HP5L czy 6L (PCB)?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl>
Subject: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Mon, 4 Jul 2005 12:32:19 +0200


Witam,
1. Jakies opinie nt. tego ktora powinienem kupic do robienia PCB i
ewentualnie co sprawdzic przy kupnie... mile widziane
2. Czym sie rozni 6P od 6L ? (6P mam za ok 180-270PLN a 6P za 290-350PLN)

Dziekuje
Jakub



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Mon, 4 Jul 2005 13:35:59 +0200



"buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl> wrote in message
news:dab3hd$bqb$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Witam,
1. Jakies opinie nt. tego ktora powinienem kupic do robienia PCB i
ewentualnie co sprawdzic przy kupnie... mile widziane
2. Czym sie rozni 6P od 6L ? (6P mam za ok 180-270PLN a 6P za 290-350PLN)

Ogolnie rodzina L to mocno nieudana rodzina, glowny problem to separator w
ukladzie pobierania kartek z podajnika.
Rowniez sama drukarka jest troche inaczej zaprojektowana (wytrzymalosc: L -
rynek soho, P - troche powazniejsza praca)
Jesli mzoesz to kup jednak P albo poszukaj 5 bez literek a jesli juz to bez
literki L...



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Mon, 04 Jul 2005 14:43:18 +0200


On Mon, 4 Jul 2005 13:35:59 +0200, PAndy wrote:
"buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl> wrote in message
1. Jakies opinie nt. tego ktora powinienem kupic do robienia PCB i
ewentualnie co sprawdzic przy kupnie... mile widziane
2. Czym sie rozni 6P od 6L ? (6P mam za ok 180-270PLN a 6P za 290-350PLN)

Ogolnie rodzina L to mocno nieudana rodzina,

Ale 5 i 6, bo wczesniejsze nie byly zle.

glowny problem to separator w ukladzie pobierania kartek z podajnika.

Kwestia zasadniczo jednej gumki, kiedys HP ja rozsylal za darmo.
Ciekawe czy specjalnie obnizyli trwalosc .. ale jesli tak to zle na
tym wyszli :-)

O ile pamietam to 5L jest 300dpi .. i to jest ciut za malo jak na
plytki.

6L juz 600, ale warto tez popatrzec na ilosc pamieci - one nie bardzo
potrafily zrobic pelna strone w pelnej rozdzielczosci. Ale plytki
zazwyczaj sa mniejsze i dobrze kompresowalne ..

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jack" <kronus_at_nospam_[usun-to]poczta.onet.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Mon, 4 Jul 2005 15:42:32 +0200



Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:56bic19pplnlebpd80mer6n65fqipd3nge_at_nospam_4ax.com...
On Mon, 4 Jul 2005 13:35:59 +0200, PAndy wrote:
"buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl> wrote in message
1. Jakies opinie nt. tego ktora powinienem kupic do robienia PCB i
ewentualnie co sprawdzic przy kupnie... mile widziane
2. Czym sie rozni 6P od 6L ? (6P mam za ok 180-270PLN a 6P za
290-350PLN)

Ogolnie rodzina L to mocno nieudana rodzina,

Ale 5 i 6, bo wczesniejsze nie byly zle.

glowny problem to separator w ukladzie pobierania kartek z podajnika.

Kwestia zasadniczo jednej gumki, kiedys HP ja rozsylal za darmo.
Ciekawe czy specjalnie obnizyli trwalosc .. ale jesli tak to zle na
tym wyszli :-)

O ile pamietam to 5L jest 300dpi .. i to jest ciut za malo jak na
plytki.

Tu sie mylisz w 5 i 6L jest 600dpi robilem plytki na obu - jest ok. co do
braku pamieci - potwierdzam przy duzych plytkach - ja dokupilem pamiec na
Allegro 2MB i teraz mi idzie wszystko.


