=?iso-8859-2?Q?zak=B3ocenia?= w cb



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Butterfly <adresnieprawidlowy_at_nospam_wp.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?zak=B3ocenia?= w cb
Date: Fri, 7 Oct 2005 16:55:26 +0200



Witam
mam cb ale... no własnie przy właczonym silniku słychać zakłocenia.
Nie alternator - odłaczyłem zakłocenia były
nie pompa paliwa - odłaczyłem (prac na gazie zakłocenia były)
podłączony filtr na zasilaniu (kupny co prada ale jest)
zasilanie z akumulatora i plus i ninus
antena dobrze zestrojona
kabel dobry
probowałem inne (b.dobre radio i inną antenę ) to samo..moze ciut mniej ale
były

Nie wiem co zrobić..
Czytałem o filtrze tryfilarnym, ktory niestety tzreba sobie zrobic. Mam już
rdzeń...kondenstaory, kabelki.. wszystkol..
Troche mało zapłau.. bo juz na tylu rzeczach sie zawiodłem. (aha
wyminienione tez kable WN)

Czy ktoś słyszał o tym filtrze i czy moze potwierdzić jego skutecznośc.


I jeszce jedno - sam OPEL VECTRA 94 (moze to od jakiegoś komputerka.. nie
wiem)

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "SP9LWH" <spam_at_nospam_autorom.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_zak=B3ocenia_w_cb?=
Date: Fri, 7 Oct 2005 17:22:29 +0200



Użytkownik "Butterfly" <adresnieprawidlowy_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:is1mgpz442zx$.dlg_at_nospam_butterfly.post...
mam cb ale... no własnie przy właczonym silniku słychać zakłocenia.

A przy wyłączonym (sam akumulator) zakłóceń nie słychać ?


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Butterfly <adresnieprawidlowy_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?zak=B3ocenia?= w cb
Date: Sat, 8 Oct 2005 07:23:55 +0200


Dnia Fri, 7 Oct 2005 17:22:29 +0200, SP9LWH napisał(a):


A przy wyłączonym (sam akumulator) zakłóceń nie słychać ?

Nie przy wyłączonym siliku nie słychac tych "pierdzeń"

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Odi" <arekodiNOSPAM_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: zakłocenia w cb
Date: Fri, 7 Oct 2005 17:35:53 +0200


Czesc,
zainteresowales mnie swoim postem bo ja mam identyczne problemy jak Ty
(oczywiscie chodzi o CB).
Znalazlem w archiwum pl.radio.rec.cb taki oto link:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.radio.cb/msg/8314da95f86ddbc5?as_umsgid=19vi3v8dts20mdgrju0e0n9j0on7f8rmro_at_nospam_4ax.com
moze Ci sie przyda. Jesli masz jakies inne materialy n/t tego filterka to
podaj prosze namiary.

Pozdrawiam,
Odi

PS. Jesli chodzi o filtry ze sklepow-czlowiek u ktorego zakladalem radio
powiedzial mi wprost-daj sobie spokoj bo tylko wywalisz pieniadze na darmo.
On testowal take filtry na roznych sprzetach i sądzę, że jego spostrzezenia
są dosyc trafne. W sumie chyba by nie klamal bo i po co-w koncu gdybym kupil
ten fltr to on bylby ok 20-30 zl do przodu...a jednak odradzil.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Butterfly <adresnieprawidlowy_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?zak=B3ocenia?= w cb
Date: Sat, 8 Oct 2005 07:27:19 +0200


Dnia Fri, 7 Oct 2005 17:35:53 +0200, Odi napisał(a):
Jesli masz jakies inne materialy n/t tego filterka to
podaj prosze namiary.

Byc może to znasz
http://www.krzysiekpp.prv.pl/cb/filtr/


Pozdrawiam,
Odi

PS. Jesli chodzi o filtry ze sklepow-czlowiek u ktorego zakladalem radio
powiedzial mi wprost-daj sobie spokoj bo tylko wywalisz pieniadze na darmo.
On testowal take filtry na roznych sprzetach i sądzę, że jego spostrzezenia
są dosyc trafne. W sumie chyba by nie klamal bo i po co-w koncu gdybym kupil
ten fltr to on bylby ok 20-30 zl do przodu...a jednak odradzil.

