generowanie =?ISO-8859-2?Q?pr=B1du_ruchem_drogowym=3F?=



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Agryppa <agrypa1_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: generowanie =?ISO-8859-2?Q?pr=B1du_ruchem_drogowym=3F?=
Date: Thu, 01 Sep 2005 14:34:26 +0200


Witam,
jakie są szanse na to, że na przykład ktoś mieszkający przy drodze
chciałbym zapalić żarówkę przy swojej posesji prądem wygenrowanym ruchem
drogowym kolo jego domu?
Jakie można porobić wyliczenia, że ten prąd miałbym odpowiednie napięcie
i natężenie by nadawał się do takiego zastosowania?
Teoretycznie zatapiamy metalowe pręty lub magnesy w drodze licząc na to,
że metalowe elementy samochodów wzbudzą w nich prąd.... Jak duzy może
być taki prąd? Co można wycisnąć z takiego ruchu drogowego?

Dzięki za podpowiedzi

Agryppa

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysiek." <_at_nospam_dla.zaufanych.zapytaj>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_generowanie_pr=B1du_ruchem_drogowym=3F?=
Date: Thu, 1 Sep 2005 14:54:00 +0200


Agryppa <agrypa1_at_nospam_poczta.onet.pl> napisal nam:


może być taki prąd? Co można wycisnąć z takiego ruchu drogowego?


na dzisiejsze potrzeby to tyle co nic



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "tomm" <tmroz1_at_nospam_poczta.gazeta.pl>
Subject: Re: generowanie prądu ruchem drogowym?
Date: Thu, 1 Sep 2005 14:55:57 +0200



Teoretycznie zatapiamy metalowe pręty lub magnesy w drodze licząc na to,

ale wiekszosc aut nie jest namagnesowana :) tym samym nie wygeneruje pradu

i nie prety i nie magensy ale cewki jak juz

ogolnie to najpierw torche poczytaj o elektryce a potem zadawaj pytania

Tomek



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "tomm" <tmroz1_at_nospam_poczta.gazeta.pl>
Subject: Re: generowanie prądu ruchem drogowym?
Date: Thu, 1 Sep 2005 15:00:37 +0200


hmm, z magensami moze jednak by sie udalo
ale musialyby byc ruchome i podlaczone do generatorka
magnes przesunalby sie razem z autem do ktorego
by sie przyciagal,
potrzeba jednak ruchu wachadlowego pojazdow :)
aby urzedzenie dzialalo

Tomek



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin Szczepaniak <szczepan_at_nospam_IHATESPAM.sieradz.info>
Subject: Re: generowanie =?iso-8859-2?Q?pr=B1du?= ruchem drogowym?
Date: Fri, 2 Sep 2005 14:11:30 +0000 (UTC)


At Thu, 1 Sep 2005 15:00:37 +0200 tomm wrote:
hmm, z magensami moze jednak by sie udalo
ale musialyby byc ruchome i podlaczone do generatorka
magnes przesunalby sie razem z autem do ktorego
by sie przyciagal,
potrzeba jednak ruchu wachadlowego pojazdow :)
aby urzedzenie dzialalo

mozna zastosowac sprzezyne :)

--
z powazaniem "W dzisiejszych czasach 'liberal' to czlowiek, ktory pozwala
Marcin Szczepaniak rodzicom wybrac dla dziecka miedzy az dwoma podrecznikami
do przymusowego wychowania seksualnego"
-- J.K.M.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Thu, 1 Sep 2005 15:07:26 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IGdlbmVyb3dhbmllIHBysWR1IHJ1Y2hlbSBkcm9nb3d5bT8=?=


Hello All,

Uprasza się o niedokarmianie.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jacek \"Plumpi\"" <plumpixjr_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: generowanie prądu ruchem drogowym?
Date: Thu, 1 Sep 2005 15:20:48 +0200


jakie są szanse na to, że na przykład ktoś mieszkający przy drodze
chciałbym zapalić żarówkę przy swojej posesji prądem wygenrowanym ruchem
drogowym kolo jego domu?
Jakie można porobić wyliczenia, że ten prąd miałbym odpowiednie napięcie
i natężenie by nadawał się do takiego zastosowania?
Teoretycznie zatapiamy metalowe pręty lub magnesy w drodze licząc na to,
że metalowe elementy samochodów wzbudzą w nich prąd.... Jak duzy może
być taki prąd? Co można wycisnąć z takiego ruchu drogowego?

