problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozruchowym



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "tofik" <tofik_at_nospam_interia.pl>
Subject: problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozruchowym
Date: Fri, 26 Aug 2005 01:01:14 +0200


Dostalem silnik jak w temacie
i silnik nie dziala
Po przelaczeniu w pozycje rozruchu nie ktreci i buczy - w pozycji pracy
podobnie
Czasem rak sie go rozkreci na pasku reka i przelaczy w pozycje pracy to
zaczyna krecic
Co moze byc padniete w takim silniku?
Jakies kondensatory tam sa - moze one?
A moze uzwojenie?

Silnik prawdopodobnie padl podczas niewlasciwego przelaczania pomiedzu
fazami rozruch praca



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Artur Koczot" <artur_koczot_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozruchowym
Date: Fri, 26 Aug 2005 08:28:54 +0200



Co moze byc padniete w takim silniku?
Jakies kondensatory tam sa - moze one?
A moze uzwojenie?

Silnik prawdopodobnie padl podczas niewlasciwego przelaczania pomiedzu
fazami rozruch praca

Hmm jak na moj gust to jest dobry, tylko niemasz kondensatora rozruchowego.
Jak podlączasz silnik bez tego kondensatora to wytwarza sie pole magnetyczne
pulsujace w zaizku z tym nie moze powstac moment obrotowy dlatego buczy.
Taki silniczek powinien miec 2 uzwojenia robocze i rozruchowe. Do tego
rozruchowego masz podlaczyc kondensator szerwgowo. W ten sposob powstanie
pole eliptyczne i silnik ruszy. A potem jak ruszy to juz mozna uzwojenie
rozruchowe wylączyc i silnik bedzie pracowac normalnie. Dlatego jak ruszysz
wal reka to on drgnie i dalej bedize pracowal tak jak ma praacowac:)
Jeszcze tylko kwestia jak rozpoznac ktore uzwojenie do czego sluzy. Mozna
omomierzem.
wszystkimi koncowkami. Jesli znajdziesz rezystancje najwieksza to te
koncowki sa koncami uzwojen co swiadczy ze 3 drut bedzie pkt wspolnym.
wspolnym a pozostalymi. Jesli znajdziesz najmniejsza rezystancje to jesli
dobrze pamietam to jest wlasnie uzwojenie rozruchowe

Teraz trzeba podlaczyc do niego szeregowo kondesator o wartosci kilkunastu
lub kilkudziesieciu mikro faradow im wieksza pojemnos tym wiekszy moment
obrotowy bo wieksze przesuniecie fazowe miedzy polami magnetycznymi
wytworzonymi przez oba pola, ale nie nalezy przesadzac z ta pojemnoscia:) a
jaka wartosc dokladnie to rowniez nie pamietam.
No i teraz juz mniej wiecej wszystko wiadomo a rozrusznik to bedize zwykly
wylacznik ktorym na czas zrozruchu zalaczasz galaz uzwojenia rozruchowego z
kondensatorem do fazy a potem jak juz ruszy to wylaczasz.
Mam nadzieje ze uda ci sie pojac to co napisalem:)

Pozdrawiam
Artur



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Zdzislaw" <zdzislawwww_at_nospam_usunnnnwp.pl>
Subject: Re: problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozruchowym
Date: Fri, 26 Aug 2005 10:50:21 +0200


Jesli znajdziesz najmniejsza rezystancje to jesli dobrze pamietam to jest
wlasnie uzwojenie rozruchowe
nie bedzie to czasem uzwojenie robocze ??



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Artur Koczot" <artur_koczot_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozruchowym
Date: Fri, 26 Aug 2005 11:14:57 +0200



Jesli znajdziesz najmniejsza rezystancje to jesli dobrze pamietam to jest
wlasnie uzwojenie rozruchowe
nie bedzie to czasem uzwojenie robocze ??
No wlasnie nie pamietam za dobrze:( ale na chlopski rozum jakby to wziol to
moze to byc uzwojenie robocze bo robocze jest na wiekszy prad w zwiazku z
tym musi byc grubszym drutem co za tym idzie ze bedzie mniejsza. A uzwojenie
rozruchowe ma pracowac krotko wiec nie potrzeba az takim grubym drutem
nawijac :) ale to tylko moje dewagacje:) Kurcze no nie pamietam dokladnie
))) musialbym sobie do starych zeszytow siegnac.
Jak przyjde do domu to sprawdze i dam znac co i jak:)

Pozdrawiam
Artur