=?iso-8859-2?Q?Autoalarm_-_co_odcina=E6=3F=3F?=
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Konop" <konop13_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Autoalarm_-_co_odcina=E6=3F=3F?=
Date: Thu, 6 Oct 2005 00:01:54 +0200
Witam!!
Zamierzam zainstalować nowy autoalarm w aucie (w miejsce już
istniejącego). Planowałem dodać obwód blokady zapłonu odcinający zasilanie
pompy paliwa (styki normalnie zwarte, rozwierają się gdy alarm jest
uzbrojony i przekręcony zostanie kluczyk w stacyjce). Jednak w paru
miejscach przeczytałem, że zgodnie z normami UE wolno blokować jedynie obwód
rozrusznika. Te same normy mówią o tym, że nie dozwolone jest tzw. głośne
uzbrajanie (czyli piknięcia). Co do piknięć się zgodzę, są wkurzające. Ale
czemu nie wolno odcinać zasilania pompy paliwowej?? :/... . A może to
bujda??
--
Pozdrawiam
Konop
UWAGA!!
ZABEZPIECZENIE ANTYSPAMOWE!!
Aby wysłać do mnie maila zamień w moim adresie "13" na "po" :)...
From: "bad_skipper" <bad_skipper_at_nospam_bad_skipper.com>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 00:36:55 +0200
"Konop" <konop13_at_nospam_gazeta.pl> wrote in message
news:di1ijt$83b$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
Witam!!
Zamierzam zainstalować nowy autoalarm w aucie (w miejsce już
istniejącego). Planowałem dodać obwód blokady zapłonu odcinający zasilanie
pompy paliwa (styki normalnie zwarte, rozwierają się gdy alarm jest
uzbrojony i przekręcony zostanie kluczyk w stacyjce). Jednak w paru
miejscach przeczytałem, że zgodnie z normami UE wolno blokować jedynie
obwód
rozrusznika. Te same normy mówią o tym, że nie dozwolone jest tzw. głośne
uzbrajanie (czyli piknięcia). Co do piknięć się zgodzę, są wkurzające. Ale
czemu nie wolno odcinać zasilania pompy paliwowej?? :/... . A może to
bujda??
pompa paliwowa mo swoj obwod blokowania w sytuacji kolizji lub
niekontrolowanego uderzenia w kraweznik...
...jestes pewien jak zachowa sie alarm ktory montujesz w podobnej sytuacji?
--
---
From: "IYIS" <m__s_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 07:34:55 +0200
pompa paliwowa mo swoj obwod blokowania w sytuacji kolizji lub
niekontrolowanego uderzenia w kraweznik...
Jeśli więc odcinać będziemy zasilanie samej pompy (bez podawania
zasilania bokiem) a nie układu blokowania to nic się nie zmieni.
W czasie wypadku gdy zadziała układ odcinania to czy tak czy siak
zasilania pompa mieć nie będzie
...jestes pewien jak zachowa sie alarm ktory montujesz w podobnej
sytuacji?
j.w. tzn. nawet jeśli przekaźnik alarmu odcinający zasilanie pompy zostanie
na pozycji zwartej to i tak zasilanie do pompy nie dojdzie.
--
IYIS
From: "Leszek" <leszek_wieczorek_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 00:42:44 +0200
Te same normy mówią o tym, że nie dozwolone jest tzw. głośne
uzbrajanie (czyli piknięcia). Co do piknięć się zgodzę, są wkurzające.
A czy te normy nie mówią o tym że nie można kraść samochodów?
To też jest trochę wkurzające
Leszek
From: "nom" <nom73_at_nospam_usunto.gazeta.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 08:35:45 +0200
"Konop" <konop13_at_nospam_gazeta.pl> wrote in message =
news:di1ijt$83b$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
rozrusznika. Te same normy m=F3wi=B1 o tym, =BFe nie dozwolone jest =
tzw. g=B3o=B6ne=20
uzbrajanie (czyli pikni=EAcia). Co do pikni=EA=E6 si=EA zgodz=EA, s=B1 =
wkurzaj=B1ce.
eee tam, u mnie pika, czasami w s=B3o=F1cu nie wida=E6 czy =
kierunkowskazy mign=EA=B3y czy nie a pikni=EAcie s=B3ycha=E6.:-)
Ale=20
czemu nie wolno odcina=E6 zasilania pompy paliwowej?? :/... . A mo=BFe =
to=20
bujda??
