Jak sprawdzić zwarcie i normalny pobór prądu w dmuchawie Nissana z 1994 roku?
=?iso-8859-2?Q?Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze_d?=
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze_d?=
Date: Sun, 31 Jul 2005 00:35:48 -0500
Diagnozuję problem w swoim nissanie z 1994.
Otóz spalił mi się parę dni temu przełącznik szybkości pracy dmuchawy.
Oględziny rozebranego przełącznika wykazały, że prostu styki zrobiły się
na tyle gorące że wtopily się w rozmiękły plastik i ulżyły sprężynie...
W ten sposób straciły kontakt i przełacznik przestał działać.
Kupiłem nowy przełącznik (musiałem zamówić bo diler nie miał).
Trochę jednak boję się zainstalować bo nie wiem czy nowy się nie
spali - próbowałem odpalić dmuchawę łącząc wtyczkę bez przełacznika
drutem wciśniętym w szpary i martwi mnie fakt, że bardzo się druty grzeją.
Dmuchawa w ustawieniu maksymalnym zdaje się pracować normalnie,
ale kable biegnące do wtyczki przełacznika jak i mój kabel-zwora są gorące.
Gorące na tyle, że ciężko je utrzymać w ręce. Czy ktoś się orientuje czy to
objaw zwarcia ? Czy może grzanie się przewodów w tym wypadku normalne?
Kupiłem na wszelki wypadek oryginalny rezystor wchodzący w skład tego
przełączanego obwodu ale nie rozbierałem jeszcze bo nie było czasu się za to wziąć...
A może mam jakieś opory ruchu wentylatora i silnik bierze więcej prądu niż musi?
Jak diagnozować taki problem ? Czy ktoś orientuje się ile normalnie amperów
prądu może brać silnik dmuchawy w autku japońskim średniej wielkości ?
Jakie jest wasze doświadczenie z tego typu problemami ?
From: KrzysiekPP <krzysiekpp_at_nospam_nospam.op.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Sun, 31 Jul 2005 08:26:14 +0200
Jak diagnozować taki problem ? Czy kto? orientuje się ile normalnie amperów
pr?du może brać silnik dmuchawy w autku japońskim ?redniej wielko?ci ?
Podaj moc silnika .... bez tego to mozna tylko gdybac.
Jesli jest to np. 100W, to taki silnik przy obciazeniu nominalnym bedzie
brał w duzym przyblizeniu jakies 10A. Linka o przekroju 2.5mm2 nawet nie
powinna byc ciepła.
Podjedz po prostu do jakiegos elektryka samochodowego z tym silnikiem to
ci zmierzy pobor prądu.
--
Krzysiek, Krakow
From: "Roman" <garmin5_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Sun, 31 Jul 2005 12:07:33 +0200
Witam
Problem nie polega najprawdopodobniej na uszkodzeniu silnika a raczej na
śniedzeniu (korozji powierzchniowej) styków przełącznika. Wentylator na maxa
może pobierać od 10 do 25-30A w zależności od wydajności nawiewu (rozmiaru
samochodu). Jeśli założysz nowy przełącznik to powinno być ok tak jak przez
ostatnie kilka lat. Częściowo rozwiązaniem "na zawsze" jest puszczenie
najwyższego biegu wentylatora przez przekaźnik, co jest zresztą fabrycznym
rozwiązaniem w wielu markach samochodów nawet przy elektronicznej regulacji
prędkości nawiewu.
pozdrawiam
Roman
From: "Przemek \(usun _, dawne przemek_at_nospam_vulcan.edu.pl\)" <przemek_k74_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Sun, 31 Jul 2005 20:31:50 +0200
może pobierać od 10 do 25-30A w zależności od wydajności nawiewu (rozmiaru
taki jest bezpiecznik ale pobor pradu jest zapewne nizszy (bezpieczniki
zawsze maja "zapas" pewien)
Przemek
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Sun, 31 Jul 2005 15:21:30 -0500
"Przemek (usun _, dawne przemek_at_nospam_vulcan.edu.pl)" <przemek_k74_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:dcj5em$jgf$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
może pobierać od 10 do 25-30A w zależności od wydajności nawiewu (rozmiaru
taki jest bezpiecznik ale pobor pradu jest zapewne nizszy (bezpieczniki zawsze maja "zapas" pewien)
No właśnie. 10A*12V to byłoby 120W motor... trochę dużo jak na dmuchawę.
