Silnik PRDZ 160 SX 7,5 kW zasilany 220V - jak ustawić obroty w prawo?
Silnik 220V
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 16:36:45 +0200
Mam maly problem z silnikiem (typ- prdz 160 sx 7,5 kw) jest on zasilany
napieciem 220V, a problem polega na tym ze przestal sie krecic w prawa
strone.
Pytanie polega na tym w jaki sposob silnik ten jest uruchamiany aby sie
krecil w prwa strone.
Sa na nim 4 zaciski dwa do napiecia zasilania 220v, a na nastepne dwa
jest podawane napiecie 24v. Maszyna w ktorej pracuje podaje napiecie 24v na
te zaciski w momencie wlaczenia prawych obrotow, tylko ze nie sprawia to
roznicy czy jest zalaczone to napiecie czy go nie ma i tak silnik kreci sie
tylko w lewa strone.
Prosze o pomoc i z gory dziekuja.
Pozdrawiam
From: "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 16:57:54 +0200
Mam maly problem z silnikiem (typ- prdz 160 sx 7,5 kw) jest on
zasilany
napieciem 220V, a problem polega na tym ze przestal sie krecic w prawa
strone.
Pytanie polega na tym w jaki sposob silnik ten jest uruchamiany aby
sie
krecil w prwa strone.
Sa na nim 4 zaciski dwa do napiecia zasilania 220v, a na nastepne dwa
jest podawane napiecie 24v. Maszyna w ktorej pracuje podaje napiecie 24v
na
te zaciski w momencie wlaczenia prawych obrotow, tylko ze nie sprawia to
roznicy czy jest zalaczone to napiecie czy go nie ma i tak silnik kreci
sie
tylko w lewa strone.
Prosze o pomoc i z gory dziekuja.
Sądzę, żete wyprowadzenia 24Ve to przekaźnik do zamiany układu uzwojeń w
środku. Możliwe ze się urwał kabelek w środku albo się przekaźnik zaspawał.
Prawdopodobnie łatwe do naprawienia. Ale pewnie nie bez ingerencji do
środka. Sprawdz czy oporność na zaciskach 24V
CosteC
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 17:13:42 +0200
Sądzę, żete wyprowadzenia 24Ve to przekaźnik do zamiany układu uzwojeń w
środku. Możliwe ze się urwał kabelek w środku albo się przekaźnik
zaspawał.
Prawdopodobnie łatwe do naprawienia. Ale pewnie nie bez ingerencji do
środka. Sprawdz czy oporność na zaciskach 24V
CosteC
Opornosc miedzy zaciskami 24v to 200 omow.
Bylbym tez wdzieczny jakby ktos wyjasnil mi zasade zmiany kierunku obrotow
silnika w silniku tego typu.
From: "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 21:42:55 +0200
Sądzę, żete wyprowadzenia 24Ve to przekaźnik do zamiany układu uzwojeń w
środku. Możliwe ze się urwał kabelek w środku albo się przekaźnik
zaspawał.
Prawdopodobnie łatwe do naprawienia. Ale pewnie nie bez ingerencji do
środka. Sprawdz czy oporność na zaciskach 24V
CosteC
Opornosc miedzy zaciskami 24v to 200 omow.
Bylbym tez wdzieczny jakby ktos wyjasnil mi zasade zmiany kierunku obrotow
silnika w silniku tego typu.
Szklana kula wzruszyła ramionami i odfruneła na południe.
Nie mam pojęcia co to za silnik. Jakiś uniwersalny pewnie.Pewnie uzwojenie
wzbudzenia się obraca. Pewnie musisz poczytać tabliczke znamionową. Bez tego
nic Ci mądrego nikt nie powie.
CostC
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 22:23:02 +0200
Szklana kula wzruszyła ramionami i odfruneła na południe.
Nie mam pojęcia co to za silnik. Jakiś uniwersalny pewnie.Pewnie uzwojenie
wzbudzenia się obraca. Pewnie musisz poczytać tabliczke znamionową. Bez
tego
nic Ci mądrego nikt nie powie.