Mo=BFna, ja mam np. odci=EAcie pompy jak jad=EA na gazie. :-)
From: "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 11:09:41 +0200
Można, ja mam np. odcięcie pompy jak jadę na gazie. :-)
TYlko czekac jak ci sie zapieka wtryskiwacze :)
Pozdrawiam Michał
From: "nom" <nom73_at_nospam_usunto.gazeta.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 7 Oct 2005 18:10:04 +0200
Użytkownik "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl> napisał w wiadomości
news:di2pl7$4va$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
TYlko czekac jak ci sie zapieka wtryskiwacze :)
Powtarzasz bzdury niedouczonych gazowników. :-)
From: "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 7 Oct 2005 18:18:47 +0200
TYlko czekac jak ci sie zapieka wtryskiwacze :)
Powtarzasz bzdury niedouczonych gazowników. :-)
Cos ci sie zdaje chyba , bo wtrysskiwacze maja budowe zaworu
elektronmagnetycznego , cewka tego ukladu nagrzewa sie od samej pracy jak i
od
ciepla glowicy. Benzyna krazy w uklkadzie wysokiego ciesnia i wraca do
zbiornika . Ruch ten ma glownie odbierac cieplo od wtryskiwaczy. JEzeli
Chcesz dostac
dokladniejsze zrodlo to chetnie pomoge i doucze pewnego pana ktory ma cos do
gazownikow :).
"Lepiej utnij sobie jezyk niz jezyka ma Ci odciac glowe." - jak mowi stare
japonskie przyslowie :)
POzdrawiam Michał
From: "Konop" <konop13_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Autoalarm_-_co_odcina=E6=3F=3F?=
Date: Fri, 7 Oct 2005 19:30:46 +0200
Cos ci sie zdaje chyba , bo wtrysskiwacze maja budowe zaworu
elektronmagnetycznego , cewka tego ukladu nagrzewa sie od samej pracy
jak i od
ciepla glowicy. Benzyna krazy w uklkadzie wysokiego ciesnia i wraca do
zbiornika . Ruch ten ma glownie odbierac cieplo od wtryskiwaczy. JEzeli
Chcesz dostac
dokladniejsze zrodlo to chetnie pomoge i doucze pewnego pana ktory ma
cos do gazownikow :).
Ale jaki moduł wysteruje wtryskiwacz, gdy silnik się nie kręci?? Chyba
żaden. Póki paliwo będzie dochodzić, wtryskiwacze będą pracować, ale będą
też chłodzone. Jak przestanie paliwo dochodzić, silnik zgaśni i zawory nie
będą sterowane.
--
Pozdrawiam
Konop
UWAGA!!
ZABEZPIECZENIE ANTYSPAMOWE!!
Aby wysłać do mnie maila zamień w moim adresie "13" na "po" :)...
From: "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 7 Oct 2005 20:18:14 +0200
Ale jaki moduł wysteruje wtryskiwacz, gdy silnik się nie kręci?? Chyba
żaden. Póki paliwo będzie dochodzić, wtryskiwacze będą pracować, ale będą
też chłodzone. Jak przestanie paliwo dochodzić, silnik zgaśni i zawory nie
będą sterowane.
Dokładnie nie rozumiem o co Ci chodzi ? :)
Masz na mysli ze jak silnik zgasnie to tez jest goracy i co wtedy z
chlodzeniem ?