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Wed, 17 Aug 2005 21:27:34 -0500
"Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> wrote in message news:dciq9q.rk.1_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Przemek (usun _, dawne przemek_at_nospam_vulcan.edu.pl)" <przemek_k74_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:dcj5em$jgf$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
może pobierać od 10 do 25-30A w zależności od wydajności nawiewu (rozmiaru
taki jest bezpiecznik ale pobor pradu jest zapewne nizszy (bezpieczniki zawsze maja "zapas" pewien)
No właśnie. 10A*12V to byłoby 120W motor... trochę dużo jak na dmuchawę.
A jednak - zmierzyłem miernikiem uniwersalnym - około 15A.
Nie wiem z jakim błędem ten pomiar bo pewnie dużym...
From: "Andrew" <andrew_at_nospam_kki.net>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Thu, 18 Aug 2005 11:59:09 +0200
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> napisał w wiadomości
news:de0a46.3nc.1_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> wrote in message
news:dciq9q.rk.1_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Przemek (usun _, dawne przemek_at_nospam_vulcan.edu.pl)"
<przemek_k74_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:dcj5em$jgf$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
może pobierać od 10 do 25-30A w zależności od wydajności nawiewu
(rozmiaru
taki jest bezpiecznik ale pobor pradu jest zapewne nizszy (bezpieczniki
zawsze maja "zapas" pewien)
No właśnie. 10A*12V to byłoby 120W motor... trochę dużo jak na dmuchawę.
A jednak - zmierzyłem miernikiem uniwersalnym - około 15A.
Nie wiem z jakim błędem ten pomiar bo pewnie dużym...
I własnie tyle pobiera. 150W. Nie zapominaj, że musi przepchać duże ilości
powietrza
więc musi mieć dużą moc. Idź do pierwszego sklepu ze sprzeętem AGD i zobacz
jaką mos pobiera wentylator podobnej wielkości. Mniej oczywiście, bo nie
musi
tylke powietrza przepychać, no i nie ma tak wysokich obrotów,
ale przypuszczam, że ok 100W będzie.
pzdr
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Sun, 21 Aug 2005 23:25:30 -0500
"Andrew" <andrew_at_nospam_kki.net> wrote in message news:de1m5n$du1$1_at_nospam_81.210.122.162...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> napisał w wiadomości news:de0a46.3nc.1_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> wrote in message news:dciq9q.rk.1_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Przemek (usun _, dawne przemek_at_nospam_vulcan.edu.pl)" <przemek_k74_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message
news:dcj5em$jgf$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
może pobierać od 10 do 25-30A w zależności od wydajności nawiewu (rozmiaru
taki jest bezpiecznik ale pobor pradu jest zapewne nizszy (bezpieczniki zawsze maja "zapas" pewien)
No właśnie. 10A*12V to byłoby 120W motor... trochę dużo jak na dmuchawę.
A jednak - zmierzyłem miernikiem uniwersalnym - około 15A.
Nie wiem z jakim błędem ten pomiar bo pewnie dużym...
I własnie tyle pobiera. 150W. Nie zapominaj, że musi przepchać duże ilości powietrza
więc musi mieć dużą moc. Idź do pierwszego sklepu ze sprzeętem AGD i zobacz
jaką mos pobiera wentylator podobnej wielkości. Mniej oczywiście, bo nie musi
tylke powietrza przepychać, no i nie ma tak wysokich obrotów,
ale przypuszczam, że ok 100W będzie.
Ok, ciąg dalszy historii jest taki, że przytargałem drugi silnik dmuchawy
ze szrotu/junkjardu i okazało się że też bierze 15A. Ponieważ mała jest
szansa aby w dwu przypadkowych samochodach było identyczne
uszkodzenie właśnie wentylatora wnioskuję, że wentylator mam dobry.
Oddalem wiec wentylator spowrotem na szrot odzyskujac 75% jego ceny :-)
Przy okazji - fajny szrot: wentylator $8 +$4 "gwarancja". Przy wymianie
lub zwrocie dostac mozna spowrotem $8 gdyby czesc nie pasowala/nie dzialala.