6L juz 600, ale warto tez popatrzec na ilosc pamieci - one nie bardzo
potrafily zrobic pelna strone w pelnej rozdzielczosci. Ale plytki
zazwyczaj sa mniejsze i dobrze kompresowalne ..

J.

Pozdrawiam
Jack



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: pisz_na.mirek_at_nospam_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Mon, 4 Jul 2005 15:33:02 +0000 (UTC)


buke <cubah_at_nospam_tlen.pl> wrote:
Witam,
1. Jakies opinie nt. tego ktora powinienem kupic do robienia PCB i
ewentualnie co sprawdzic przy kupnie... mile widziane
2. Czym sie rozni 6P od 6L ? (6P mam za ok 180-270PLN a 6P za 290-350PLN)

Za 200zł kupisz normalną HP Laserjet 4 (bez żadnych literek) z 10MB RAM.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Daniel Dawid <Light'I> Majewski" <madan.wywal_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 05 Jul 2005 02:14:41 +0200


pisz_na.mirek_at_nospam_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl napisał(a):
Za 200zł kupisz normalną HP Laserjet 4 (bez żadnych literek) z 10MB RAM.
300x300dpi ?
--
Pozdrawiam, Light'I

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 5 Jul 2005 02:42:08 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?


Hello Daniel,

Tuesday, July 5, 2005, 2:14:41 AM, you wrote:

Za 200zł kupisz normalną HP Laserjet 4 (bez żadnych literek) z 10MB RAM.
300x300dpi ?

600 dpi

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 5 Jul 2005 10:47:39 +0200



"RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> wrote in message
news:1141714475.20050705024208_at_nospam_pik-net.pl...
Hello Daniel,

Tuesday, July 5, 2005, 2:14:41 AM, you wrote:

Za 200zł kupisz normalną HP Laserjet 4 (bez żadnych literek) z 10MB RAM.
300x300dpi ?

600 dpi

Jakto? Przeciez "czwoki" mialy 300dpi?
jakub


--
> Best regards,
> RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 5 Jul 2005 11:02:10 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?


Hello buke,

Tuesday, July 5, 2005, 10:47:39 AM, you wrote:

Za 200zł kupisz normalną HP Laserjet 4 (bez żadnych literek) z 10MB RAM.
300x300dpi ?
600 dpi
Jakto? Przeciez "czwoki" mialy 300dpi?

Chyba tylko 4L ma 300 dpi. 4 i 4+ 600 dpi.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 5 Jul 2005 11:33:43 +0200



"RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> wrote in message
news:1859429987.20050705110210_at_nospam_pik-net.pl...
Hello buke,

Tuesday, July 5, 2005, 10:47:39 AM, you wrote:

Za 200zł kupisz normalną HP Laserjet 4 (bez żadnych literek) z 10MB
RAM.
300x300dpi ?
600 dpi
Jakto? Przeciez "czwoki" mialy 300dpi?

Chyba tylko 4L ma 300 dpi. 4 i 4+ 600 dpi.

ok dzieki, to sie musze zastanowic, czy brac jakas 5L za 180 z tonerem, czy
4 za podobna cene.
A jak patrze do srodka to na co zwrocic uwage? Beben? Oprocz wydruku
oczywiscie...
Jakub
--
> Best regards,
> RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
>



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 5 Jul 2005 11:48:26 +0200



"buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl> wrote in message
news:dadkfi$4bb$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...

"RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> wrote in message
news:1859429987.20050705110210_at_nospam_pik-net.pl...
Hello buke,

Tuesday, July 5, 2005, 10:47:39 AM, you wrote:

Za 200zł kupisz normalną HP Laserjet 4 (bez żadnych literek) z 10MB
RAM.
300x300dpi ?
600 dpi
Jakto? Przeciez "czwoki" mialy 300dpi?

Chyba tylko 4L ma 300 dpi. 4 i 4+ 600 dpi.

ok dzieki, to sie musze zastanowic, czy brac jakas 5L za 180 z tonerem,
czy
4 za podobna cene.
A jak patrze do srodka to na co zwrocic uwage? Beben? Oprocz wydruku
oczywiscie...

