Jak podłączyć wskaźnik AFR do 4-przewodowej sondy lambda? Schematy i porady
AFR a lambda 4ro przewodowa...
From: "Angel" <angel_at_nospam_remov.szas.uk.to>
Subject: AFR a lambda 4ro przewodowa...
Date: Tue, 19 Jul 2005 01:41:52 +0200
Witam widzialem na sieci troche schematow wskaznikow AFR ale wszystkie byly
dla jedno przewodowej lambdy, moja ma 4ry kable... czy jest jakis sposob by
uzyc tego AFR dla jedno przewodowej ? czy tez sa wersje dla 4ro ?
Pozdrawiam,
Mario.
From: "Analyzer" <xxxyyy9 (malpa) op (dot) pl>
Subject: Re: AFR a lambda 4ro przewodowa...
Date: Tue, 19 Jul 2005 10:20:16 +0200
Użytkownik "Angel" napisał
Witam widzialem na sieci troche schematow wskaznikow AFR ale wszystkie
byly
dla jedno przewodowej lambdy, moja ma 4ry kable... czy jest jakis sposob
by
uzyc tego AFR dla jedno przewodowej ? czy tez sa wersje dla 4ro ?
kabel "sygnałowy" jest zawsze jeden. w 4-przewodowej do chodzi jeszcze
grzałka do podgrzania sondy (dwa białe) i oddzielna masa. ot i cała
tajemnica. jedyne o czym trzeba pamiętać to różnice napięć wyjściowych
różnych sond. tak więc AFRmeter możesz stosować do obu typów sond.
Pozdro
Analyzer
From: "angel" <mmx.REMOVEME_at_nospam_szas.uk.to>
Subject: Re: AFR a lambda 4ro przewodowa...
Date: Tue, 19 Jul 2005 17:35:21 +0200
Dzieki...
From: "angel" <mmx.REMOVEME_at_nospam_szas.uk.to>
Subject: Re: AFR a lambda 4ro przewodowa...
Date: Tue, 19 Jul 2005 17:41:17 +0200
"Analyzer" <xxxyyy9 (malpa) op (dot) pl> wrote in message
news:42dcb40d$0$5140> kabel "sygnałowy" jest zawsze jeden. w 4-przewodowej
do chodzi jeszcze
grzałka do podgrzania sondy (dwa białe) i oddzielna masa. ot i cała
tajemnica. jedyne o czym trzeba pamiętać to różnice napięć wyjściowych
różnych sond. tak więc AFRmeter możesz stosować do obu typów sond.
Tylko sie tak zastanawiam jak sie to kalibruje ? Czy nie ma takiego pojecia
?
Zakladajac sytuacje ze podlacze uklad pod samochod ze zlym skladem
mieszanki, zrobie kalibracje i niby OK a jednak wszystko do d....
M.
From: "Analyzer" <xxxyyy9 (malpa) op (dot) pl>
Subject: Re: AFR a lambda 4ro przewodowa...
Date: Tue, 19 Jul 2005 23:09:05 +0200
Użytkownik "angel" napisał
Tylko sie tak zastanawiam jak sie to kalibruje ? Czy nie ma takiego
pojecia
?
znaczy co się kalibruje? AFRmeter czy układ zasilania paliwem
Zakladajac sytuacje ze podlacze uklad pod samochod ze zlym skladem
mieszanki, zrobie kalibracje i niby OK a jednak wszystko do d....
znaczy się co jest źle, nie da rady skalibrować AFRmeter`a czy mieszanki,
jeśli chodzi o skład mieszanki to na jakiej podstawie sądzisz, że jest źle
ustawiony, czy chodzi o benzynę czy o gaz czy może coś jeszcze innego,
przeca ustawienie mieszanki jak i jej skład w całym zakresie obciążeń
silnika to dziecinnie proste.
napisz coś więcej to postaram się pomóc.
Pozdro
Analyzer
From: "angel" <mmx.REMOVEME_at_nospam_szas.uk.to>
Subject: Re: AFR a lambda 4ro przewodowa...
Date: Wed, 20 Jul 2005 10:36:57 +0200
"Analyzer" <xxxyyy9 (malpa) op (dot) pl> wrote in message
news:42dd6857$0$5130
Nic jeszcze nie jest zle, pytam na zapas :)
M.
From: "Analyzer" <xxxyyy9 (malpa) op (dot) pl>
Subject: Re: AFR a lambda 4ro przewodowa...
Date: Wed, 20 Jul 2005 23:32:29 +0200
Użytkownik "angel" napisał
Nic jeszcze nie jest zle, pytam na zapas :)
hehe to spoko a tak na zapas:
wolne obroty (podciśnienie w kolektorze dolotowym: -0,6 bar) - lambda 0,9
podwyższone obroty (podciśnienie w kolektorze dolotowym: -0,6 do -0,4 bar) -
lambda 0,95 - 1
wysokie obroty (podciśnienie w kolektorze dolotowym: poniżej -0,4 bar) -
lambda raczej poniżej 0,9
to tylko tak ogólnie, mogą występować różnice pomiędzy poszczególnymi
samochodami ale ogólna zasada jest przedstawiona powyżej.
Pozdro
Analyzer