$4 oczywiscie przepada. No ale nie dosc wiec ze w ogóle b. tanio za czesc
to jeszcze przyjmuja zwroty :-)) Polecam jakby ktos byl w USA i szukal
tanich czesci do aut 5-6 letnich lub starszych http://www.picknpull.com/
Dokładniejsze testy wykazały, że po wymianie przełacznika szybkości
na nowy kable grzeją się własciwie tylko przy samej wtyczce wyłącznika
a nie na całej swojej długości (im dalej od wtyczki tym zimniejsze).
A więc typowy symptom grzania się styków we wtyczce. Miałem do wyboru
rozebranie wtyczki i ponowne zarobienie blaszek szybkozłączek, ale
wstępne problemy z rozebraniem wtyczki zniechęciły mnie do tego pomysłu...
Użyłem więc płynu w sprayu do czyszczenia kontaktów elektronicznych
w nadzieji, że nieco rozpuszczą tlenki i poprawi się opór kontaktu...
Tak się też stało. Druty są wciąż dobrze ciepłe przy samej wtyczce gdy
ustawię wentylator na maksa i pełne 15A tamtędy wędruje, ale już nie parzą.
Poskręcałem auto i tak już zostanie :-) Dzięki wszystkim za pomoc.
From: "Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Mon, 1 Aug 2005 10:44:30 +0200
Użytkownik "KrzysiekPP" <krzysiekpp_at_nospam_nospam.op.pl> napisał w wiadomości
news:MPG.1d568d6436d90cbe98a2df_at_nospam_news.tpi.pl...
Podaj moc silnika .... bez tego to mozna tylko gdybac.
W moim P10 jest tylko skapa tabliczka znamionowa:
http://www.nissanprimera.prv.pl/rezystor/silnik.jpg
Pozdrawiam
Qwinto
Czerwony Nissan Primera Invitation
www.nissanklub.pl
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Sun, 21 Aug 2005 23:20:52 -0500
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl> wrote in message news:dckndl$mms$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Użytkownik "KrzysiekPP" <krzysiekpp_at_nospam_nospam.op.pl> napisał w wiadomości
news:MPG.1d568d6436d90cbe98a2df_at_nospam_news.tpi.pl...
Podaj moc silnika .... bez tego to mozna tylko gdybac.
W moim P10 jest tylko skapa tabliczka znamionowa:
http://www.nissanprimera.prv.pl/rezystor/silnik.jpg
I czego z tej tabliczki można się dowiedzieć poza tym że na 12V?
From: "Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Mon, 22 Aug 2005 20:36:00 +0200
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> napisał w wiadomości
news:deb28k.2ro.1_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl> wrote in message
news:dckndl$mms$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Użytkownik "KrzysiekPP" <krzysiekpp_at_nospam_nospam.op.pl> napisał w wiadomości
news:MPG.1d568d6436d90cbe98a2df_at_nospam_news.tpi.pl...
Podaj moc silnika .... bez tego to mozna tylko gdybac.
W moim P10 jest tylko skapa tabliczka znamionowa:
http://www.nissanprimera.prv.pl/rezystor/silnik.jpg
I czego z tej tabliczki można się dowiedzieć poza tym że na 12V?
Niestety nic. Patrzylem ostatnio ale nic wiecej niz ww tabliczka nie
znalalzle.
Pozdrawiam
Qwinto
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Sun, 31 Jul 2005 14:49:10 +0200
On Sun, 31 Jul 2005 00:35:48 -0500, Pszemol wrote:
Trochę jednak boję się zainstalować bo nie wiem czy nowy się nie
spali - próbowałem odpalić dmuchawę łącząc wtyczkę bez przełacznika
drutem wciśniętym w szpary i martwi mnie fakt, że bardzo się druty grzeją.
Dmuchawa w ustawieniu maksymalnym zdaje się pracować normalnie,
ale kable biegnące do wtyczki przełacznika jak i mój kabel-zwora są gorące.
Gorące na tyle, że ciężko je utrzymać w ręce.
A to na wszystkich biegach czy tylko na srednich ? Bo mogli dac druty
oporowe do zmniejszenia predkosci.
Czy ktoś się orientuje czy to
objaw zwarcia ? Czy może grzanie się przewodów w tym wypadku normalne?
Skoro tak gorace to raczej nie jest normalne.
A może mam jakieś opory ruchu wentylatora i silnik bierze więcej prądu niż musi?
Prawdopodobna przyczyna by byla, ale skoro kreci sie zwawo i rusza
nizszych biegow to moze nie to. A jak wylaczysz zasilanie to ile
jeszcze sie kreci [kilka sekund powinien] - no i moze da sie
srubokretem pokrecic i sprawdzic.
