=?ISO-8859-2?B?UGlzemN6sWN5IHByenkgVFggQ0IgcmFkaW8uLi4=?=



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Fri, 7 Oct 2005 01:58:51 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UGlzemN6sWN5IHByenkgVFggQ0IgcmFkaW8uLi4=?=


Hello All,

Wbrew pozorom to nie NTG.

Rok temu kupiłem sobie CB-radio - Alan-100+ i antenka na magnes.
Bardzo dobrze się sprawowało przez rok ale ostatnio coraz częściej
zdarzało się, że moi rozmówcy narzekali, że nie rozumieją, co mówię.
Brałem to na karb raczej kłopotów moich rozmówców, dopóki od kilka dni
temu wszyscy nie zaczęli narzekać, że 'piszczę'.
Ki diabeł? Oczywiście wlazłem w góglownicę i dawaj kopać. Większość
linków dotyczyła jednak CB przerabianych, dopalaczy, wzmacnianych
mikrofonów itp. Nieliczne linki wskazywały jako źródło problemu brak
dopasowania anteny i demodulowanie sygnału przenikającego przez kabel
mikrofonowy.
Nic to - czas podjąć środki zaradcze, choć nie dawało mi spokoju to,
że było dobrze, nic nie zmieniałem i popsuło się dość nagle. Wyjąłem
starego 'ręczniaka', nakarmiłem akumulatorkami i dawaj testować -
piszczy obrzydliwie - jak wzbudzający się wzmacniacz przy zbliżeniu
mikrofonu do głośnika.
Sprawdziłem kabel mikrofonowy - nic podejrzanego. No to po kolei: 10
nF ceramiczny równolegle do mikrofonu elektretowego (detekcja może
natępować w tranzystorze wewnątrz mikrofonu) i dławik 22 uH do
wtyku przy radiu. Nie ma bolca - nic nie ma prawa się przez to
przecisnąć. A jednak skutek zerowy. Radio nadal piszczy przy
nadawaniu.

Istotna informacja: radio jest zasilane z gniazda zapalniczki dość
długim ale nie za cienkim przewodem. Wiem, że to może być pośrednim
ale nie jedynym źródłem problemów.

Przełozyłem antenę z klapy bagażnika na dach - okrutne wycie zmieniło
się w popiskiwanie. Sprawdziłem w mieście - nikt nie narzeka, "głośno i
wyraźnie". No to pozostało przestudiowanie schematu - na szczęście był
razem z instrukcją.

I tu niespodzianka. Zdumiała mnie trochę metoda modulacji AM - zapewne
najzupełniej w swiecie typowa i poprawna - autotransformator na
wyjsciu wzmacniacza m.cz.. Druga rzecz zdumiewająca - kondensator
elektrolityczny blokujący zasilanie - zaledwie 1000 uF. Krótka analiza
układu i zaskakujące spostrzeżenie - autotransformator jest podłączony
w ten sposób, że faza napięcia m.cz. na jego wyjściu jest zgodna z
fazą na wejściu. Czyli w dodatnich połówkach, kiedy wzmacniacz obciąża
zasilanie jest też 'dodatnia połówka modulacji' (piszę w cudzysłowiu,
żeby było jasne użycie pewnego uproszczenia). Oznacza to, że w
dodatnich połówkach prąd zasilający jest jakby podwojony - zasilanie
jest obciążone równocześnie przez wzmacniacz m.cz. i końcówkę w.cz.
Gdybym to ja był konstruktorem, dążyłbym za wszelką cenę do unikania
takiego obciążenia i inaczej policzyłbym i podłączyłbym autotrafo.

I teraz mój prywatny wniosek i pytanie: podejrzewam częściową utratę
pojemności kondensatora elektrolitycznego blokującego zasilanie. W
jego obecnym stanie nawet niewielkie niedopasowanie anteny, które
powoduje wzrost poboru mocy przez końcówkę w.cz. doprowadza do tak
dużych wahań napięcia zasilającego, że całość wzbudza się już na
zasilaniu. Wskazuje na to również wzrost poziomu zakłóceń od silnika
podczas odbioru - choć dość trudno to stwierdzić z pewnością, bo
proces następował na tyle wolno, że go nie zauważałem.

Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?

W dzień sprawdzę moją teorię dodając na zewnątrz dodatkowy
kondensator. Co prawda wewnętrzny dławik na zasilaniu będzie trochę
przeszkadzał ale być może uda się coś zdiagnozować.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: AlexY <alexy_at_nospam_irc.-cut_this-.pl>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio=2E=2E=2E?=
Date: Fri, 07 Oct 2005 10:02:08 +0200


Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Istotna informacja: radio jest zasilane z gniazda zapalniczki dość
długim ale nie za cienkim przewodem. Wiem, że to może być pośrednim
ale nie jedynym źródłem problemów.

obstawialbym że jest to glowne zrodlo

Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?

cienki kabel zasilajacy - wieksze spadki przy obciazeniu - dodatkowa
robota dla kondensatora - szybsze starzenie
wymien ten kondensator, nie podpinaj na zewnatrz drugiego bo bedzie
chodzil na cienkim kablu

--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Fri, 7 Oct 2005 14:51:36 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IFBpc3pjerFjeSBwcnp5IFRYIENCIHJhZGlvLi4u?=


Hello AlexY,

Friday, October 7, 2005, 10:02:08 AM, you wrote:

Istotna informacja: radio jest zasilane z gniazda zapalniczki dość
długim ale nie za cienkim przewodem. Wiem, że to może być pośrednim
^^^^^^^^^^^^^^
ale nie jedynym źródłem problemów.
obstawialbym że jest to glowne zrodlo
Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?
cienki kabel zasilajacy -

On nie jest cienki.

wieksze spadki przy obciazeniu - dodatkowa robota dla kondensatora -
szybsze starzenie wymien ten kondensator, nie podpinaj na zewnatrz
drugiego bo bedzie chodzil na cienkim kablu

A tego to już w ogóle nie rozumiem - chcę podłączyć tuż przy obudowie.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio...?=
Date: Fri, 7 Oct 2005 15:02:53 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:266451902.20051007145136_at_nospam_pik-net.pl...
A tego to już w ogóle nie rozumiem - chcę podłączyć tuż przy obudowie.

Podpinaj. Zacznij od "klasyki" 4,7mF/25V :-)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Fri, 7 Oct 2005 15:08:48 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IFBpc3pjerFjeSBwcnp5IFRYIENCIHJhZGlvLi4u?=


Hello SP9LWH,

Friday, October 7, 2005, 3:02:53 PM, you wrote:

A tego to już w ogóle nie rozumiem - chcę podłączyć tuż przy obudowie.
Podpinaj. Zacznij od "klasyki" 4,7mF/25V :-)

Akurat mam pod ręką bardzo zgrabny 5600uF/35V 105stopni...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio...?=
Date: Fri, 7 Oct 2005 15:14:33 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1703287262.20051007150848_at_nospam_pik-net.pl...
Akurat mam pod ręką bardzo zgrabny 5600uF/35V 105stopni...

Doskonały.
Da odpowiedź na pytanie czy wina leży po stronie filtracji zasilania.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: AlexY <alexy_at_nospam_irc.-cut_this-.pl>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio=2E=2E=2E?=
Date: Fri, 07 Oct 2005 23:26:57 +0200


Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Istotna informacja: radio jest zasilane z gniazda zapalniczki dość
długim ale nie za cienkim przewodem. Wiem, że to może być pośrednim

^^^^^^^^^^^^^^
obstawialbym że jest to glowne zrodlo

On nie jest cienki.

pomrocznosc jasna mnie dopadla, glowe daje ze tam bylo "dosc cienkim"
normalnie literki sie poprzestawialy

wieksze spadki przy obciazeniu - dodatkowa robota dla kondensatora -
szybsze starzenie wymien ten kondensator, nie podpinaj na zewnatrz
drugiego bo bedzie chodzil na cienkim kablu