CostC
Hmm na tabliczce wiele wiecej procz tego co napisalem i napiecia i mocy nie
napisali.
Wiem tylko tyle ze zasilanie podawane jest przez 4 szczotki, a to dodatkowe
uzwojenie (24v) jest umieszczone w stojanie.
Mam jeszcze takie pytanie czy moze oprocz smych uzwojen wewnatrz silnika nie
jest ukryte cos jeszcze, jakis triak czy cos??
Karolek
From: "MuNiO" <djmunioNOSPAM_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 23:03:18 +0200
Hmm na tabliczce wiele wiecej procz tego co napisalem i napiecia i mocy
nie napisali.
Wiem tylko tyle ze zasilanie podawane jest przez 4 szczotki, a to
dodatkowe uzwojenie (24v) jest umieszczone w stojanie.
Mam jeszcze takie pytanie czy moze oprocz smych uzwojen wewnatrz silnika
nie jest ukryte cos jeszcze, jakis triak czy cos??
czy to przypadkiem nie jest silnik z obcym wzbudzaniem ?
a podlacz odwrotnie te 24v i zobacz
From: "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 23:29:13 +0200
Szklana kula wzruszyła ramionami i odfruneła na południe.
Nie mam pojęcia co to za silnik. Jakiś uniwersalny pewnie.Pewnie
uzwojenie
wzbudzenia się obraca. Pewnie musisz poczytać tabliczke znamionową. Bez
tego
nic Ci mądrego nikt nie powie.
CostC
Hmm na tabliczce wiele wiecej procz tego co napisalem i napiecia i mocy
nie
napisali.
Wiem tylko tyle ze zasilanie podawane jest przez 4 szczotki, a to
dodatkowe
uzwojenie (24v) jest umieszczone w stojanie.
Mam jeszcze takie pytanie czy moze oprocz smych uzwojen wewnatrz silnika
nie
jest ukryte cos jeszcze, jakis triak czy cos??
Bardzo to dziwne... Silnik wygląda na uniwersalny. Ale z obcym wzbudzeniem.
Czy napewno na tym uzwojeniu było 0 lub 24V? a nie +24V lub - 24V? znaczy
prąd raz w jedną strone raz w drugą?
Może padł przekaźnik czy coś i nie odwraca tego uzwojenia?
CosteC
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 23:36:40 +0200
Bardzo to dziwne... Silnik wygląda na uniwersalny. Ale z obcym
wzbudzeniem.
Czy napewno na tym uzwojeniu było 0 lub 24V? a nie +24V lub - 24V? znaczy
prąd raz w jedną strone raz w drugą?
Może padł przekaźnik czy coś i nie odwraca tego uzwojenia?
CosteC
Sprawdzilem dokladniej i faktycznie zmienia sie polaryzacja. Raz jest +24 a
raz -24.
Wyglada na to ze przekaznik dziala, bo po przelaczeniu lewe-prawe obroty
zmienia sie odpowiednio polaryzacja.
Co w takim razie moze byc przyczyna zalaczania sie tylko w jednym kierunku??
Zalaczylem silnik nawet bez podlaczonego napiecia +-24 i caly czas chodzi
tak jak poprzednio w lewa strone.
From: "Greg" <gkasprow_at_nospam_gmail.com>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Sat, 9 Jul 2005 01:07:30 +0200
a moze mu nie przelaczaj w trakcie pracy tego napeicia?
tylko przelacz, i dopiero wlacz silnik..
a moze ten przekaznik zmienia sposob polaczenai stojana ze
szczotkotrzymaczem? tak jak np. w wiertarkach ecznych sie realizuje zmiane
kierunku
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Sat, 9 Jul 2005 09:43:48 +0200
Użytkownik "Greg" <gkasprow_at_nospam_gmail.com> napisał w wiadomości
news:dan0ss$i6m$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
a moze mu nie przelaczaj w trakcie pracy tego napeicia?
tylko przelacz, i dopiero wlacz silnik..
a moze ten przekaznik zmienia sposob polaczenai stojana ze
szczotkotrzymaczem? tak jak np. w wiertarkach ecznych sie realizuje zmiane
kierunku
Urzadzenie jest tak skonstruowane, ze aby wylaczyc jedne obroty trzeba
najpierw nacisnac guzik wylaczajacy, a dopiero potem mozna wlaczyc nastepne
obroty inaczej sie nie da.