Jeszcze jedna mozliwosc to korozja na styku kabel-pin wtyczki.
co potem podgrzewa i pin i kabelek .. ale kabelek specyficznie -
im dalej od wtyczki tym zimniejszy.
Jak diagnozować taki problem ? Czy ktoś orientuje się ile normalnie amperów
prądu może brać silnik dmuchawy w autku japońskim średniej wielkości ?
A zobacz jaki tam bezpiecznik jest i jaki powinien byc.
No i czy tylko dmuchawe obsluguje ..
Jakie jest wasze doświadczenie z tego typu problemami ?
Ze silnik nie dostaje zwarcia. Oporki sie przepalaja, lozyska
wycieraja ..
J.
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Sun, 31 Jul 2005 10:39:35 -0500
"J.F." <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message news:6r9pe1hmk08pq0o9baef8267c01v7gj0lq_at_nospam_4ax.com...
A to na wszystkich biegach czy tylko na srednich ? Bo mogli dac druty
oporowe do zmniejszenia predkosci.
Tylko na maksymalnym jest gorąco, znaczy się parząco...
Na mniejszych obrotach są ciepłe...
Drutów oporowych nie ma - jest opornik ceramiczny którego
odczepy przełącza przełącznik. Opornik jest umieszczony
w kanale wentylacyjnym więc dmucha na niego wentylator.
Czy ktoś się orientuje czy to
objaw zwarcia ? Czy może grzanie się przewodów w tym wypadku normalne?
Skoro tak gorace to raczej nie jest normalne.
Tak myślałem...
A może mam jakieś opory ruchu wentylatora i silnik bierze więcej prądu niż musi?
Prawdopodobna przyczyna by byla, ale skoro kreci sie zwawo i rusza
nizszych biegow to moze nie to. A jak wylaczysz zasilanie to ile
jeszcze sie kreci [kilka sekund powinien] - no i moze da sie
srubokretem pokrecic i sprawdzic.
Jeszcze jedna mozliwosc to korozja na styku kabel-pin wtyczki.
co potem podgrzewa i pin i kabelek .. ale kabelek specyficznie -
im dalej od wtyczki tym zimniejszy.
Kabelek dolotowy do przełącznika/wtyczki jest znacznie grubszy niż pozostałe
w dwu miejscach: ten doprowadzający 12V i ten odpowiedzialny za najwyższe obroty.
Oba są gorące raczej na całej długości.
Jak diagnozować taki problem ? Czy ktoś orientuje się ile normalnie amperów
prądu może brać silnik dmuchawy w autku japońskim średniej wielkości ?
A zobacz jaki tam bezpiecznik jest i jaki powinien byc.
No i czy tylko dmuchawe obsluguje ..
10A.
Jakie jest wasze doświadczenie z tego typu problemami ?
Ze silnik nie dostaje zwarcia. Oporki sie przepalaja, lozyska
wycieraja ..
Czyli czeka mnie rozbieranie auta i dobieranie się do silnika aby posprawdzać go.
Szkoda bo to kupa roboty...
From: "Jaroslaw Berezowski" <jaroslaw_berezowski_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?B?Q3p5IHNpbG5payBkbXVjaGF3eSBtb79lIG1pZeYgendhcmNpZSBpIGRv?= =?iso-8859-2?B?YnJ6ZSBkemlhs2HmPw==?=
Date: Mon, 01 Aug 2005 01:09:23 +0200
Dnia Sun, 31 Jul 2005 10:39:35 -0500, Pszemol <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> napisał:
Czyli czeka mnie rozbieranie auta i dobieranie się do silnika aby
posprawdzać go.
Szkoda bo to kupa roboty...
Chyba sie jednak nie obejdzie. Obejrzyj sobie komutatorek moze masz
zwarcia dzialek np. pylem ze szczotek?
BTW jakis FUT by sie przydal.
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski
From: "Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Mon, 1 Aug 2005 10:24:25 +0200
[...]
Czyli czeka mnie rozbieranie auta i dobieranie się do silnika aby
posprawdzać go.
Szkoda bo to kupa roboty...
Nie wiem jaki to Nissan, ale wyjecie silnika dmuchawy w tych samochodach
jest chyba proste. Sam tego nie robilem, ale z tego co czytalem na forum
www.nissanklub.pl to tak wnioskuje. Wrazie czego popytaj.
