=?ISO-8859-2?Q?cos_z=BFera_pr=B1d?=



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: " " <ello11_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?cos_z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 17:40:58 +0000 (UTC)


Trochę OT. Peugeot 405 1.8 GR (najchętniej to bym go zakopał i zaorał), coś mi
rozładowuje akumulator. Z elektryki to komputer AFAIK, radio wymontowane,
immobilajzer wymontowany, alarm nieaktywny, Cobra - podobno tak prosty że nie
ma co się popsuć, centralny zamek i szyby ster. elektrycznie, żadne światełko
w bagażniki czy schowku się nie pali, pobór prądu w takim stanie 0, napięcie
sobie powolutku spada i po niecałych 2 tygodniach jest 8V, aku Szneider to już
3 więc raczej to nie jego wina.
Jeszcze mam podejrzenie co do siłownika od zamka w drzwiach bo miał fazę że
nie chciał działać, ale z opisu wygląda jakby coś raz na jakiś czas się włączało
Ma ktoś pomysł co zrobić, co sprawdzić ?


P. Arek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: 14 Jul 2005 19:44:44 +0200


Trochę OT. Peugeot 405 1.8 GR (najchętniej to bym go zakopał i zaorał), coś mi
rozładowuje akumulator. Z elektryki to komputer AFAIK, radio wymontowane,
immobilajzer wymontowany, alarm nieaktywny, Cobra - podobno tak prosty że nie
ma co się popsuć, centralny zamek i szyby ster. elektrycznie, żadne światełko
w bagażniki czy schowku się nie pali, pobór prądu w takim stanie 0, napięcie
sobie powolutku spada i po niecałych 2 tygodniach jest 8V, aku Szneider to już
3 więc raczej to nie jego wina.
Jeszcze mam podejrzenie co do siłownika od zamka w drzwiach bo miał fazę że
nie chciał działać, ale z opisu wygląda jakby coś raz na jakiś czas się włączało
Ma ktoś pomysł co zrobić, co sprawdzić ?


P. Arek

--
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Zdejmij klemę na dwa tygodnie i zobacz co się stanie. Albo pojedż do elektryka.
Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)_at_nospam_internet.pl>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Thu, 14 Jul 2005 19:51:40 +0200


[...]
Ma ktoś pomysł co zrobić, co sprawdzić ?

pewnie masz gdzies zwarcie jak jest wilgotno
TB



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "dziadek Ben" <ja44_at_nospam_op.pl>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Thu, 14 Jul 2005 19:51:41 +0200


Trochę OT. Peugeot 405 1.8 GR ... coś mi
rozładowuje akumulator...
... z opisu wygląda jakby coś raz na jakiś czas się włączało

Nie wiem jak w Peugeot-ach, ale w niektórych Skodach i w moim UNO jest
wentylator chłodnicy (sterowany termostatem), działający także po wyłączeniu
stacyjki. Jeśli termostat zgłupieje...

dziadek Ben



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Szczepan Majdański" <majdan_at_nospam_fr.pl>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Fri, 15 Jul 2005 01:26:45 +0200



Nie wiem jak w Peugeot-ach, ale w niektórych Skodach i w moim UNO jest
wentylator chłodnicy (sterowany termostatem), działający także po
wyłączeniu
stacyjki. Jeśli termostat zgłupieje...

we wszystkich autach jest wentylator chlodnicy + termostat na chlodnicy



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Fri, 15 Jul 2005 02:04:29 +0200


On Fri, 15 Jul 2005 01:26:45 +0200, Szczepan Majdański wrote:
Nie wiem jak w Peugeot-ach, ale w niektórych Skodach i w moim UNO jest
wentylator chłodnicy (sterowany termostatem), działający także po
wyłączeniu
stacyjki. Jeśli termostat zgłupieje...

we wszystkich autach jest wentylator chlodnicy + termostat na chlodnicy

Maluch to moze nie samochod .. ale w garbusach tez nie ma :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: horhe <blabla_at_nospam_127.0.0.1>
Subject: Re: cos =?iso-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Fri, 15 Jul 2005 14:19:15 +0200


J.F naklikał poniższą wiadomość :
On Fri, 15 Jul 2005 01:26:45 +0200, Szczepan Majdański wrote:
Nie wiem jak w Peugeot-ach, ale w niektórych Skodach i w moim UNO jest
wentylator chłodnicy (sterowany termostatem), działający także po
wyłączeniu
stacyjki. Jeśli termostat zgłupieje...