A tego to już w ogóle nie rozumiem - chcę podłączyć tuż przy obudowie.

wewnatrz obudowy zwykle jest masa miejsca, i cieplej..
a chodzilo mi o ten cienki przewod ktory w pomrocznosci odczytalem :)

--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <nie_chce_wiecej_spamu_jerry1111_wytnij_to__at_nospam_wp.pl.cholera>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio=2E=2E=2E?=
Date: Fri, 07 Oct 2005 09:56:22 +0100


RoMan Mandziejewicz wrote:

Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?

Moglo. W spawarkach kondensatory mocy byly u nas traktowane jak
czesci zamienne. W zaleznosci od typu uzytkownik mial je wymienic po
roku, albo po dwoch.
Warunki pracy podobne. -20 do +80


--
Jerry

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio...?=
Date: Fri, 7 Oct 2005 14:49:19 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:16010298934.20051007015851_at_nospam_pik-net.pl...
Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?

Nie sadzę. Tam są zbyt małe prądy obciążające kondensator. Jak go szlag
trafił, to był lipnego rodzaju.
Raczej on jest po prostu za mały do tego zastosowania, a właściwie to w
tanim CB radio brak jest typowych filtrów zasilania montowanych np. w
radiostacjach dla krótkofalowców. Nie ma się co dziwić, bo taki filtr to
znaczna część pudła i jest kosztowny.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Fri, 7 Oct 2005 15:07:38 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IFBpc3pjerFjeSBwcnp5IFRYIENCIHJhZGlvLi4u?=


Hello SP9LWH,

Friday, October 7, 2005, 2:49:19 PM, you wrote:

Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?
Nie sadzę. Tam są zbyt małe prądy obciążające kondensator.

Bo ja wiem, czy takie małe... W szczytach sporo ponad 1A a to zaledwie
1000 uF

Jak go szlag trafił, to był lipnego rodzaju.
Raczej on jest po prostu za mały do tego zastosowania, a właściwie to w
tanim CB radio brak jest typowych filtrów zasilania montowanych np. w
radiostacjach dla krótkofalowców. Nie ma się co dziwić, bo taki filtr to
znaczna część pudła i jest kosztowny.

Jest prosty filtr LC ale nawet banalne przewleczenie (4 razy) kabelka
zasilającego przez ferrytowy rdzeń toroidalny radykalnie zmniejsza
zakłócenia od zapłonu przy odbiorze.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio...?=
Date: Fri, 7 Oct 2005 15:25:48 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1705257109.20051007150738_at_nospam_pik-net.pl...
Bo ja wiem, czy takie małe... W szczytach sporo ponad 1A a to zaledwie
1000 uF

Prąd zależy od tętnień. Od tętnień akustycznych, bo od tłumienia w.cz są
inne kondensatory.
Prąd ów zalezy od wahań napięcia zasilania. I gdyby go zasilać w nowoczesnej
cięzarówce , z połowy akumulatora 24V nic by mu się nie stało, ale w
osobowym aucie napięcie 13,8V się bardzo kiwa.


Jest prosty filtr LC ale nawet banalne przewleczenie (4 razy) kabelka
zasilającego przez ferrytowy rdzeń toroidalny radykalnie zmniejsza
zakłócenia od zapłonu przy odbiorze.

To od zakłóceń impulsowych.

Filtr zasilania w mojej fabrycznej radiostacji amatorskiej ma 3 rodzaje
dławików , kilkanaście kondensatorów, tyrystor do zwierania nadnapięciowego
i palenia bezpiecznika topikowego oraz wszystkie składniki najwyższej
jakości zamknięte w odgradzających ekranach. Te radia o których myślę po
prostu nie muszą być tanie i nie są robione z najtańszego chińskiego chłamu.
Nawet moje stare CB (firmy dts) ma dwa dławiki na zasilaniu.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Piszcz=B1cy_przy_TX_CB_radio...?=
Date: Fri, 7 Oct 2005 14:56:50 +0200



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:16010298934.20051007015851_at_nospam_pik-net.pl...
Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?