A co do pomiary poboru prady to mozna podlaczyc na krotko sam silnik
dmuchawy.
Pozdrawiam
Qwinto
Czerwony Nissan Primera Invitation
www.nissanklub.pl
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Mon, 1 Aug 2005 18:42:41 -0500
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl> wrote in message news:dckma4$h79$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
[...]
Czyli czeka mnie rozbieranie auta i dobieranie się do silnika aby
posprawdzać go.
Szkoda bo to kupa roboty...
Nie wiem jaki to Nissan, ale wyjecie silnika dmuchawy w tych samochodach
jest chyba proste. Sam tego nie robilem, ale z tego co czytalem na forum
www.nissanklub.pl to tak wnioskuje. Wrazie czego popytaj.
Nie przy takim gorącu... wetknięcie głowy pod deskę rozdzielczą
od strony pasażera skutkuje ciurkającym potem po 2 minutach :-)
A po 5 minutach to już krew zalewa :-) Chciałem tego uniknąć.
A co do pomiary poboru prady to mozna podlaczyc na krotko sam silnik
dmuchawy.
Zgadza się, tak zrobię. Muszę tylko kupić odpowiednią szybkozłączkę
i zarobić do niej końcówki amperomierza bo tak na styk to g* działa.
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Wed, 17 Aug 2005 21:28:57 -0500
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl> wrote in message news:dckma4$h79$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Nie wiem jaki to Nissan, ale wyjecie silnika dmuchawy w tych samochodach
jest chyba proste. Sam tego nie robilem, ale z tego co czytalem na forum
www.nissanklub.pl to tak wnioskuje. Wrazie czego popytaj.
A co do pomiary poboru prady to mozna podlaczyc na krotko sam silnik
dmuchawy.
Rzeczywiście nie tak skomplikowane, ale trzeba zdemontować
cały schowek... Zmierzyłem 15Ampsów.
From: "Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Mon, 22 Aug 2005 20:34:39 +0200
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> napisał w wiadomości
news:de0a6p.3vk.1_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl> wrote in message
news:dckma4$h79$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Nie wiem jaki to Nissan, ale wyjecie silnika dmuchawy w tych samochodach
jest chyba proste. Sam tego nie robilem, ale z tego co czytalem na forum
www.nissanklub.pl to tak wnioskuje. Wrazie czego popytaj.
A co do pomiary poboru prady to mozna podlaczyc na krotko sam silnik
dmuchawy.
Rzeczywiście nie tak skomplikowane, ale trzeba zdemontować
cały schowek... Zmierzyłem 15Ampsów.
Nie przesadzajmy, tylko 2 srubki :)
Pozdrawiam
Qwinto
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Mon, 22 Aug 2005 14:39:28 -0500
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl> wrote in message news:ded5sk$3ts$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
A co do pomiary poboru prady to mozna podlaczyc na krotko sam silnik
dmuchawy.
Rzeczywiście nie tak skomplikowane, ale trzeba zdemontować
cały schowek... Zmierzyłem 15Ampsów.
Nie przesadzajmy, tylko 2 srubki :)
Śrubek tam jest zdecydowanie więcej... Cztery małe trzymają plastikową
osłonę, potem jest 6 dużych, kobylastych blachowkrętów do których
potrzebowałem metrowego kluczora aby je odblokować - te trzymają
do kupy uprząż ze stalowych kształtek blokującą dojście do śrub
trzymającej sam wentylator. No i na koniec pozostają 3 śrubki którymi
sam wentylator jest przytrzymywany. 4+6+3 daje nam 13 śrubek a nie 2 :-)
From: "Qwinto" <qwinto_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Tue, 23 Aug 2005 00:40:59 +0200
"Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com> wrote in message
news:deco33.34s.0_at_nospam_poczta.onet.pl...
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl> wrote in message
news:ded5sk$3ts$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
A co do pomiary poboru prady to mozna podlaczyc na krotko sam silnik
dmuchawy.
Rzeczywiście nie tak skomplikowane, ale trzeba zdemontować
cały schowek... Zmierzyłem 15Ampsów.