Proces uszkadzania wtryskiwaczy jest dlugotrwaly , tak jak z pompa w baku
gdy jezdzisz na
rezerwie . Nie spalisz od razu ale ciagly niski poziom paliwa powoduje
powolne przegrzewanie pompy w baku
az do jej calkowitego zniszczenia. Najczesciej dzieje sie to przy jezdzie na
gazie :).
Pozdraiwam Michał
From: "Konop" <konop13_at_nospam_gazeta.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Autoalarm_-_co_odcina=E6=3F=3F?=
Date: Sat, 8 Oct 2005 00:42:55 +0200
Ale jaki moduł wysteruje wtryskiwacz, gdy silnik się nie kręci?? Chyba
żaden. Póki paliwo będzie dochodzić, wtryskiwacze będą pracować, ale
będą też chłodzone. Jak przestanie paliwo dochodzić, silnik zgaśni i
zawory nie będą sterowane.
Dokładnie nie rozumiem o co Ci chodzi ? :)
Masz na mysli ze jak silnik zgasnie to tez jest goracy i co wtedy z
chlodzeniem ?
Proces uszkadzania wtryskiwaczy jest dlugotrwaly , tak jak z pompa w baku
gdy jezdzisz na
rezerwie . Nie spalisz od razu ale ciagly niski poziom paliwa powoduje
powolne przegrzewanie pompy w baku
az do jej calkowitego zniszczenia. Najczesciej dzieje sie to przy
jezdzie na gazie :).
Pozdraiwam Michał
Nie. Przede wszystkim - nie mówię nic o gazie - chodzi mi o możliwość
awaryjnego odcięcia zasilania pompy paliwa - czemu nie wolno tego robić.
Kolega stwierdził, że to niszczy wtryskiwacze - a ja się zastanawiam, w jaki
sposób ten alarm, odłączając pompę paliwa, może uszkodzić wtryskiwacze??
--
Pozdrawiam
Konop
UWAGA!!
ZABEZPIECZENIE ANTYSPAMOWE!!
Aby wysłać do mnie maila zamień w moim adresie "13" na "po" :)...
From: "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Sat, 8 Oct 2005 08:53:05 +0200
Nie. Przede wszystkim - nie mówię nic o gazie - chodzi mi o możliwość
awaryjnego odcięcia zasilania pompy paliwa - czemu nie wolno tego robić.
Kolega stwierdził, że to niszczy wtryskiwacze - a ja się zastanawiam, w
jaki sposób ten alarm, odłączając pompę paliwa, może uszkodzić
wtryskiwacze??
Ok teraz juz wiem :) , ja z Kolega Nom dyskutowalem o sytuacji odcinania
pompy
podczas pracy silnika na gazie :) ( ja zwykle troche nie na temat ) .Jezeli
chcesz wykonac odciecie
zasilania w silnika napedzanym benzyna i tylko w celu systemu
antykradziezowego to ok nie ma zadnych problemow.
Pamietaj tylko ze pompa powinna byc zalaczana w momencie startu ECU (
znaczy jak przekrecisz stacyjke) bo
wtedy wlacza sie na chwile i "dobija" cisnienie do poziomu roboczego .
POzdrawiam Michał
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 07 Oct 2005 21:12:32 +0200
On Fri, 7 Oct 2005 18:18:47 +0200, "Stolat" <cyrax[bez mieci]_at_nospam_go2.pl>
TYlko czekac jak ci sie zapieka wtryskiwacze :)
Powtarzasz bzdury niedouczonych gazowników. :-)
Cos ci sie zdaje chyba , bo wtrysskiwacze maja budowe zaworu
elektronmagnetycznego , cewka tego ukladu nagrzewa sie od samej pracy jak i
od
ciepla glowicy. Benzyna krazy w uklkadzie wysokiego ciesnia i wraca do
zbiornika . Ruch ten ma glownie odbierac cieplo od wtryskiwaczy.
Tylko ze we wtryskiwaczach ktore ja widzialem ten obieg jest nie
przez wtryskiwacze, tylko "obok" - jak sie wtryskiwacz
nie otworzy to omyje mu tylko wlot.