Jesli moge cos doradzic to serwisujac kiedys troche HP nie polecam serii L -
to nie tylko problemy z pobieraniem papieru ale i ogolnie sama konstrukcja
mechaniczna. drukarki serii 4, 5, 6 bez literek maja bardzo solidne
mechanizmy (szczegolnie 4 i 5) - L to drukarki domowe, P drukarki mniejsze
cos posredniego miedzy np 5 i 5L, mozesz popatrzec na drukarki np 5M to sa
kombajny sieciowe z jeszcze mocniejszym mechanizmem.
Ogolnie male drukarki serii L i zarzniete P moga sie rozsypac... w normalnej
eksploatacji drukarki 4, 5 , 6, 4M, 5M, 6M sa nie do zabicia - ich
mechanizmy zostaly tak zaprojektowane ze jeszcze dlugo bedziesz cieszyl sie
z jej pracy.
Ogolnie nie polecam seri L i nie polecam serii P - wszystkie pozostale jak
najbardziej.
Widze ze na allegro sa 5 i 5M w dobrej cenie - ja kupilem 5 i jestem bardzo
zadowolony



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 5 Jul 2005 12:35:03 +0200


Użytkownik "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dadl23$mu2$1_at_nospam_news.dialog.net.pl

Jesli moge cos doradzic to serwisujac kiedys troche HP nie polecam
serii L - to nie tylko problemy z pobieraniem papieru ale i ogolnie
sama konstrukcja mechaniczna. drukarki serii 4, 5, 6 bez literek maja
bardzo solidne mechanizmy (szczegolnie 4 i 5) - L to drukarki domowe,
P drukarki mniejsze cos posredniego miedzy np 5 i 5L, mozesz
popatrzec na drukarki np 5M to sa kombajny sieciowe z jeszcze
mocniejszym mechanizmem.

Sufiks "M" oznacza wbudowany interpreter PostScriptu. HP4 i HP4M róznią się
właśnie obecnością/brakiem karty PS i niczym więcej. IMHO z serii "L"
względnie porządne były jeszcze 4L, ale mają tylko 300dpi i ciut mało
pamięci (afair max 2MB)

HP jest o tyle porządne, że trzyma na stronie całą dokumentację swojego
laserdrukarstwa od HPLJ bez numerków począwszy. Mozna wybierać, przebierać
i porónywać ;-)
http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=s-001&h_lang=en&h_cc=us&h_product=14638&h_client=S-A-R163-1&h_page=hpcom&lang=en&cc=us

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 5 Jul 2005 19:22:23 +0200



"Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> wrote in message
news:42ca6258_at_nospam_news.home.net.pl...

Sufiks "M" oznacza wbudowany interpreter PostScriptu. HP4 i HP4M róznią
się
właśnie obecnością/brakiem karty PS i niczym więcej. IMHO z serii "L"
względnie porządne były jeszcze 4L, ale mają tylko 300dpi i ciut mało
pamięci (afair max 2MB)

O ile mnie pamiec nie myli to jednak zmiany pewne byly bo dokumentacja ww
czesci mechanicznej minimlnie sie roznila... ale bic sie nie chce...ogolnie
uwazam ze 4, 5 i juz nie tak do konca 6 (kiedy wchodzila linia 6 to ja
powoli wybywalem do innych rzeczy wiec nie moge mowic jak drukarka wygladala
po 2 latach orania w firmie) to bardzo udane drukarki... i polecam.


HP jest o tyle porządne, że trzyma na stronie całą dokumentację swojego
laserdrukarstwa od HPLJ bez numerków począwszy. Mozna wybierać,
przebierać
i porónywać ;-)

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=s-001&h_lang=en&h_cc=us&h_product=14638&h_client=S-A-R163-1&h_page=hpcom&lang=en&cc=us

hehe tego co najwazniejsze czyli service manual'a nie udostepniaja ale bez
wiekszych klopotow lezy na sieci i mozna porownac oznaczenia spare parts...