Na jakie on jest napięcie ? Może 16V ?
Może go zniszczyła instalacja samochodowa zbyt wysokim napięciem podczas
szybkich obrotów.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Mon, 10 Oct 2005 00:21:49 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IFBpc3pjerFjeSBwcnp5IFRYIENCIHJhZGlvLi4u?=


Hello J,

Monday, October 10, 2005, 12:02:46 AM, you wrote:

No i co tam wyszlo - wystarczylo wymienic elektrolity ?

Nie miałem głowy do tego :-( Może jutro znajdę chwilę czasu.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Piszczšcy przy TX CB radio...
Date: Fri, 07 Oct 2005 10:39:33 +0200


On Fri, 7 Oct 2005 01:58:51 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Istotna informacja: radio jest zasilane z gniazda zapalniczki dość
długim ale nie za cienkim przewodem. Wiem, że to może być pośrednim
ale nie jedynym źródłem problemów.

A zgas silnik - jak sie altek nie kreci to chyba nie piszczy ?
Moj reczniak z zapalniczki tez piszczy - ale czyni to na odbiorze.

Przełozyłem antenę z klapy bagażnika na dach - okrutne wycie zmieniło
się w popiskiwanie.
I tu niespodzianka. Zdumiała mnie trochę metoda modulacji AM - zapewne
najzupełniej w swiecie typowa i poprawna - autotransformator na
wyjsciu wzmacniacza m.cz.. Krótka analiza
układu i zaskakujące spostrzeżenie - autotransformator jest podłączony
w ten sposób, że faza napięcia m.cz. na jego wyjściu jest zgodna z
fazą na wejściu. Czyli w dodatnich połówkach, kiedy wzmacniacz obciąża
zasilanie jest też 'dodatnia połówka modulacji' (piszę w cudzysłowiu,
żeby było jasne użycie pewnego uproszczenia). Oznacza to, że w
dodatnich połówkach prąd zasilający jest jakby podwojony - zasilanie
jest obciążone równocześnie przez wzmacniacz m.cz. i końcówkę w.cz.
Gdybym to ja był konstruktorem, dążyłbym za wszelką cenę do unikania
takiego obciążenia i inaczej policzyłbym i podłączyłbym autotrafo.

Hm, musialbym poszukac swojego schematu .. ale skad chcialbys brac
energie do mocniejszego zasilania stopnia wcz ? z kondensatora
glosnikowego ? Teraz chyba moze byc mniejszy

Zreszta dobrze zrobili - dzialalo przeciez dobrze :-)

I teraz mój prywatny wniosek i pytanie: podejrzewam częściową utratę
pojemności kondensatora elektrolitycznego blokującego zasilanie.

Hm - nie bardzo to podejrzewam, ale latwo bedzie sprawdzic.

Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?

Jak sie slyszy o padajacych po roku zasilaczach do peceta - nawet nie
trzeba zlych warunkow.

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Fri, 7 Oct 2005 14:55:45 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IFBpc3pjerljeSBwcnp5IFRYIENCIHJhZGlvLi4u?=


Hello J,

Friday, October 7, 2005, 10:39:33 AM, you wrote:

Istotna informacja: radio jest zasilane z gniazda zapalniczki dość
długim ale nie za cienkim przewodem. Wiem, że to może być pośrednim
ale nie jedynym źródłem problemów.
A zgas silnik - jak sie altek nie kreci to chyba nie piszczy ?
Moj reczniak z zapalniczki tez piszczy - ale czyni to na odbiorze.

To było sprawdzone w pierwszej kolejności.