Byc moze FSI/GDI wyglada inaczej.
J.
From: "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 7 Oct 2005 21:26:51 +0200
Tylko ze we wtryskiwaczach ktore ja widzialem ten obieg jest nie
przez wtryskiwacze, tylko "obok" - jak sie wtryskiwacz
nie otworzy to omyje mu tylko wlot.
A to sie zgadza paliwo do wspolnej listwy jest doprowadzane i wtedy ma dwie
mozliwosci :)
albo przez wtrysk do cylindra , albo powrot . I samo pojawienie sie w
listwie juz odbiera znaczne ilosci ciepla
od wtryskiwacza. W instalacjach gazwoych wtryskiwacze sa wylaczane , mozna
by bylo odlaczyc paliwo ale
jak widac ta metoda nie jest stosowana wlasnie ze wzgledu na potrzebe
chlodzenia ukladu.
Pozdrawiam Michał
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 07 Oct 2005 23:21:49 +0200
On Fri, 7 Oct 2005 21:26:51 +0200, "Stolat" <cyrax[bez mieci]_at_nospam_go2.pl>
Tylko ze we wtryskiwaczach ktore ja widzialem ten obieg jest nie
przez wtryskiwacze, tylko "obok" - jak sie wtryskiwacz
nie otworzy to omyje mu tylko wlot.
A to sie zgadza paliwo do wspolnej listwy jest doprowadzane i wtedy ma dwie
mozliwosci :)
albo przez wtrysk do cylindra , albo powrot . I samo pojawienie sie w
listwie juz odbiera znaczne ilosci ciepla od wtryskiwacza.
A jak moze odbierac, gdy wtryskiwac ma na chlodzenie wystawiony
element moze z fi 5 i to na przeciwnym koncu ?
W instalacjach gazwoych wtryskiwacze sa wylaczane , mozna
by bylo odlaczyc paliwo ale
jak widac ta metoda nie jest stosowana wlasnie ze wzgledu na potrzebe
chlodzenia ukladu.
Albo lenistwa instalatorow.
J.
From: "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Sat, 8 Oct 2005 08:52:21 +0200
A jak moze odbierac, gdy wtryskiwac ma na chlodzenie wystawiony
element moze z fi 5 i to na przeciwnym koncu ?
Prosto z zasad termodynamiki wychodzi ze ogrzane powietrze unosi sie do gory
, dodatkowo tak sie konstruuje wtryskiwacz aby cieplo bylo doprowadzane
wlasnie w okolice listwy zasilajacej ( analogicznie wyglada sprawa z
radiatorami) i paliwo plynace przez listwe odpbiera cieplo.
Albo lenistwa instalatorow.
NIe prosze pana :) robi sie to wlasnie dla tego co napisalem wyzej.
POzdrawiam Michal i nie jestem zadnym gazownikiem :)
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Sat, 08 Oct 2005 14:20:15 +0200
On Sat, 8 Oct 2005 08:52:21 +0200, "Stolat" <cyrax[bez mieci]_at_nospam_go2.pl>
A jak moze odbierac, gdy wtryskiwac ma na chlodzenie wystawiony
element moze z fi 5 i to na przeciwnym koncu ?
Prosto z zasad termodynamiki wychodzi ze ogrzane powietrze unosi sie do gory
, dodatkowo tak sie konstruuje wtryskiwacz aby cieplo bylo doprowadzane
wlasnie w okolice listwy zasilajacej ( analogicznie wyglada sprawa z
radiatorami) i paliwo plynace przez listwe odpbiera cieplo.
Ale wiesz ze w radiatorach to cieplo plynie tez w dol ? :-)
J.