Pomijając sam pomysł, który jest absurdalny, gdyż wątpliwym jest
wygenerowanie odpowiedniej mocy to musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że byłoby
to okradaniem użytkowników samochodów, ponieważ energia nie bierze się z
nikąd. Po to by wytworzyć 1kWh energii elektrycznej musiałbyś pobrać dużo
większą ilość ze spalanego paliwa. Jaka to musiała by być wartość trudno
powiedzieć. Zależy ona od sprawności całego układu przetwarzania.
Przypuszczam, że osiągnięcie sprawności rzędu kilku procent byłoby już
nielada wyczynem. Zatem dla uzyskania 1kWh musiałbyś dostarczyć w paliwie
10-20kWh. Zakładając dodatkowo, że samochody nie poruszają się jeden za
drugim musiał byś pobierać z każdego pojazdu moc rzędu kilkuset kW, a to już
moce jakimi dysponują samochody ciężarowe :)))
Reasumując do budowy całego układu musiał byś użyć bardzo dużych cewek,
których rdzeń byłby zbudowany z bardzo silnego magnesu.
Niestety jest problem, że samochody osobowe zatrzymując się nad tym magnesem
nie mogły by ruszyć, ponieważ tak silne byłoby pole nagnetyczne, nie
wspominając już o fakcie, że za cenę takiej instalacji mógłbyś wykupić
energii elektrycznej z Zakładu Energetycznego tyle, że starczyłoby na całe
Twoje życie oraz kilku Twoich pokoleń :)))))

Jacek "Plumpi"



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "William" <nie_at_nospam_ma.mnie.pl>
Subject: Re: generowanie prądu ruchem drogowym?
Date: Fri, 2 Sep 2005 08:12:46 +0200


Pomijając sam pomysł, który jest absurdalny, gdyż wątpliwym jest
wygenerowanie odpowiedniej mocy to musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że
byłoby
to okradaniem użytkowników samochodów, ponieważ energia nie bierze się z
nikąd. Po to by wytworzyć 1kWh energii elektrycznej musiałbyś pobrać dużo
większą ilość ze spalanego paliwa. Jaka to musiała by być wartość trudno
powiedzieć. Zależy ona od sprawności całego układu przetwarzania.
Przypuszczam, że osiągnięcie sprawności rzędu kilku procent byłoby już
nielada wyczynem. Zatem dla uzyskania 1kWh musiałbyś dostarczyć w paliwie
10-20kWh. Zakładając dodatkowo, że samochody nie poruszają się jeden za
drugim musiał byś pobierać z każdego pojazdu moc rzędu kilkuset kW, a to
już
moce jakimi dysponują samochody ciężarowe :)))
Reasumując do budowy całego układu musiał byś użyć bardzo dużych cewek,
których rdzeń byłby zbudowany z bardzo silnego magnesu.
Niestety jest problem, że samochody osobowe zatrzymując się nad tym
magnesem
nie mogły by ruszyć, ponieważ tak silne byłoby pole nagnetyczne, nie
wspominając już o fakcie, że za cenę takiej instalacji mógłbyś wykupić
energii elektrycznej z Zakładu Energetycznego tyle, że starczyłoby na całe
Twoje życie oraz kilku Twoich pokoleń :)))))

A jak by zabudować w odcinku drogi taśmociąg albo wilkie koło, na który
zostałby przekazany pęd wpadajacego samochodu ?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Sebastian Bialy <heby_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: generowanie =?ISO-8859-2?Q?pr=B1du_ruchem_drogowym=3F?=
Date: Fri, 02 Sep 2005 08:49:18 +0200


William wrote:
A jak by zabudować w odcinku drogi taśmociąg albo wilkie koło, na który
zostałby przekazany pęd wpadajacego samochodu ?

Eeee, jest lepszy pomysł:

W odległości powiedzmy 200m przed skrzyzowaniem i tuż przed montujemy
rolki zatopione w asfalcie. Rozciągamy pętle z drutu (elastycznego,
przez te rolki) i na niej elektromagnes sterowany radiowo lub zbliżeniowo.

Samochód zbliża się i kiedy jest nad elektromagnesem właczamy zasilanie.
Elektromagnes "łapie" podwozie i ciągnie linkę napędzając rolki z
których odbieramy przez alternator energię.