we wszystkich autach jest wentylator chlodnicy + termostat na chlodnicy

Maluch to moze nie samochod .. ale w garbusach tez nie ma :-)

porsche 911 to jest już samochód a też nie ma..;)

--
brak

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomek" <urcioWYTNIJ_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Sat, 16 Jul 2005 21:03:58 +0200



Użytkownik "horhe" <blabla_at_nospam_127.0.0.1> napisał w wiadomości
news:db89lj$u62$1_at_nospam_213-238-71-67.adsl.inetia.pl...
J.F naklikał poniższą wiadomość :
On Fri, 15 Jul 2005 01:26:45 +0200, Szczepan Majdański wrote:
Nie wiem jak w Peugeot-ach, ale w niektórych Skodach i w moim UNO jest
wentylator chłodnicy (sterowany termostatem), działający także po
wyłączeniu
stacyjki. Jeśli termostat zgłupieje...

we wszystkich autach jest wentylator chlodnicy + termostat na chlodnicy

Maluch to moze nie samochod .. ale w garbusach tez nie ma :-)

porsche 911 to jest już samochód a też nie ma..;)

Nowe modele porche 911 juz maja :))))



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?cos_z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 19:58:49 +0200



pobór prądu w takim stanie 0, napięcie
sobie powolutku spada i po niecałych 2 tygodniach jest 8V

Skoro pobór prądu jest zero a napięcie spada to aku się sam
rozładowywuje. Wymień na nowy.
BTW, jak ty stwierdzasz ten zerowy pobór? Weź i opisz...
--
Jacek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd." <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Thu, 14 Jul 2005 19:59:03 +0200



Użytkownik <ello11_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:db683a$7h4$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Trochę OT. Peugeot 405 1.8 GR (najchętniej to bym go zakopał i zaorał),
coś mi
rozładowuje akumulator. Z elektryki to komputer AFAIK, radio wymontowane,
immobilajzer wymontowany, alarm nieaktywny, Cobra - podobno tak prosty że
nie
ma co się popsuć, centralny zamek i szyby ster. elektrycznie, żadne
światełko
w bagażniki czy schowku się nie pali, pobór prądu w takim stanie 0,

Mierzyłeś to amperomierzem?

Jeśli tak i rzeczywiście tam jest 0A to po prostu padnięty akumulator (dla
upewnienia się zdejmij klemę na te 2 tygodnie i zobacz co będzie).
Jeśli nie mierzyłeś to zmierz, i jeśli rzeczywiście coś ssie prąd to po
pierwsze wyjmuj po kolei bezpieczniki obwodów zasilanych z pominięciem
stacyjki (radio, alarm, centr. zamek, ośw. wewnętrzne itp.).
Jeśli nie jest to żaden z obwodów zasilanych przez bezpiecznik to sprawdź
jeszcze resztę, zwłaszcza alternator i jego diody.

--

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: " " <ello11.SKASUJ_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re:_cos_z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 19:55:16 +0000 (UTC)


Jd. <jdubowski_at_nospam_interia.pl> napisał(a):


Użytkownik <ello11_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:db683a$7h4$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Trochę OT. Peugeot 405 1.8 GR (najchętniej to bym go zakopał i zaorał),
coś mi
rozładowuje akumulator. Z elektryki to komputer AFAIK, radio wymontowane,
immobilajzer wymontowany, alarm nieaktywny, Cobra - podobno tak prosty
że
nie
ma co się popsuć, centralny zamek i szyby ster. elektrycznie, żadne
światełko
w bagażniki czy schowku się nie pali, pobór prądu w takim stanie 0,

Mierzyłeś to amperomierzem?

Jeśli tak i rzeczywiście tam jest 0A to po prostu padnięty akumulator (dla
upewnienia się zdejmij klemę na te 2 tygodnie i zobacz co będzie).
Jeśli nie mierzyłeś to zmierz, i jeśli rzeczywiście coś ssie prąd to po
pierwsze wyjmuj po kolei bezpieczniki obwodów zasilanych z pominięciem
stacyjki (radio, alarm, centr. zamek, ośw. wewnętrzne itp.).
Jeśli nie jest to żaden z obwodów zasilanych przez bezpiecznik to sprawdź
jeszcze resztę, zwłaszcza alternator i jego diody.