A zmieniajac obroty zmienia sie wlasnie to napiecie +-24v.
From: "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Sat, 9 Jul 2005 10:48:53 +0200
Użytkownik "Greg" <gkasprow_at_nospam_gmail.com> napisał w wiadomości
news:dan0ss$i6m$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
a moze mu nie przelaczaj w trakcie pracy tego napeicia?
tylko przelacz, i dopiero wlacz silnik..
a moze ten przekaznik zmienia sposob polaczenai stojana ze
szczotkotrzymaczem? tak jak np. w wiertarkach ecznych sie realizuje
zmiane
kierunku
Urzadzenie jest tak skonstruowane, ze aby wylaczyc jedne obroty trzeba
najpierw nacisnac guzik wylaczajacy, a dopiero potem mozna wlaczyc
nastepne
obroty inaczej sie nie da.
A zmieniajac obroty zmienia sie wlasnie to napiecie +-24v.
I co? działa ta zmiana z +24V na - 24V?
CosteC
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Sat, 9 Jul 2005 14:48:48 +0200
Użytkownik "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl> napisał w wiadomości
news:dao338$4g2$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Użytkownik "Greg" <gkasprow_at_nospam_gmail.com> napisał w wiadomości
news:dan0ss$i6m$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
a moze mu nie przelaczaj w trakcie pracy tego napeicia?
tylko przelacz, i dopiero wlacz silnik..
a moze ten przekaznik zmienia sposob polaczenai stojana ze
szczotkotrzymaczem? tak jak np. w wiertarkach ecznych sie realizuje
zmiane
kierunku
Urzadzenie jest tak skonstruowane, ze aby wylaczyc jedne obroty trzeba
najpierw nacisnac guzik wylaczajacy, a dopiero potem mozna wlaczyc
nastepne
obroty inaczej sie nie da.
A zmieniajac obroty zmienia sie wlasnie to napiecie +-24v.
I co? działa ta zmiana z +24V na - 24V?
CosteC
Zmiana dziala, lecz dla silnika nie ma to roznicy i tak i tak kreci sie w
lewa strone tylko.
Czy jest plus 24v czy jest minus 24v czy w ogole sa odlaczone kable (24v) za
kazdym razem kreci w lewo.
From: "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Sat, 9 Jul 2005 18:42:32 +0200
a moze mu nie przelaczaj w trakcie pracy tego napeicia?
tylko przelacz, i dopiero wlacz silnik..
a moze ten przekaznik zmienia sposob polaczenai stojana ze
szczotkotrzymaczem? tak jak np. w wiertarkach ecznych sie realizuje
zmiane
kierunku
Urzadzenie jest tak skonstruowane, ze aby wylaczyc jedne obroty trzeba
najpierw nacisnac guzik wylaczajacy, a dopiero potem mozna wlaczyc
nastepne
obroty inaczej sie nie da.
A zmieniajac obroty zmienia sie wlasnie to napiecie +-24v.
I co? działa ta zmiana z +24V na - 24V?
CosteC
Zmiana dziala, lecz dla silnika nie ma to roznicy i tak i tak kreci sie w
lewa strone tylko.
Czy jest plus 24v czy jest minus 24v czy w ogole sa odlaczone kable (24v)
za
kazdym razem kreci w lewo.
Hmm no to trzeba będzie znaleść dokumentacje do silnika albo rozłożyć go na
części. Inaczej sie nie dowiesz czemu nie działa. Przynajmniej tak to
wygląda z tego co opisałeś.
CosteC
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Sat, 9 Jul 2005 21:50:43 +0200
Hmm no to trzeba będzie znaleść dokumentacje do silnika albo rozłożyć go
na
części. Inaczej sie nie dowiesz czemu nie działa. Przynajmniej tak to
wygląda z tego co opisałeś.