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 05 Jul 2005 22:44:07 +0200
From: badworm <nospam_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?


PAndy napisał(a):
hehe tego co najwazniejsze czyli service manual'a nie udostepniaja ale bez
wiekszych klopotow lezy na sieci i mozna porownac oznaczenia spare parts...

Za to normalnej instrukcji do serii 4 w wersji elektronicznej nie
znajdziesz chyba nigdzie a w serwisówce nie wszystko jest.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=24
http://browsehappy.pl/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 05 Jul 2005 22:43:11 +0200
From: badworm <nospam_at_nospam_post.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?


PAndy napisał(a):
Jesli moge cos doradzic to serwisujac kiedys troche HP nie polecam serii L -
to nie tylko problemy z pobieraniem papieru ale i ogolnie sama konstrukcja
mechaniczna. drukarki serii 4, 5, 6 bez literek maja bardzo solidne
mechanizmy (szczegolnie 4 i 5) - L to drukarki domowe, P drukarki mniejsze
cos posredniego miedzy np 5 i 5L, mozesz popatrzec na drukarki np 5M to sa
kombajny sieciowe z jeszcze mocniejszym mechanizmem.
Ogolnie male drukarki serii L i zarzniete P moga sie rozsypac... w normalnej
eksploatacji drukarki 4, 5 , 6, 4M, 5M, 6M sa nie do zabicia - ich
mechanizmy zostaly tak zaprojektowane ze jeszcze dlugo bedziesz cieszyl sie
z jej pracy.

Oj... Przy zakupie HP4(+) warto zwrócić uwagę na to w jakim stanie jest
wałek grzewczy modułu pieca(cały moduł da się wyjąć po odkręceniu dwóch
śrubek) i rolki podajnika wyjściowego - wedle opinii jednego z serwisów
właśnie te dwa elementy zużywają się najszybciej a wymiana pierwszego
jest dosyć bolesna dla kieszeni :-(
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=24
http://browsehappy.pl/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 05 Jul 2005 14:15:27 +0200


On Tue, 5 Jul 2005 11:33:43 +0200, buke wrote:
ok dzieki, to sie musze zastanowic, czy brac jakas 5L za 180 z tonerem, czy
4 za podobna cene.
A jak patrze do srodka to na co zwrocic uwage? Beben? Oprocz wydruku
oczywiscie...

Chyba wszystkie HP mialy beben w cartridge'u z tonerem.
Wiec raczej sie zorientuj jaka jest cena rynkowa tonera do danego
modelu.

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Artur Butryn" <artur_usunto_at_nospam_butryn.org>
Subject: Re: HP5L czy 6L (PCB)?
Date: Tue, 5 Jul 2005 10:35:53 +0200



Użytkownik "buke" <cubah_at_nospam_tlen.pl> napisał w wiadomości
news:dab3hd$bqb$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Witam,
1. Jakies opinie nt. tego ktora powinienem kupic do robienia PCB i
ewentualnie co sprawdzic przy kupnie... mile widziane
2. Czym sie rozni 6P od 6L ? (6P mam za ok 180-270PLN a 6P za 290-350PLN)

Witam,
Drukarki HP z literką L nie są zbytnio udane. Jak ktoś już tu wspomniał jest
problem z separatorem kartek. Poza tym używają niestandardowych modułów
pamięci i chcąc zwiększyć pamięć musisz zapłacić kilka razy tyle...
Ja w domu używam HP5M, którą kupiłem na Allegro, bardzo solidnie wygląda,
pracuje bez zarzutów, nie ma problemu z rozrzerzeniem pamięci itd...
Płytki drukowane wychodzą z tego elegancko! Robiłem spokojnie 10mils.

---
Pozdrawiam
Artur