tarcza kodowa na
wale
lub tacho). Dlaczego nie nadaje sie ten od wycieraczek? Czyzby obroty
nie
odpowiadaly Ci?

Ogolnie potwierdzam przekladnia slimakowa z definicji jest samohamowna.
A z moich bardzo historycznych doswiadczen z silnikami od wycieraczek to z
wbudowana przekladnia mialy calkiem przywoite osiagi, przekladnia
wewntrzna
wlasnie byla slimakowa.

Wlasnie!! Modze jednak powrocisz do pomyslu z silnikiem od wycieraczek?
Jacek M.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Ukaniu" <l99ukaszWYWALTO_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 11:25:54 +0200



Użytkownik "Jacek M." <tymkonto_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d8m129$ncf$1_at_nospam_news.onet.pl...

Wlasnie!! Modze jednak powrocisz do pomyslu z silnikiem od wycieraczek?


Witam,
Hmm, silnik od wycieraczek IMHO chyba nie wytrzyma ok 100Nm
Bo tam zębateczki są plastikowe
Tyle momentu ma przeciętny silnik 1.4 o zapłonie iskrowym ;-)

Pozdrawiam Łukasz


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 14:58:46 +0200


On Tue, 14 Jun 2005 11:25:54 +0200, Ukaniu wrote:
Użytkownik "Jacek M." <tymkonto_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Wlasnie!! Modze jednak powrocisz do pomyslu z silnikiem od wycieraczek?

Hmm, silnik od wycieraczek IMHO chyba nie wytrzyma ok 100Nm
Bo tam zębateczki są plastikowe
Tyle momentu ma przeciętny silnik 1.4 o zapłonie iskrowym ;-)

Trzeba wycieraczki od Jelcza czy innego autobusu - tam ramie dlugie
i sila wieksza - to moze sebatka stalowa :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Greg" <xgrzes_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Wed, 15 Jun 2005 19:49:40 +0200



Trzeba wycieraczki od Jelcza czy innego autobusu - tam ramie dlugie
i sila wieksza - to moze sebatka stalowa :-)
tez plastik siedzi..a przynajmneij w konstrukcjach od ciezarowek, ktore ja
widzialem



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Wed, 15 Jun 2005 19:53:18 +0200


Użytkownik "Greg" <xgrzes_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d8ppl2$19v$1_at_nospam_inews.gazeta.pl
Trzeba wycieraczki od Jelcza czy innego autobusu - tam ramie dlugie
i sila wieksza - to moze sebatka stalowa :-)
tez plastik siedzi..a przynajmneij w konstrukcjach od ciezarowek,
ktore ja widzialem

Silniki do wycieraczek produkuje Zakład Elektrotechniki Motoryzacyjnej w
Dusznikach-Zdroju. Kiedyś mieli trochę danych technicznych na stronie (
www.zem.com.pl ), ale przyszła jakaś Web-reorganizacja i katalogi są
permanentnie "under construction".

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: scx <szczupxTEGOtuNIEma_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Sun, 19 Jun 2005 00:35:44 +0200


Greg się wziął i wyklepał:


Trzeba wycieraczki od Jelcza czy innego autobusu - tam ramie dlugie
i sila wieksza - to moze sebatka stalowa :-)
tez plastik siedzi..a przynajmneij w konstrukcjach od ciezarowek, ktore ja
widzialem

Udaj się w kierunku złomowiska, możesz znajdziesz jakiegoś Kraza czy inny
ruski sprzęt. Oni nie znali plastiku ;P
--
scx

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysztof Rudnik" <rudnik_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 11:31:20 +0200



Użytkownik "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d8lvoj$kq6$1_at_nospam_news.onet.pl...

Ogolnie potwierdzam przekladnia slimakowa z definicji jest samohamowna.

Zalezy od skoku slimaka (kat) - patrz mechanizm wybierania numerow
od starych telefonow. :))

Krzysiek Rudnik



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 14:40:00 +0200



"Krzysztof Rudnik" <rudnik_at_nospam_kki.net.pl> wrote in message
news:d8m8es$2nt$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...

Użytkownik "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d8lvoj$kq6$1_at_nospam_news.onet.pl...

Ogolnie potwierdzam przekladnia slimakowa z definicji jest samohamowna.

Zalezy od skoku slimaka (kat) - patrz mechanizm wybierania numerow
od starych telefonow. :))

Hehe nie no zawsze znajdzie sie wyjatek od reguly, jednak wlasnie
przekladnei slimakowe stosuje sie glownie wlasnie z powodu samohamownosci
(poza wyjatkami gdzie zalezy nam by nie bylo takiej funkcjonalnosci) i ze
wzgledu na uzyskiwane dosc duze przelozenie.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "szymon" <gasiorcz_at_nospam_anty.spam.poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 12:15:41 +0200


Użytkownik "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:d8lp11$lb2$1_at_nospam_news.dialog.net.pl...
szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek samochodowych
ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla
jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik
mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Ja bym się do tego zabrał od początku....

predkość = 2pi [1/s]
moment = 100Nm

stąd zgrubnie moc (na wale reduktora):
P=314W

Teraz można już zaczynać poszukiwania:)

Pozdrawiam,
Szymon



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "szymon" <gasiorcz_at_nospam_anty.spam.poczta.onet.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 12:56:42 +0200



Użytkownik "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:d8lp11$lb2$1_at_nospam_news.dialog.net.pl...
szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek samochodowych
ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla
jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik
mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Ja bym się do tego zabrał od początku....

predkość = 2pi [1/s]
moment = 100Nm

Stąd zgrubnie moc (wyjściowa reduktora):
P=w*M =>P=628W

Teraz można już zaczynać poszukiwania:)

Pozdrawiam,
Szymon



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: gdzie taki silnik?
Date: Tue, 14 Jun 2005 18:04:34 +0200


Dzieki, ale ja nie potrzebuje duzego w. Moze byc nawetkilka obr/min.

Pozdrawiam

K.S.
Użytkownik "szymon" <gasiorcz_at_nospam_anty.spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d8md5g$k95$1_at_nospam_news.onet.pl...

Użytkownik "KS" <pokajok_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:d8lp11$lb2$1_at_nospam_news.dialog.net.pl...
szukam silnika elektrycznego z przekładnią samochamowną o niewielkich
obrotach (około 60/min, może być mniej) i o dość znacznym momencie jaki
silnik (a raczej przekładnia) moze utrzymac w stanie zatrzymanym około
10kg/m. Szukałem coś na ten temat silników od wycieraczek samochodowych
ale
nie znalazłem nic ciekawego poza charakterystyką moment/obroty dla
jakiegos
małego silniczka ktory dawał moment przy zatrzymaniu 2Nm. Jaki silnik
mógłby
spełnic moje wymagania. Silnik musi byc w miare tani na 12-220V.

Ja bym się do tego zabrał od początku....

predkość = 2pi [1/s]
moment = 100Nm

Stąd zgrubnie moc (wyjściowa reduktora):
P=w*M =>P=628W

Teraz można już zaczynać poszukiwania:)

Pozdrawiam,
Szymon