[...]

dodatnich połówkach prąd zasilający jest jakby podwojony - zasilanie
jest obciążone równocześnie przez wzmacniacz m.cz. i końcówkę w.cz.
Gdybym to ja był konstruktorem, dążyłbym za wszelką cenę do unikania
takiego obciążenia i inaczej policzyłbym i podłączyłbym autotrafo.
Hm, musialbym poszukac swojego schematu .. ale skad chcialbys brac
energie do mocniejszego zasilania stopnia wcz ? z kondensatora
glosnikowego ? Teraz chyba moze byc mniejszy

Nieistotna różnica.

Zreszta dobrze zrobili - dzialalo przeciez dobrze :-)

Jasne - dotrwało niemal końca gwarancji - brakło 20 dni.

I teraz mój prywatny wniosek i pytanie: podejrzewam częściową utratę
pojemności kondensatora elektrolitycznego blokującego zasilanie.
Hm - nie bardzo to podejrzewam, ale latwo bedzie sprawdzic.

Ano. Choć mam straszny wstręt do otwierania napakowanych urządzń.

Pytanie brzmi: czy w warunkach, jakie panują w samochodzie - wahania
temperatur w zakresie -15 do +60 (a nawet więcej) mogło dojść w tak
krótkim czasie (rok) do tak poważnego spadku pojemności kondensatora
elektrolitycznego?
Jak sie slyszy o padajacych po roku zasilaczach do peceta - nawet nie
trzeba zlych warunkow.

Cóż...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Fri, 7 Oct 2005 18:28:36 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IFBpc3pjerljeSBwcnp5IFRYIENCIHJhZGlvLi4u?=


Hello J,

Friday, October 7, 2005, 6:19:05 PM, you wrote:

Zreszta dobrze zrobili - dzialalo przeciez dobrze :-)
Jasne - dotrwało niemal końca gwarancji - brakło 20 dni.
No to w czym problem ?

Gwarant w Krakowie... To już wolę sam.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Fri, 7 Oct 2005 19:36:46 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IFBpc3pjerljeSBwcnp5IFRYIENCIHJhZGlvLi4u?=


Hello J,

Friday, October 7, 2005, 6:55:59 PM, you wrote:

Zreszta dobrze zrobili - dzialalo przeciez dobrze :-)
Jasne - dotrwało niemal końca gwarancji - brakło 20 dni.
No to w czym problem ?
Gwarant w Krakowie... To już wolę sam.
POczta dziala w naszym kraju nienajgorzej :-)

Ale nic nie wiem o jakości usług gwaranta - wolę sam. Nie lubię ale
będę czuł się bezpieczniej.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Piszczšcy przy TX CB radio...
Date: Fri, 07 Oct 2005 18:55:59 +0200


On Fri, 7 Oct 2005 18:28:36 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J,
Zreszta dobrze zrobili - dzialalo przeciez dobrze :-)
Jasne - dotrwało niemal końca gwarancji - brakło 20 dni.
No to w czym problem ?

Gwarant w Krakowie... To już wolę sam.

POczta dziala w naszym kraju nienajgorzej :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Piszczšcy przy TX CB radio...
Date: Fri, 07 Oct 2005 18:19:05 +0200


On Fri, 7 Oct 2005 14:55:45 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Zreszta dobrze zrobili - dzialalo przeciez dobrze :-)

Jasne - dotrwało niemal końca gwarancji - brakło 20 dni.

No to w czym problem ?

I teraz mój prywatny wniosek i pytanie: podejrzewam częściową utratę
pojemności kondensatora elektrolitycznego blokującego zasilanie.
Hm - nie bardzo to podejrzewam, ale latwo bedzie sprawdzic.
Ano. Choć mam straszny wstręt do otwierania napakowanych urządzń.

Popatrz w protokol naprawy gwarancyjnej :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Piszczšcy przy TX CB radio...
Date: Mon, 10 Oct 2005 00:02:46 +0200


On Fri, 7 Oct 2005 01:58:51 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]
No i co tam wyszlo - wystarczylo wymienic elektrolity ?

J.