Nie przesadzajmy, tylko 2 srubki :)
Śrubek tam jest zdecydowanie więcej... Cztery małe trzymają plastikową
osłonę, potem jest 6 dużych, kobylastych blachowkrętów do których
potrzebowałem metrowego kluczora aby je odblokować - te trzymają
do kupy uprząż ze stalowych kształtek blokującą dojście do śrub
trzymającej sam wentylator. No i na koniec pozostają 3 śrubki którymi
sam wentylator jest przytrzymywany. 4+6+3 daje nam 13 śrubek a nie 2 :-)
Chwilka, pisales o calym schowku.
Pozdrawiam
Qwinto
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Mon, 22 Aug 2005 18:43:01 -0500
"Qwinto" <qwinto_at_nospam_o2.pl> wrote in message news:dedka9$rnt$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Rzeczywiście nie tak skomplikowane, ale trzeba zdemontować
cały schowek... Zmierzyłem 15Ampsów.
Nie przesadzajmy, tylko 2 srubki :)
Śrubek tam jest zdecydowanie więcej... Cztery małe trzymają plastikową
osłonę, potem jest 6 dużych, kobylastych blachowkrętów do których
potrzebowałem metrowego kluczora aby je odblokować - te trzymają
do kupy uprząż ze stalowych kształtek blokującą dojście do śrub
trzymającej sam wentylator. No i na koniec pozostają 3 śrubki którymi
sam wentylator jest przytrzymywany. 4+6+3 daje nam 13 śrubek a nie 2 :-)
Chwilka, pisales o calym schowku.
No właśnie... Dwie śrubki nie wystarczą aby zdemontować cały ten obszar.
From: "Pszemol" <Pszemol_at_nospam_PolBox.com>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Czy_silnik_dmuchawy_mo=BFe_mie=E6_zwarcie_i_dobrze?=
Date: Wed, 17 Aug 2005 21:29:42 -0500
Być moze są to zaśniedziałe styki we wtyczce przekaźnika...
Pomacam tak jak radziłeś czy kabel zimniejszy dalej od przekaźnika.
Wydaje mi się, z pamięci, że tak samo gorący jest dokąd sięgam ręką.
"J.F." <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl> wrote in message news:6r9pe1hmk08pq0o9baef8267c01v7gj0lq_at_nospam_4ax.com...
On Sun, 31 Jul 2005 00:35:48 -0500, Pszemol wrote:
Trochę jednak boję się zainstalować bo nie wiem czy nowy się nie
spali - próbowałem odpalić dmuchawę łącząc wtyczkę bez przełacznika
drutem wciśniętym w szpary i martwi mnie fakt, że bardzo się druty grzeją.
Dmuchawa w ustawieniu maksymalnym zdaje się pracować normalnie,
ale kable biegnące do wtyczki przełacznika jak i mój kabel-zwora są gorące.
Gorące na tyle, że ciężko je utrzymać w ręce.
A to na wszystkich biegach czy tylko na srednich ? Bo mogli dac druty
oporowe do zmniejszenia predkosci.
Czy ktoś się orientuje czy to
objaw zwarcia ? Czy może grzanie się przewodów w tym wypadku normalne?
Skoro tak gorace to raczej nie jest normalne.
A może mam jakieś opory ruchu wentylatora i silnik bierze więcej prądu niż musi?
Prawdopodobna przyczyna by byla, ale skoro kreci sie zwawo i rusza
nizszych biegow to moze nie to. A jak wylaczysz zasilanie to ile
jeszcze sie kreci [kilka sekund powinien] - no i moze da sie
srubokretem pokrecic i sprawdzic.
Jeszcze jedna mozliwosc to korozja na styku kabel-pin wtyczki.
co potem podgrzewa i pin i kabelek .. ale kabelek specyficznie -
im dalej od wtyczki tym zimniejszy.
Jak diagnozować taki problem ? Czy ktoś orientuje się ile normalnie amperów
prądu może brać silnik dmuchawy w autku japońskim średniej wielkości ?
A zobacz jaki tam bezpiecznik jest i jaki powinien byc.
No i czy tylko dmuchawe obsluguje ..
Jakie jest wasze doświadczenie z tego typu problemami ?
Ze silnik nie dostaje zwarcia. Oporki sie przepalaja, lozyska
wycieraja ..
J.
From: "Jack" <msjs_at_nospam_retsat1.com.pl>
Subject: Re: Czy silnik dmuchawy może mieć zwarcie i dobrze działać?
Date: Sun, 31 Jul 2005 18:58:35 +0200
Może nawet przepalony w 50 % ale nie będzie działać
normalnie lecz będzie brał za duży prąd i miał zmniejszone obroty.