mierzyłem właśnie co specjalnie w tym celu nabytym multimetrze, mierzył
kolega który się lepiej ode mnie zna, wcześniej mierzył elektryk, swojego
czasu byłem także w aso (ulgowo potraktowali mnie tylko 100zł/h) - gość
trochę plątał się w zeznaniach że instalacja przerabiana, w końcu powiedział
że to prawdopodobnie wina alarmu, gość od alarmów powiedział że nie ma
szans, i że to radio (ale radio brało tylko 50mA więc to trochę za mało).
W tej chwili kolega prawie wszystko mi wymontował żeby wyeliminować możliwą
przyczynę. Mierzone także było na bezpiecznikach

Mierzyłem wpinając szeregowo między klemę a kabelek - na skali 2mA było 0 ew
0.01. Teraz będę codziennie mierzył napięcie i sprawdzę czy spada stopniowo
czy może jest jakiś skok
Aku jest jak pisałem raczej dobre (bo to już 3 - musiałby by być duży
niefart żeby wszystkie były niesprawne), po za tym po naładowaniu trzymałem
2 tygodnie w domu i po założeniu ładnie odpalił
Zresztą w tej chwili klemę (masę) mam zdjętą więc jeszcze sprawdzę

P. Arek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: " " <ello11.SKASUJ_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re:_cos_z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 20:02:56 +0000 (UTC)


[ciach]

Mierzyłem wpinając szeregowo między klemę a kabelek - na skali 2mA było 0
ew
0.01.
Aha, z tym że podczas tego pomiaru jest chyba dość duży spadek napięcia - bo
chciałem zobaczyć np ile pobiera alarm albo zamykanie drzwi - i zamek nie
działał. Więc może to co coś co zżera prąd też się nie włacza po prostu

P. Arek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz O." <maroles_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Thu, 14 Jul 2005 22:09:54 +0200



Użytkownik <ello11.SKASUJ_at_nospam_gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:db6gdg$e6u$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
[ciach]

Mierzyłem wpinając szeregowo między klemę a kabelek - na skali 2mA było 0
ew
0.01.
Aha, z tym że podczas tego pomiaru jest chyba dość duży spadek napięcia -
bo
chciałem zobaczyć np ile pobiera alarm albo zamykanie drzwi - i zamek nie
działał. Więc może to co coś co zżera prąd też się nie włacza po prostu

P. Arek

--
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> http://www.gazeta.pl/usenet/

Miernik nalezy ustawic na zakres min. 10A i dobrze podlaczyc do klemy i w
przewod. Prad pobierany przez silowniki nie jest maly.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_nospam__-nospam-_.poczta.onet.pl>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 23:00:33 +0200


ello11.SKASUJ_at_nospam_gazeta.pl wrote:
Aha, z tym że podczas tego pomiaru jest chyba dość duży spadek napięcia - bo
chciałem zobaczyć np ile pobiera alarm albo zamykanie drzwi - i zamek nie
działał. Więc może to co coś co zżera prąd też się nie włacza po prostu
Obawiam się że miernik na zakresie 2mA włączony w szereg do klemy po
uruchomieniu siłownika ulega uszkodzeniu (bezpiecznik zwykle), pokazuje
zero i nie zamyka obwodu. Trzeba korzystać z najgrubszego zakresu (10A,
20A)

TP.

--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ _at_nospam_poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz O." <maroles_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Thu, 14 Jul 2005 21:59:25 +0200



Użytkownik <ello11_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:db683a$7h4$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Trochę OT. Peugeot 405 1.8 GR (najchętniej to bym go zakopał i zaorał),
coś mi
rozładowuje akumulator. Z elektryki to komputer AFAIK, radio wymontowane,
immobilajzer wymontowany, alarm nieaktywny, Cobra - podobno tak prosty że
nie
ma co się popsuć, centralny zamek i szyby ster. elektrycznie, żadne
światełko
w bagażniki czy schowku się nie pali, pobór prądu w takim stanie 0,
napięcie
sobie powolutku spada i po niecałych 2 tygodniach jest 8V, aku Szneider to
już
3 więc raczej to nie jego wina.
Jeszcze mam podejrzenie co do siłownika od zamka w drzwiach bo miał fazę
że
nie chciał działać, ale z opisu wygląda jakby coś raz na jakiś czas się
włączało
Ma ktoś pomysł co zrobić, co sprawdzić ?