CosteC
Wlasnie dokumentacje...........tylko skad :> rozkrecic skubanca tez nie tak
latwo.
Dzieki za pomoc i w poniedzialek bede dalej kombinowal.
Karolek
From: "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 17:02:00 +0200
Użytkownik "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:dam32j$ja0$1_at_nospam_theone.laczpol.net.pl...
Mam maly problem z silnikiem (typ- prdz 160 sx 7,5 kw) jest on
zasilany
napieciem 220V, a problem polega na tym ze przestal sie krecic w prawa
strone.
Pytanie polega na tym w jaki sposob silnik ten jest uruchamiany aby
sie
krecil w prwa strone.
Sa na nim 4 zaciski dwa do napiecia zasilania 220v, a na nastepne dwa
jest podawane napiecie 24v. Maszyna w ktorej pracuje podaje napiecie 24v
na
te zaciski w momencie wlaczenia prawych obrotow, tylko ze nie sprawia to
roznicy czy jest zalaczone to napiecie czy go nie ma i tak silnik kreci
sie
tylko w lewa strone.
Prosze o pomoc i z gory dziekuja.
Wyciagnij wirnik ze stojana, obroc stojan tak by wirnik wlozyc do dziory z
drugiej strony, po czym zrob to i skrec silnik. Tak motor rozpoznaje kto go
skladal. U mnie dzis slonecznie, a u Ciebie?
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 17:16:35 +0200
Wyciagnij wirnik ze stojana, obroc stojan tak by wirnik wlozyc do dziory z
drugiej strony, po czym zrob to i skrec silnik. Tak motor rozpoznaje kto
go
skladal. U mnie dzis slonecznie, a u Ciebie?
Chyba za dlugo przebywales na tym sloncu.
Skoro nie masz do powiedzenia nic konstruktywnego to nie zabieraj glosu.
From: "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 17:28:33 +0200
Użytkownik "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:dam5da$3pn$1_at_nospam_theone.laczpol.net.pl...
Chyba za dlugo przebywales na tym sloncu.
Skoro nie masz do powiedzenia nic konstruktywnego to nie zabieraj glosu.
Wyprobowane to przegrzanie, bo bys bez niego wiedzial co zrobic, fajtlapo.
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 17:47:32 +0200
Wyprobowane to przegrzanie, bo bys bez niego wiedzial co zrobic, fajtlapo.
Jak narazie to ty jestes fajtlapa. Udajesz fachowca, zamiast poprostu
napisac co powinienem zrobic aby dzialalo. Nie zauwazylem zeby ta grupa byla
zarezerwowana tylko dla fachowcow.........dziwi mnie tez czego ty tutaj
szukasz, skoro wszystko juz wiesz, a dzielic sie wiedza nie masz zamiaru.
Jak narazie to zasmiecasz tylko grupe wiec albo pisz na temat, albo zachowaj
swoje komentarze dla siebie.
From: "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 18:27:28 +0200
Użytkownik "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:dam77b$hac$1_at_nospam_theone.laczpol.net.pl...
Jak narazie to ty jestes fajtlapa. Udajesz fachowca, zamiast poprostu
napisac co powinienem zrobic aby dzialalo. Nie zauwazylem zeby ta grupa
byla
zarezerwowana tylko dla fachowcow.........dziwi mnie tez czego ty tutaj
szukasz, skoro wszystko juz wiesz, a dzielic sie wiedza nie masz zamiaru.
Jak narazie to zasmiecasz tylko grupe wiec albo pisz na temat, albo
zachowaj
swoje komentarze dla siebie.
Teraz juz kazdy widzi, ze nie mozna pomoc zacofanym ludziom, bo oni nadal
twierdza ze obrocenie stojana nic nie da, i jest to nie na temat. A jest to
dla nich jedyny sposob, bo z powodu zacofania nic innego nie zrobią.