From: "Stolat" <cyrax[bez smieci]_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Sun, 9 Oct 2005 12:04:17 +0200
Ale wiesz ze w radiatorach to cieplo plynie tez w dol ? :-)
A jaki to ma zwiazek ? Chyba sie cos nie dogadamy :).Tego niewiem ale skoro
piszesz ze plynie w dol to ok pewnie jakis procent tak sie zachowuje ale
glowne uderzenie idzie na koniec "ostrza" cieplnego. Chyba czas zakonczyc ta
rozmowe bo "dziad swoje a baba swoje" :)
Pozdrawiam Michal
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Sun, 09 Oct 2005 15:08:09 +0200
On Sun, 9 Oct 2005 12:04:17 +0200, "Stolat" <cyrax[bez mieci]
Ale wiesz ze w radiatorach to cieplo plynie tez w dol ? :-)
A jaki to ma zwiazek ? Chyba sie cos nie dogadamy :).Tego niewiem ale skoro
piszesz ze plynie w dol to ok pewnie jakis procent tak sie zachowuje
W cialach stalych 50% :-)
ale
glowne uderzenie idzie na koniec "ostrza" cieplnego. Chyba czas zakonczyc ta
rozmowe bo "dziad swoje a baba swoje" :)
I o to chodzi - jeden koniec masz grzany, a drugi chlodzony i to
kiepsko. Tak mi sie wydaje ze duzo to ten przeplyw benzyny w listwie
nie ochlodzi wnetrza wtryskiwacza ...
J.
From: "William" <nie_at_nospam_ma.mnie.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Mon, 10 Oct 2005 11:42:42 +0200
ciepla glowicy. Benzyna krazy w uklkadzie wysokiego ciesnia i wraca do
zbiornika . Ruch ten ma glownie odbierac cieplo od wtryskiwaczy. JEzeli
Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie ..... Obecnośc węża przelewoego jest
związana z utrzymywaniem stałego ciśnienia paliwa w kolektorze zasilajacym
wtryskiwacze. Wąż "powrotu" jest poprzedzony mechanicznym regulatorem
cisniena (sprężynka i kulka). Nie można ciśnienia stabilizować wprost na
pompie, bo bezwładność paliwa w wężykach zasilajacych jest zbyt duża. W
nowszych silnikach spotyka sie jednak już systemy regulacji ciśniania paliwa
bez przewodu powrotnego.
From: "nom" <nom73_at_nospam_usunto.gazeta.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Mon, 10 Oct 2005 14:11:26 +0200
"William" <nie_at_nospam_ma.mnie.pl> wrote in message =
news:didcsg$137$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
ciepla glowicy. Benzyna krazy w uklkadzie wysokiego ciesnia i wraca =
do
zbiornika . Ruch ten ma glownie odbierac cieplo od wtryskiwaczy. =
JEzeli
=20
Pozwol=EA sobie mie=E6 odmienne zdanie ..... Obecno=B6c w=EA=BFa =
przelewoego jest
zwi=B1zana z utrzymywaniem sta=B3ego ci=B6nienia paliwa w kolektorze =
zasilajacym
wtryskiwacze. W=B1=BF "powrotu" jest poprzedzony mechanicznym =
regulatorem
cisniena (spr=EA=BFynka i kulka). Nie mo=BFna ci=B6nienia =
stabilizowa=E6 wprost na
pompie, bo bezw=B3adno=B6=E6 paliwa w w=EA=BFykach zasilajacych jest =
zbyt du=BFa. W
nowszych silnikach spotyka sie jednak ju=BF systemy regulacji =
ci=B6niania paliwa
bez przewodu powrotnego.
Dok=B3adnie, u mnie w Fabii powr=F3t jest na regulatorze ci=B6nienia, =
kt=F3ry jest zintegrowany z filtrem paliwa i jest tu=BF przy baku a =
wi=EAc nawet =B6wie=BFe paliwo nie dochodzi do listwy zasilaj=B1cej =
(przy pracy na gazie) to jak ma ch=B3odzi=E6 te wtryskiwacze?:-)
Poza tym paliwo ch=B3odzi wtryskiwacze jak przez nie przep=B3ywa a na =
gazie wtryskiwacze nie dzia=B3aj=B1 wi=EAc i pr=B1d przez nie nie =
p=B3ynie i nie grzej=B1 si=EA tak jak przy normalnej pracy od =
przep=B3ywaj=B1cego pr=B1du (jedynie od silnika).