P. Arek

--
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> http://www.gazeta.pl/usenet/

Witam
Nie wiem jaki masz akumlator chodzi mi o pojemność ale przypuśćmy ze np
50Ah. Więc 14 dni to 336godzin. Policzmy prąd pobierany przez jakieś
urzadzenia. 336godzin/50Ah=0,14A czyli 140mA. Ten prąd jest w normie i
prawdopodobnie pobiera Ci elektronika samochodu + alarm. Wymiana akumlatora
nie pomoze. Nalezy czesciej samochod uzywac. To nie jakis Fiat ze jak sie
wylaczy silnik to mozna zostawic samochod w garazu na dlugi czas. Akumlator
nie uzywany rozladuje sie sam po 3 miesiacach. Uwazam ze jest wszystko
wpozadku.
Pozdrawiam



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: " " <ello11.SKASUJ_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re:_cos_z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 20:10:12 +0000 (UTC)


Mariusz O. <maroles_at_nospam_poczta.fm> napisał(a):


[ciach]
Witam
Nie wiem jaki masz akumlator chodzi mi o pojemność ale przypuśćmy ze np
50Ah.
65Ah
Więc 14 dni to 336godzin. Policzmy prąd pobierany przez jakieś
urzadzenia. 336godzin/50Ah=0,14A czyli 140mA.
Wydaje mi się że mam znacznie mniejszy pobór, w tej chwili prawie wszystko
jest wymontowane. Nie wiem jak jest z alarmem bo zdaje się że to tylko
syrenę się wyłącza, alarm ciągnie cały czas
Ten prąd jest w normie i
prawdopodobnie pobiera Ci elektronika samochodu + alarm. Wymiana
akumlatora
nie pomoze. Nalezy czesciej samochod uzywac. To nie jakis Fiat ze jak sie
wylaczy silnik to mozna zostawic samochod w garazu na dlugi czas.
Akumlator
nie uzywany rozladuje sie sam po 3 miesiacach. Uwazam ze jest wszystko
wpozadku.
To było by ok, ale mi pada po niecałych 2 tygodniach nieużytkowania, a jak
często jeżdzę to wystarczy że po 1-2 miesiącach postoi przez weekend i po
kontrolkach było widać że napięcie słabe. Napięcie ładowanie jest ok

P. Arek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz O." <maroles_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Thu, 14 Jul 2005 22:22:14 +0200



Użytkownik <ello11.SKASUJ_at_nospam_gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:db6gr4$g3e$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Mariusz O. <maroles_at_nospam_poczta.fm> napisał(a):


[ciach]
Witam
Nie wiem jaki masz akumlator chodzi mi o pojemność ale przypuśćmy ze np
50Ah.
65Ah
Więc 14 dni to 336godzin. Policzmy prąd pobierany przez jakieś
urzadzenia. 336godzin/50Ah=0,14A czyli 140mA.
Wydaje mi się że mam znacznie mniejszy pobór, w tej chwili prawie wszystko
jest wymontowane. Nie wiem jak jest z alarmem bo zdaje się że to tylko
syrenę się wyłącza, alarm ciągnie cały czas
Ten prąd jest w normie i
prawdopodobnie pobiera Ci elektronika samochodu + alarm. Wymiana
akumlatora
nie pomoze. Nalezy czesciej samochod uzywac. To nie jakis Fiat ze jak sie
wylaczy silnik to mozna zostawic samochod w garazu na dlugi czas.
Akumlator
nie uzywany rozladuje sie sam po 3 miesiacach. Uwazam ze jest wszystko
wpozadku.
To było by ok, ale mi pada po niecałych 2 tygodniach nieużytkowania, a jak
często jeżdzę to wystarczy że po 1-2 miesiącach postoi przez weekend i po
kontrolkach było widać że napięcie słabe. Napięcie ładowanie jest ok

P. Arek

--
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
> http://www.gazeta.pl/usenet/


Jaki masz dokladnie akumlator? bo chyba te 50Ah to zly przyklad. Jesli masz
np 40Ah to prad pobierany jest 0,11A czyli 110mA. Radio pobiera w stanie
czuwania 50mA drugi tyle napewno pobiera Alarm. Dodatkowo elektronika
samochodu moze tez pobierac 50mA. Sama dioda migajaca LED w Alarmie pobiera
min 10mA. Czyli widac ze jak sie to sumuje to wychodzi ladny prąd ponad
200mA nie licze jeszcze sterowanie do centralnego zamka.
Zwroc uwage ze jesli odlaczysz akumlator calkowicie od samochodu na 2 tyg
nap. w nim na pewno spadnie ale jeszcze bedzie dalo sie uruchomic samochod
choc bedzie juz to akumlator rozladowany. Akumlator ma to do siebie ze musi
byc ciagle ladowany jesli sie chce aby mial pelna moc.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Tom <tom_at_nospam_nospam.net>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Fri, 15 Jul 2005 11:29:22 +1000


