Jak prawidłowo podłączyć wzmacniacz antenowy w Citroenie C3 z nowym radiem?

radio w Citroenie C3





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr_S" <pskul_at_nospam_idea.net.pl>
Subject: radio w Citroenie C3
Date: Mon, 4 Jul 2005 00:41:05 +0200


Witam,
Mam następujący problem. Podłączyłem dziś radio do Citroena C3. Problem
polega na tym, że kiepsko grało radio, więc sprawdziłem czy wszystko jest
dobrze podłączone. Wykręciłem antene z dachu i sprawdziłem miernikiem, czy
jest przejście między przewodem 'gorącym' wchodzącym do radia a 'gwintem'
anteny. (antena ma metalową końcówke wkręcaną do tego czegoś na dachu:) -
nie było połączenia. Wydało mi się to dziwne, więc przeanalizowałem drogę
przewodu wychodzącego z radia a mającego na celu zasilanie wzmacniacza
antenowego (po włączeniu radia pojawia sie na nim 12V). Jak się okazało,
przewód ten wychodzi z radia i łączy się z wtyczką, która była przypięta
wewnątrz miejsca na montaż radia i do której podłączony jest przewód idący
razem z przewodem antenowym w instalacji samochodowej ... cały problem
jednak polega na tym, że wtyczka ta nie miała galwanicznego połączenia !!!
(coś ala dwie wtyki żeńskie połączone razem - być może przygotowane do
seryjnie montowanego radia). Doszedłem do wniosku, że musi być więc jakiś
wzmacniacz, i połączyłem obydwa przewody (ten z radia i ten czerwony idący
razem z kablem antenowym - usnąłęm obydwie wtyczki i zlutowałem przewody). -
uprzednio sprawdziłem też jaki prąd tam płynie - 21mA. Radyjko na zaczęlo
grać, jednak problem polega na tym, że po wyjechaniu kawałek za miasto
zaczyna być słychać trzaski nawet na najmocnieszych stacjach typu RMF. W
związku z tym mam pytanie:
1. czy ten czerwony przewód to jest przewód od wzmacniacza czy może np. od
jakiegoś filtru aktywnego ?
2. czy w związku z tym może podłączyć wzmacniacz antenowy i czy to pomoże ?

Z góry dziekuje za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Piotr Skulimowski



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?ISO-8859-2?Q?Krzysztof_Szmur=B3o?= <ks123_at_nospam_wyrzuc.to.wp.pl>
Subject: Re: radio w Citroenie C3
Date: Mon, 04 Jul 2005 11:34:26 +0200


Piotr_S napisał(a):
Witam,
Mam następujący problem. Podłączyłem dziś radio do Citroena C3. Problem
polega na tym, że kiepsko grało radio, więc sprawdziłem czy wszystko jest
dobrze podłączone. Wykręciłem antene z dachu i sprawdziłem miernikiem, czy
jest przejście między przewodem 'gorącym' wchodzącym do radia a 'gwintem'
anteny. (antena ma metalową końcówke wkręcaną do tego czegoś na dachu:) -
nie było połączenia. Wydało mi się to dziwne, więc przeanalizowałem drogę
przewodu wychodzącego z radia a mającego na celu zasilanie wzmacniacza
antenowego (po włączeniu radia pojawia sie na nim 12V). Jak się okazało,
przewód ten wychodzi z radia i łączy się z wtyczką, która była przypięta
wewnątrz miejsca na montaż radia i do której podłączony jest przewód idący
razem z przewodem antenowym w instalacji samochodowej ... cały problem
jednak polega na tym, że wtyczka ta nie miała galwanicznego połączenia !!!
(coś ala dwie wtyki żeńskie połączone razem - być może przygotowane do
seryjnie montowanego radia). Doszedłem do wniosku, że musi być więc jakiś
wzmacniacz, i połączyłem obydwa przewody (ten z radia i ten czerwony idący
razem z kablem antenowym - usnąłęm obydwie wtyczki i zlutowałem przewody). -
uprzednio sprawdziłem też jaki prąd tam płynie - 21mA. Radyjko na zaczęlo
grać, jednak problem polega na tym, że po wyjechaniu kawałek za miasto
zaczyna być słychać trzaski nawet na najmocnieszych stacjach typu RMF. W
związku z tym mam pytanie:
1. czy ten czerwony przewód to jest przewód od wzmacniacza czy może np. od
jakiegoś filtru aktywnego ?
2. czy w związku z tym może podłączyć wzmacniacz antenowy i czy to pomoże ?

Z góry dziekuje za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Piotr Skulimowski

Połączyłeś żyłę z koncentryka antenowego z przewodem +12ant. ?
Może się mylę, ale te zasilanie które pisałeś że do wzm. antenowego to
jest przeznaczone jako sygnał wysuwający antenę teleskopową. A przejścia
galwanicznego między żyłą koncentryka a gwintem w antenie może nie być
bo jest tam wstawiony kondensator.
Jeśli zrobiłeś tak jak się zapytałem na początku to pewnie przewód
12ant. zbiera ci wszelkie zakłócenia z samochodu.

ps. jest takie przysłowie: nie poprawiaj fabryki, oni z reguły wiedzą co
robią.

Pozdrawiam
Krzysztof Szmurło