Poza tym ju=BF po 6 tys. km pompa zacze=B3a mi g=B3o=B6no piszcze=E6, bo =
gazownik nie zrobi=B3 od=B3=B1czenia, zrobi=B3em sam i mam spok=F3j (na =
benzynie nie piszcza=B3a).
Ale to nie jest na temat i by=B3o setki dyskusji na ten temat i nikt =
mnie nie przekona do teorii o ch=B3odzeniu wtryskiwaczy. :-)
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Mon, 10 Oct 2005 15:32:24 +0200
On Mon, 10 Oct 2005 11:42:42 +0200, William wrote:
ciepla glowicy. Benzyna krazy w uklkadzie wysokiego ciesnia i wraca do
zbiornika . Ruch ten ma glownie odbierac cieplo od wtryskiwaczy. JEzeli
Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie ..... Obecnośc węża przelewoego jest
związana z utrzymywaniem stałego ciśnienia paliwa w kolektorze zasilajacym
wtryskiwacze. Wąż "powrotu" jest poprzedzony mechanicznym regulatorem
cisniena (sprężynka i kulka).
Z tego co widzialem - membrana i sprezynka. Stale ma byc cisnienie
wzgledem aktualnego [pod]cisnienia w dolocie - a to sie mocno zmienia.
Nie można ciśnienia stabilizować wprost na
pompie, bo bezwładność paliwa w wężykach zasilajacych jest zbyt duża. W
nowszych silnikach spotyka sie jednak już systemy regulacji ciśniania paliwa
bez przewodu powrotnego.
Hm .. ale ten przewod powrotny to dluga tradycja, jeszcze gazniki
pamietajaca. Przy czym ja trafilem na samochody [dacia i ford],
ktore gaznik mialy bez przelewu, a i tak mialy powrotny przewod.
J.
From: "tomm" <tmroz1_at_nospam_poczta.gazeta.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 11:15:05 +0200
miejscach przeczytałem, że zgodnie z normami UE wolno blokować jedynie
obwód
rozrusznika. Te same normy mówią o tym, że nie dozwolone jest tzw. głośne
bo UE dba o kazdy pierdol w zyciu swoich obywateli,
np. nie mozesz sadzic sobie warzyw w ogrodku bo moga
wtedy wyrosnac nieznormalizowane ale masz je kupowac
bo wtedy sa na pewno znormalizowane,
niektore rzeczy zawarte w tych przpisach sa sluszne
co nie znaczy, ze wogle panstwo powinno je narzucac
ale do tematu, tez chcialem kiedys dac odciecie
na zaplonie lub pomce ale wiadomo, zawsze sie cos
moze zepsuc, a gdyby sie tak zepsulo np.
w czasie wyprzedzania gdy z naprzeciwka jedzie auto
i wtedy zagaslby silnik mogloby byc nieciekawie !!
wole wiec miec blokade na rozruszniku
Tomek
From: jerry1111 <nie_chce_wiecej_spamu_jerry1111_wytnij_to__at_nospam_wp.pl.cholera>
Subject: Re: Autoalarm - co =?ISO-8859-2?Q?odcina=E6=3F=3F?=
Date: Thu, 06 Oct 2005 10:18:33 +0100
tomm wrote:
ale do tematu, tez chcialem kiedys dac odciecie
na zaplonie lub pomce ale wiadomo, zawsze sie cos
moze zepsuc, a gdyby sie tak zepsulo np.
w czasie wyprzedzania gdy z naprzeciwka jedzie auto
i wtedy zagaslby silnik mogloby byc nieciekawie !!
wole wiec miec blokade na rozruszniku
No ale masz miliion rzeczy ktore moga sie zepsuc. Np: silnik...
Zreszta, w nowiutkim Passacie mialem przyjemnosc jak przy 190km/h
komputer stwierdzil ze trzeba zgasic silnik (akurat podczas
wyprzedzania). Jakos sie udalo...