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 18:33:33 +0200
Teraz juz kazdy widzi, ze nie mozna pomoc zacofanym ludziom, bo oni nadal
twierdza ze obrocenie stojana nic nie da, i jest to nie na temat. A jest
to
dla nich jedyny sposob, bo z powodu zacofania nic innego nie zrobią.
Mam rozumiec ze stojan sam mi sie obrocil w trakcie pracy po czym wirnik sie
zatrzymal i od tego momentu chodzil jzu tylko w jedna strone? :>
Moze poprostu napisz mi tylko jak dziala zmiana kierunku obrotow silnika?
From: "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 18:33:40 +0200
Użytkownik "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:dam9qs$5hi$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Teraz juz kazdy widzi, ze nie mozna pomoc zacofanym ludziom, bo oni nadal
twierdza ze obrocenie stojana nic nie da, i jest to nie na temat. A jest
to
dla nich jedyny sposob, bo z powodu zacofania nic innego nie zrobią.
Sam im robiłem takie dowcipy, a oni po dwoch latach nie wiedzieli dlaczego
zle sie krecil, a silnik na polke :)
From: "Edzi" <rododendron_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 18:33:52 +0200
Użytkownik "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:dam9qs$5hi$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Teraz juz kazdy widzi, ze nie mozna pomoc zacofanym ludziom, bo oni nadal
twierdza ze obrocenie stojana nic nie da, i jest to nie na temat. A jest
to
dla nich jedyny sposob, bo z powodu zacofania nic innego nie zrobią.
Naprawdę reprezentujesz tak niski poziom jak piszesz?
Grupy dyskusyjne są po to aby pomagać* a nie obrażać.
Edzi.
*-zachodnie grupy napewno, niestety polskie roją się od tych co mają nos
powyżej głowy....
From: "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 18:43:31 +0200
Użytkownik "Edzi" <rododendron_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:dam9us$f63$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Naprawdę reprezentujesz tak niski poziom jak piszesz?
Grupy dyskusyjne są po to aby pomagać* a nie obrażać.
Edzi.
*-zachodnie grupy napewno, niestety polskie roją się od tych co mają nos
powyżej głowy....
Dzieki za komplementy, a skoro uzywam grup rozrywkowo i marketingowo, to
znaczy ze nie chce nikomu pomagac, a szczegolnie tej grupie nastolatkow
ktorzy odpowiadaja nawet sensownie tylko ze z punktu widzenia dziecka
(wciagaja ich odpowiedzi na pytania bez sensu i mozliwosci jej udzielenia).
Fajnie sie np z takim poklucic o zimną fuzje w samochodzie na wodor :), czy
moc baterii, lub kondensatora.
From: "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 18:45:13 +0200
Użytkownik "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:damap0$7sn$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Dzieki za komplementy, a skoro uzywam grup rozrywkowo i marketingowo, to
znaczy ze nie chce nikomu pomagac, a szczegolnie tej grupie nastolatkow
ktorzy odpowiadaja nawet sensownie tylko ze z punktu widzenia dziecka
(wciagaja ich odpowiedzi na pytania bez sensu i mozliwosci jej
udzielenia).
Fajnie sie np z takim poklucic o zimną fuzje w samochodzie na wodor :),
czy
moc baterii, lub kondensatora.
czyt. JESTEM TROLEM
From: "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 18:52:37 +0200
czyt. JESTEM TROLEM
Masz racje jestes trolem.
PLONK
From: "M. Szostak" <macio_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Fri, 8 Jul 2005 19:00:51 +0200
Użytkownik "Karolek" <drag_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:damb1c$f1t$1_at_nospam_theone.laczpol.net.pl...
czyt. JESTEM TROLEM
Masz racje jestes trolem.
PLONK
A szkoda, bo jak narazie to jestesmy daleko od rozwiazania, a to wszystko
przez to, ze podales nieprawidlowe dane na samym wstepie. Jak ktos chce to
sie domysli, trzeba tylko popatrzec na pierwszy post i rozwiazanie gotowe.
From: "zasit" <zasit_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Silnik 220V
Date: Tue, 12 Jul 2005 20:57:04 +0200
polecam forum na stronie www.netelektryk.com