Rolki są umieszczone w taki sposób, że są na pasach do przeciwnego
kierunku ruchu. Kiedy samochód zbliża się do rolki przeciwległej
wyłaczamy zasilanie, magnes odpada i elastyczna linka przenosi go na pas
dla przeciwnego ruchu. Tam powtarzamy całą operację.

Montując jakiś czujnik zbliżeniowy można by się pokusić na pełną automatykę.

W wersji lite moża pomysleć o zaczepach ostro zakończonych wbijających
się w blok silnika lub przewody hamulcowe (nisko wiszą i wygodnie się o
nie zaczepiać) a odczepianych w wyniku coraz bardziej działającej siły
bocznej w miarę zbliżania się do drugiej rolki (pamiętamy że jest ona na
sąsiednim pasie i siła rośnie w miarę zbliżania się do niej).

Wszystkie pomysły chronione prawem autrorskim !

Jestem genialny :>

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Gregor <pij_at_nospam_wiecej.piwa.a.nie.spamuj.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re=3A=20generowanie=20pr=B1du=20ruchem=20drogowym=3F?=
Date: Fri, 02 Sep 2005 19:00:13 +0000


Sebastian Bialy napisal:

W wersji lite moża pomysleć o zaczepach ostro zakończonych wbijających
się w blok silnika lub przewody hamulcowe (nisko wiszą i wygodnie się o
CIACH
to moze wersja http://members.chello.at/grzegorz.domagata/energia.png dla
pojazdow mechanicznych :)
GRG

--
Tutaj sygnatura Grzegorza Domagały - jeśli chcesz wysłać do niego wiadomość
pisz pod adres grzegorz.domagata_at_nospam_chello.at i nie zapomnij dodać
"kielbaska dla cerbera" w treści albo Cerber zeżre twój list...
Strona domowa: http://members.chello.at/grzegorz.domagata/


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jacek \"Plumpi\"" <plumpixjr_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: generowanie prądu ruchem drogowym?
Date: Fri, 2 Sep 2005 16:01:13 +0200


A jak by zabudować w odcinku drogi taśmociąg albo wilkie koło, na który
zostałby przekazany pęd wpadajacego samochodu ?

Byłoby to bardzo niebezpieczne stwarzając zagrożenie zarówno dla pojazdów
jak i pieszych.
Niestety praw fizyki nie oszukasz.

Jacek "Plumpi"



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Jd." <jdubowski_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: generowanie prądu ruchem drogowym?
Date: Thu, 1 Sep 2005 15:28:53 +0200



Użytkownik "Agryppa" <agrypa1_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:df6sh2$70r$1_at_nospam_news.onet.pl...
Witam,
jakie są szanse na to, że na przykład ktoś mieszkający przy drodze
chciałbym zapalić żarówkę przy swojej posesji prądem wygenrowanym ruchem
drogowym kolo jego domu?

Ekspierd reactivated? ;)
--

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "tornad" <twajda_at_nospam_vp.pl>
Subject: Re: generowanie prądu ruchem drogowym?
Date: 3 Sep 2005 05:49:09 +0200


Witam,
jakie są szanse na to, że na przykład ktoś mieszkający przy drodze
chciałbym zapalić żarówkę przy swojej posesji prądem wygenrowanym ruchem
drogowym kolo jego domu?
Jakie można porobić wyliczenia, że ten prąd miałbym odpowiednie napięcie
i natężenie by nadawał się do takiego zastosowania?
Teoretycznie zatapiamy metalowe pręty lub magnesy w drodze licząc na to,
że metalowe elementy samochodów wzbudzą w nich prąd.... Jak duzy może
być taki prąd? Co można wycisnąć z takiego ruchu drogowego?