--
Jerry
From: "tomm" <tmroz1_at_nospam_poczta.gazeta.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 12:50:40 +0200
No ale masz miliion rzeczy ktore moga sie zepsuc. Np: silnik...
tak, ale one sa dobrze sprawdzone i dobrze przetestowane
a alarmik domowej roboty jest nieprzetestowany
Tomek
From: "Greg\(G.Kasprowicz\)" <gkasprow_at_nospam_gmail.com>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Thu, 6 Oct 2005 17:00:39 +0200
to ja wam opowiem historyjke...
mam sobie ladnego passata, tdi 130,2001 rok
i pewnego pieknego dnia, z miesiac temu, mi go ukradli..
jednakze zalozylem wlasne odciecie rozrusznika i wlasnie POMPY PALIWA
zlodzieje wylamali zamek, wyrwali stacyjke, podlaczyli swoj komputer pod
zlacze diagnostyczne, usuneli moj kluczy z bazy danych auta, dodali na to
miejsce swoj, podlaczyli swoja antenke (cewke) do immobilisera, bo
oryginalna polamali, no i odjechali. W tak prosty sposob obchodzac
zabezpieczenia producenta
jak? jedyny sposob jaki mi przychodzi do glowy, to musieli odpalic go na
pych. Do rozrusznika ciezko sie dostac, bo od spodu jest plyta pod calym
silnikiem i skrzynia, przykrecona w kilku miejscach, od gory nie ma szansy
wlozyc reki, weic pewnie sie nasapali..dobrze ze pali bez problemow..A
raczej nie grzebali dochodzac jakie to zabezpieczenei zalozylem.
Policja znalazla go 300m dalej, na srodku ruchliwej ulicy, nawet nei zdazyli
wylaczyc swiatel i rozladowali aku. Zanim zglosilem, byl juz odnaleziony.
Teraz wiem na ile wystarcza paliwo w przewodzie pomeidzy pompa sredneigo
cisnienia a pompowtryskiwaczami:)
Skonczylo sie na wymianie 2 zamkow, ktore co ciekawe kosztowalo ponad 2.5
tys PLN, ale ubezpieczyciel pokryl koszty. Tak weic Unia neich sobie pisze
co chce, a ja sobie jeszcze troche rzeczy poodcinam..a na kilkadziesiat
sekund przed odcieciem pojawia sie u mnei sygnalizacja, ze cos jest nei tak
+ mam jeszcze paliwo na kilkaset m, wiec przy przyspieszaniu nic mi nei
grozi.
A apropos uwag kolegi, ze w passacie mu silnik zaszwankowal przy
wyprzedaniu, to jest taka opcja - gdy nie kontaktuja potencjometry (a sa tam
oba dla pewnosci) w pedale przyspieszenia, komputer moze zadecydowac by
wejsc w tryb awaryjny i ustalic obroty na 1300/min zeby moc dojechac do
serwisu
From: "nom" <nom73_at_nospam_usunto.gazeta.pl>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 7 Oct 2005 18:14:38 +0200
Gratuluję pomysłowości. :-)
Trzeba robić własne, niestandardowe zabezpieczenia, żeby uchronić się
przed złodziejami, ale nie można o tym pisać na grupie, bo przecież
złodziej też może czytać. :-)
From: "Greg\(G.Kasprowicz\)" <gkasprow_at_nospam_gmail.com>
Subject: Re: Autoalarm - co odcinać??
Date: Fri, 7 Oct 2005 20:38:17 +0200
Trzeba robić własne, niestandardowe zabezpieczenia, żeby uchronić się
przed złodziejami, ale nie można o tym pisać na grupie, bo przecież
złodziej też może czytać. :-)
spokojnie, dzisiaj dolozylem 2 kolejne neispodzianki:)
zreszta nei zdzradzilem zadnych szczegolow....a tak wogole to neidlugo jade
na kilka lat w meijsce, gdzie aut nei kradna..:)