Mariusz O. wrote:

nie pomoze. Nalezy czesciej samochod uzywac. To nie jakis Fiat ze jak sie
wylaczy silnik to mozna zostawic samochod w garazu na dlugi czas. Akumlator
nie uzywany rozladuje sie sam po 3 miesiacach. Uwazam ze jest wszystko
wpozadku.

Akurat wczoraj wieczorem zapalalem Nissana mojego szwagra ktory dzis
wraca z 6-cio tygodniowego urlopu. Samochod dwuletni, radio, alarm i
normalne wyposazenie, stal niedotykany w garazu szesc tygodni - zapalil
od razu bez objawow slabego akumulatora (czyli mocnego przygasniecia
lampek kontrolnych i wolniejszej predkosci rozrusznika).

I to jest wedlug mnie normalne, rozladowany akumulator po 2 tygodniach
(jesli nie jest stary) oznacza ze jednak cos jest nie tak.

Tomek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz O." <maroles_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Fri, 15 Jul 2005 09:54:33 +0200



Użytkownik "Tom" <tom_at_nospam_nospam.net> napisał w wiadomości
news:3johs2Fr1vv9U1_at_nospam_individual.net...
Mariusz O. wrote:

nie pomoze. Nalezy czesciej samochod uzywac. To nie jakis Fiat ze jak sie
wylaczy silnik to mozna zostawic samochod w garazu na dlugi czas.
Akumlator nie uzywany rozladuje sie sam po 3 miesiacach. Uwazam ze jest
wszystko wpozadku.

Akurat wczoraj wieczorem zapalalem Nissana mojego szwagra ktory dzis wraca
z 6-cio tygodniowego urlopu. Samochod dwuletni, radio, alarm i normalne
wyposazenie, stal niedotykany w garazu szesc tygodni - zapalil od razu bez
objawow slabego akumulatora (czyli mocnego przygasniecia lampek
kontrolnych i wolniejszej predkosci rozrusznika).

I to jest wedlug mnie normalne, rozladowany akumulator po 2 tygodniach
(jesli nie jest stary) oznacza ze jednak cos jest nie tak.

Tomek

Momecik to nie tak.
W niektorych samochodach w desce rozdzielczej sa stabilizatory napiec, wiec
nawet na slabiutkim akumlatorze nie mrugna swiatelka, bo wlasnie istnieja te
stabilizatory 5V. W pozostalych samochodach nie ma tych stabilizatorow wiec
przy uruchamianiu silnika kiedy to napiecie spada nawet do 10V widac jak
przygasaja kontrolki bo brak w desce rozdzielczej bardziej rozbudowanej
elektroniki. To tak w skrócie opisalem.
Jesli akumlator jest nie uzywany te 6 miesiecy to napewno jest juz
rozladowany, moze miec np 30% energii. Gdyby Nissan nie zapali za pierwszym
razem to pewnie juz przy trzeciej probie trzeba by bylo naladowac akumlator.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Mariusz O." <maroles_at_nospam_poczta.fm>
Subject: Re: cos zżera prąd
Date: Fri, 15 Jul 2005 10:00:34 +0200



Użytkownik "Mariusz O." <maroles_at_nospam_poczta.fm> napisał w wiadomości
news:db7q3v$bip$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...

Użytkownik "Tom" <tom_at_nospam_nospam.net> napisał w wiadomości
news:3johs2Fr1vv9U1_at_nospam_individual.net...
Mariusz O. wrote:

nie pomoze. Nalezy czesciej samochod uzywac. To nie jakis Fiat ze jak
sie wylaczy silnik to mozna zostawic samochod w garazu na dlugi czas.
Akumlator nie uzywany rozladuje sie sam po 3 miesiacach. Uwazam ze jest
wszystko wpozadku.

Akurat wczoraj wieczorem zapalalem Nissana mojego szwagra ktory dzis
wraca z 6-cio tygodniowego urlopu. Samochod dwuletni, radio, alarm i
normalne wyposazenie, stal niedotykany w garazu szesc tygodni - zapalil
od razu bez objawow slabego akumulatora (czyli mocnego przygasniecia
lampek kontrolnych i wolniejszej predkosci rozrusznika).