Dzięki za podpowiedzi

Agryppa
Usmialem sie czytajac opinie do Twego pomyslu. Mialem nawet dopisac, abys obok
drogi zainstalowal szereg wiatraczkow; przejezdzajace samochody wzbudzaja duze
zawirowania atmosferyczne i te moznaby wykorzystac do generacji energii
elektrycznej magazynowanej w akumulatorach. Mozna tez stac przy drodze z kotem
w rekach; kot bedzie pocierany przez przejezdzajace samochody (trzeba uwazac na
lusterka boczne). Wiadomo, ze jak sie kota glaszcze, to powstaja iskry, czyli
prad, ktory mozna magazynowac w wiaderku plastykowym wylozonym folia aluminiowa
(butelka lejdejska). Trzeci sposob to zainstalowanie czulych mikrofonow
(samohody sa duzym zrodlem niewykorzystanego dotychczas halasu) i po
wzmocnieniu, sygnal prostowac i magazynowac w bateriach akumulatorow. Metode te
mozna udoskonalic chodzac wzdluz drogi udajac pijaka; wtedy kierowcy beda
trabic co da dodatkowa energie.
Ale na powaznie, to sa odcinki drog na pochylosciach, gdzie zjezdzajac, trzeba
caly czas hamowac i to zdrowo. Na takim odcinku rzeczywiscie moznaby pod
asfaltem zainstalowac szereg selenoidow z silnymi magnesami i one rzeczywiscie
beda hamowac jadace z gory samochody i generowac prad w obwodach. Kierowcy nie
beda sie sprzeciwiac, gdyz po prostu oszczedza na hamulcach. Sa produkowane
silne magnesy neodymowe (made in China) i instalacja moglaby byc oplacalna. Nie
wiem tylko, czy nowoczesne samochody nadzgane elektronika, GPS-ami itp. nie
wpadalyby w jakies masturbacje... Pozdr.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: generowanie pršdu ruchem drogowym?
Date: Thu, 01 Sep 2005 15:32:46 +0200


On Thu, 01 Sep 2005 14:34:26 +0200, Agryppa wrote:
jakie są szanse na to, że na przykład ktoś mieszkający przy drodze
chciałbym zapalić żarówkę przy swojej posesji prądem wygenrowanym ruchem
drogowym kolo jego domu?

Ogolnie mozliwe, ale az zarowke zapalic to moze byc trudno.

Natomiast .. cos za cos - energia do tej zarowki bierze sie oczywiscie
z benzyny, kierowcy nie beda ci wdzieczni :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Agryppa <agrypa1_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: generowanie =?ISO-8859-2?Q?pr=B9du_ruchem_drogowym=3F?=
Date: Thu, 01 Sep 2005 15:39:04 +0200


J.F. wrote:

Natomiast .. cos za cos - energia do tej zarowki bierze sie oczywiscie
z benzyny, kierowcy nie beda ci wdzieczni :-)

J.

Pozostając na poziomie teoretyzowania (przyznaję, że w chmurach) chcę
skomentować, że element "okradania" lub "wyzysku" kierowców nie ma tutaj
nic do rzeczy. Jeżeli rzeka sobie płynie dlaczego nie wykorzystać jej
biegu....?

Dzięki za komentarze.
Agryppa

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: generowanie pršdu ruchem drogowym?
Date: Thu, 01 Sep 2005 16:52:02 +0200


On Thu, 01 Sep 2005 15:39:04 +0200, Agryppa wrote:
J.F. wrote:
Natomiast .. cos za cos - energia do tej zarowki bierze sie oczywiscie
z benzyny, kierowcy nie beda ci wdzieczni :-)

Pozostając na poziomie teoretyzowania (przyznaję, że w chmurach) chcę
skomentować, że element "okradania" lub "wyzysku" kierowców nie ma tutaj
nic do rzeczy. Jeżeli rzeka sobie płynie dlaczego nie wykorzystać jej
biegu....?

Ale to nie jest "sobie plynie". Ktos bedzie musial mocniej na gaz
nacisnac.

No chyba ze np przed tablica "obszar zabudowany", gdzie kierowcy
zwalniaja, a przynajmniej powinni :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysiek." <_at_nospam_dla.zaufanych.zapytaj>
Subject: Re: generowanie pr?du ruchem drogowym?
Date: Thu, 1 Sep 2005 16:55:51 +0200



No chyba ze np przed tablica "obszar zabudowany", gdzie kierowcy
zwalniaja, a przynajmniej powinni :-)

J.

No wlasnie, byl pomysl by prywatne firmy mogly stawiac fotoradary, generuje
zysk za co mozna kupic prad :-)

Ale cos upadlo z tym pomyslem? Postawilibysmy sobie na osiedlu :-)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysztof Rudnik" <rudnik_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: generowanie pr?du ruchem drogowym?
Date: Thu, 1 Sep 2005 17:12:42 +0200



Użytkownik "Krzysiek." <_at_nospam_dla.zaufanych.zapytaj> napisał w wiadomości
news:43171677$1_at_nospam_news.home.net.pl...

No chyba ze np przed tablica "obszar zabudowany", gdzie kierowcy
zwalniaja, a przynajmniej powinni :-)

J.

No wlasnie, byl pomysl by prywatne firmy mogly stawiac fotoradary,
generuje
zysk za co mozna kupic prad :-)

Fajny pomysl - fotoradar zasilany pradem generowanym przez szybko
jadace samochody. Miodzio...

Krzysiek Rudnik



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Grzegorz Kurczyk <grzegorz_hihi_at_nospam_haha_control.slupsk.pl>
Subject: Re: generowanie =?ISO-8859-2?Q?pr=B9du_ruchem_drogowym=3F?=
Date: Thu, 01 Sep 2005 21:31:18 +0200


Użytkownik J.F. napisał:
Natomiast .. cos za cos - energia do tej zarowki bierze sie oczywiscie
z benzyny, kierowcy nie beda ci wdzieczni :-)


Hmmm... a możeby tak jakiś piezoelktryk pod asfaltem :-)
energia generowałaby się od nacisku kół na podłoże.
Prąd niewielki ale napięcie całkiem całkiem ;-)
Konstrukcja nie powinna zwiększać zużycia paliwa u potencjalnych
sponsorów :-)))))

--
Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk
http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
GG: 1445218

UWAGA !!! adres e-mail w nagłówku jest pułapką na spamerów !!!
przed znakiem _at_nospam_ powinno być moje imię małymi literami
grzegorz(małpa)control(kropka)slupsk(kropka)pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Krzysztof Rudnik <rudnik_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: generowanie =?ISO-8859-2?Q?pr=B9du?= ruchem drogowym?
Date: Thu, 01 Sep 2005 23:51:56 +0200


Grzegorz Kurczyk wrote:

Użytkownik J.F. napisał:
Natomiast .. cos za cos - energia do tej zarowki bierze sie oczywiscie
z benzyny, kierowcy nie beda ci wdzieczni :-)


Hmmm... a możeby tak jakiś piezoelktryk pod asfaltem :-)
energia generowałaby się od nacisku kół na podłoże.
Prąd niewielki ale napięcie całkiem całkiem ;-)
Konstrukcja nie powinna zwiększać zużycia paliwa u potencjalnych
sponsorów :-)))))


Nie kombinuj z perpetum mobile - kazde odebranie energii z
samochodu spowoduje wzrost zuzycia paliwa. W tym momencie
samochod bedzie musial jechac pod gorke - tzn bedzie
jechal po zapadajacym sie podlozu.


--
Krzysiek Rudnik


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Grzegorz Kurczyk <grzegorz_hihi_at_nospam_haha_control.slupsk.pl>
Subject: Re: generowanie =?ISO-8859-2?Q?pr=B9du_ruchem_drogowym=3F?=
Date: Fri, 02 Sep 2005 09:15:41 +0200


Użytkownik Krzysztof Rudnik napisał:


Nie kombinuj z perpetum mobile - kazde odebranie energii z
samochodu spowoduje wzrost zuzycia paliwa. W tym momencie
samochod bedzie musial jechac pod gorke - tzn bedzie
jechal po zapadajacym sie podlozu.


Eeeee... nic na żartach się nie znacie :-)
Ale możnaby zamontować to w tzw. "leżącym policjancie".
Samochody nie traciłyby energii bezproduktywnie :-)

--
Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk
http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
GG: 1445218

UWAGA !!! adres e-mail w nagłówku jest pułapką na spamerów !!!
przed znakiem _at_nospam_ powinno być moje imię małymi literami
grzegorz(małpa)control(kropka)slupsk(kropka)pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: generowanie pršdu ruchem drogowym?
Date: Thu, 01 Sep 2005 23:54:40 +0200


On Thu, 01 Sep 2005 21:31:18 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:
Użytkownik J.F. napisał:
Natomiast .. cos za cos - energia do tej zarowki bierze sie oczywiscie
z benzyny, kierowcy nie beda ci wdzieczni :-)

Hmmm... a możeby tak jakiś piezoelktryk pod asfaltem :-)
energia generowałaby się od nacisku kół na podłoże.
Prąd niewielki ale napięcie całkiem całkiem ;-)
Konstrukcja nie powinna zwiększać zużycia paliwa u potencjalnych
sponsorów :-)))))

Niestety - energia nie bierze sie znikad.
Taki piezoelektryk musi sie ugiac. Czyli pojazdowi robi sie
pod gorke.

Pomysl jest oczywiscie bardzo dobry, tylko ma jedna wade -
musi dzialac w przedziale naciskow powiedzmy 700kG-50ton ..

J.