I to jest wedlug mnie normalne, rozladowany akumulator po 2 tygodniach
(jesli nie jest stary) oznacza ze jednak cos jest nie tak.

Tomek

Momecik to nie tak.
W niektorych samochodach w desce rozdzielczej sa stabilizatory napiec,
wiec nawet na slabiutkim akumlatorze nie mrugna swiatelka, bo wlasnie
istnieja te stabilizatory 5V. W pozostalych samochodach nie ma tych
stabilizatorow wiec przy uruchamianiu silnika kiedy to napiecie spada
nawet do 10V widac jak przygasaja kontrolki bo brak w desce rozdzielczej
bardziej rozbudowanej elektroniki. To tak w skrócie opisalem.
Jesli akumlator jest nie uzywany te 6 miesiecy to napewno jest juz
rozladowany, moze miec np 30% energii. Gdyby Nissan nie zapali za
pierwszym razem to pewnie juz przy trzeciej probie trzeba by bylo
naladowac akumlator.
Dodam ze latem to jeszcze nie problem, ale niech postoi 6 tygodni zimą wtedy
bedzie ladnie widac jaki jest slaby akumlator, jeszcze jak dojda opory
silnika z powodu zgestnienia oleju.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Tom <tom_at_nospam_nospam.net>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Sat, 16 Jul 2005 15:28:14 +1000


Mariusz O. wrote:

Momecik to nie tak.
W niektorych samochodach w desce rozdzielczej sa stabilizatory napiec, wiec
nawet na slabiutkim akumlatorze nie mrugna swiatelka, bo wlasnie istnieja te
stabilizatory 5V. W pozostalych samochodach nie ma tych stabilizatorow wiec
przy uruchamianiu silnika kiedy to napiecie spada nawet do 10V widac jak
przygasaja kontrolki bo brak w desce rozdzielczej bardziej rozbudowanej
elektroniki. To tak w skrócie opisalem.

Przyznaje racje, moze ma stabilizator, ale raczej jest latwo wyczuc jak
rozrusznik rzezi przy slabym akumulatorze nawet jesli tylko pracuje
0.5-1 sek. przy zimnym gestym oleju.

Jesli akumlator jest nie uzywany te 6 miesiecy to napewno jest juz
rozladowany, moze miec np 30% energii. Gdyby Nissan nie zapali za pierwszym
razem to pewnie juz przy trzeciej probie trzeba by bylo naladowac akumlator.

Pisalem 6 tygodni, na 6 miesiecy to bym raczej akumulator odlaczyl albo
bral samochod na przejazdzke co 2-3 tygodnie. W kazdym razie nie
spodziewalbym sie ze po 6 miesiacach wsiade do samochodu i normalnie go
zapale.

Natomiast w dalszym ciagu twierdze ze po 2 tygodniach postoju sprawny
samochod powinien w miare normalnie zapalic, zwlaszcza ze wedlug
wlasciciela akumulator jest nowy. Jesli sa klopoty to albo akumulator
jest do d..y albo cos nie tak z instalacja.

Tomek


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Sat, 16 Jul 2005 08:16:55 +0200
From: psb <psbMalpaHotPl_at_nospam_usun.to>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=


Tom napisał(a):

W kazdym razie nie
spodziewalbym sie ze po 6 miesiacach wsiade do samochodu i normalnie go
zapale.

Jeżeli mogę się wtrącić, to pochwalę się, że moje autko stało od
20stycznia na parkingu policyjnym do ok. 15 maja z odłączoną klemą, aku
2 letnie i był w doskonałym stanie. Jeżeli byłaby podłączona, to pewnie
by zdechł.

spps

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 23:17:53 +0200


BTW: Podczepiając się do wątku zapytam przy okazji: ile mA ma prawo
ciągnąć standardowy alarm podczas czuwania (z aktywnymi czujnikami,
działającym odbiornikiem pilota itp)? Czy jest to specyfikowane w stylu
"nie może rozładować akumulatora przez miesiąc", czy może konkretnie w
mA? Bo chyba nie panuje samowolka wśród producentów alarmów itp. urządzeń...

--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: " Wmak" <wmak.SKASUJ_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re:_cos_z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 21:25:29 +0000 (UTC)


Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl> napisał(a):

BTW: Podczepiając się do wątku zapytam przy okazji: ile mA ma prawo
ciągnąć standardowy alarm podczas czuwania (z aktywnymi czujnikami,
działającym odbiornikiem pilota itp)? Czy jest to specyfikowane w stylu
"nie może rozładować akumulatora przez miesiąc", czy może konkretnie w
mA? Bo chyba nie panuje samowolka wśród producentów alarmów itp.
urządzeń...

W pojeździe Daewoo z fabrycznym immibilizerem migającym lampką, z radiem,
które po zdjęciu panela też miga diodką i dokładanym alarmem ,też z diodką -
średni pobór prądu ok 60mA.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Thu, 14 Jul 2005 23:46:31 +0200


Wmak wrote:

W pojeździe Daewoo z fabrycznym immibilizerem migającym lampką, z radiem,
które po zdjęciu panela też miga diodką i dokładanym alarmem ,też z diodką -
średni pobór prądu ok 60mA.

Czy to znaczy, że takie rozwiązanie w ciągu 27 dni wyczerpie 40 Ah z
akumulatora? Nie wygląda to zbyt optymistycznie.
Ja teraz walczę aby urządzenie, które robię, ciągnęło mniej niż 20 mA.
No ale oprócz tego w samochodzie i tak siedzi cała reszta (radio, alarm
itp).

--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr Pitucha" <piotrpitucha_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_cos_z=BFera_pr=B1d?=
Date: Fri, 15 Jul 2005 07:45:00 +0200


Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:db6mc4

Ja teraz walczę aby urządzenie, które robię, ciągnęło mniej niż 20 mA.
No ale oprócz tego w samochodzie i tak siedzi cała reszta (radio, alarm
itp).

Poradzisz sobie :) , pochwal się co robisz, czasami z pozoru głupie pomysły
przynoszą efekty.
Przypomina mi się układzik na Z80 (stara historia prawda?) i 2 szt 8255,
zasilane to było z baterii 9V i miało długo pracować, układzik raz na
sekundę startował zasilanie, kilka ms robił swoje i się rozłączał.
Powodzenia :)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Sat, 16 Jul 2005 00:51:40 +0200


Piotr Pitucha wrote:

Ja teraz walczę aby urządzenie, które robię, ciągnęło mniej niż 20 mA.
No ale oprócz tego w samochodzie i tak siedzi cała reszta (radio, alarm
itp).

Poradzisz sobie :) , pochwal się co robisz, czasami z pozoru głupie pomysły
przynoszą efekty.

ATmega128L + GPS + GSM.
Całość ciągnie około 20 mA z akumulatora (w środku z 3,3V ze 2x więcej
bo na wejściu jest przetwornica step-down).

--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: cos zżera pršd
Date: Fri, 15 Jul 2005 02:04:29 +0200


On Thu, 14 Jul 2005 23:17:53 +0200, Adam Dybkowski wrote:
BTW: Podczepiając się do wątku zapytam przy okazji: ile mA ma prawo
ciągnąć standardowy alarm podczas czuwania (z aktywnymi czujnikami,
działającym odbiornikiem pilota itp)? Czy jest to specyfikowane w stylu
"nie może rozładować akumulatora przez miesiąc", czy może konkretnie w
mA? Bo chyba nie panuje samowolka wśród producentów alarmów itp. urządzeń...

Panuje.

Ale .. osiagnac ponizej 50mA to raczej nie problem, a wtedy mamy
1.2Ah dziennie .. kto jezdzi raz na miesiac ?

J.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Mariusz Dybiec <mardyb_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: cos =?ISO-8859-2?Q?z=BFera_pr=B1d?=
Date: Sat, 16 Jul 2005 10:26:13 +0200


ello11_at_nospam_NOSPAM.gazeta.pl wrote:

Ma ktoś pomysł co zrobić, co sprawdzić ?
Sprawdź akumulator. Naładuj go na max. Podłącz np żarówkę samochodową i
mierz prąd. Rozładuj do napięcia ok 10V. Prąd trochę spada podczas
rozładowania ale złapiesz jego przebieg w czasie. Orientacyjnie to
żarówka 60W powinna rozładowywać ok 8 godz dla 40Ah. Pewnie okaże się,
że ma znacznie niższą pojemność. Przed zimą pewnie będziesz zmuszony
kupić nowy chyba że chcesz ładować co kilka dni.

--
Pozdrawiam
MD