Ja też testoałem
I ...kicha.. Moim zdaniem powiedział prawde iż szkoda kasy


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Sat, 8 Oct 2005 13:12:40 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: =?ISO-8859-2?B?UmU6IHpha7NvY2VuaWEgdyBjYg==?=


Hello Butterfly,

Saturday, October 8, 2005, 7:27:19 AM, you wrote:

Jesli masz jakies inne materialy n/t tego filterka to
podaj prosze namiary.
Byc może to znasz
http://www.krzysiekpp.prv.pl/cb/filtr/

Hmmm... Szczerze mówiąc nie pojmuję działania dodatkowego uzwojenia w
tym filtrze. Miałoby to sens, gdyby to były dwa dławiki nawijane na
osobnych rdzeniach.
W ramach eksperymentu wziąłem dość duży rdzeń ferrytowy i przeplotłem
kabel zasilający razem z wtyczką - dało się nawinąć 4 razy - na więcej
wtyczka nie pozwoliła. Czyli wykonałem najprostszy w świecie dławik
bifilarny (skompensowany) 2*4 zwoje. I to już dało znaczącą redukcję
zakłóceń od zapłonu przy odbiorze.
Przy dławiku skompensowanym ważne jest, żeby go nawijać na rdzeniu o
dużej przenikalności - nie nadają się rdzenie proszkowe czy też
klasyczne wysokostratne materiały EMI. Można też kupić gotowy,
miniaturowy dławik skompensowany o dużej indukcyjności, stosowany w
zasilaczach albo użyć dławika wejściowego z zasilacza PC.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: zakłocenia w cb
Date: Fri, 7 Oct 2005 19:51:56 +0200



Nie wiem jaki masz silnik ale jesli sa przewody NW to pewnie od tego - ja
zalozybym rdzenie ferrytowe na przewody jak najblizej rozdzielacza/cewki.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Butterfly <adresnieprawidlowy_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?zak=B3ocenia?= w cb
Date: Sat, 8 Oct 2005 07:36:10 +0200


Dnia Fri, 7 Oct 2005 19:51:56 +0200, PAndy napisał(a):

Nie wiem jaki masz silnik ale jesli sa przewody NW to pewnie od tego - ja
zalozybym rdzenie ferrytowe na przewody jak najblizej rozdzielacza/cewki.

Pisałem wyżej ze samochod ma tez zasilanie gazowe..wiec silnik jest
benzyniakiem.
Co do rdzeni na przewodach.. Czy trzeba nawinąć na nie jakieś ..cuś? Czy
tylko założyć ?

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: ladzk_at_nospam_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak)
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?zak=B3ocenia?= w cb
Date: Fri, 07 Oct 2005 23:45:05 GMT


On Fri, 7 Oct 2005 16:55:26 +0200, Butterfly
<adresnieprawidlowy_at_nospam_wp.pl> wrote:


Witam
mam cb ale... no własnie przy właczonym silniku słychać zakłocenia.
Nie alternator - odłaczyłem zakłocenia były

NIe trzeba odlaczac - alternator gwizdze w sposob charakterystyczny
dosyc, idzei rozpoznac.
nie pompa paliwa - odłaczyłem (prac na gazie zakłocenia były)

Pompa paliwa to tyle zaklocen co wycieraczki wnosi - czyli niewiele.
podłączony filtr na zasilaniu (kupny co prada ale jest)
zasilanie z akumulatora i plus i ninus
antena dobrze zestrojona
kabel dobry
probowałem inne (b.dobre radio i inną antenę ) to samo..moze ciut mniej ale
były

Nie wiem co zrobić..

POlubic. Glownym zrodlem zaklocen w samochodzie jest instalacja
zaplonowa (o ile nie masz starego diesla z wtryskiem czlkowicie
mechanicznym). I zeby sie zaklocen od zaplonu pozbyc (a przenosza sie
nie przez instalacja 12V a przez powietrze, droga radiowa) to
musialbys ciezko przebudowac cala instalacje - ekranowane cewki
zaplonowe, ekranowany rozdzielacz (jesli jest), ekranowany (jesli
mechaniczny a nie optyczny) aparat zaplonowy, ekranowane kable
wysokiego napiecia, ekranowane fajki swiec, dodatkowe filtry na
podejsciu 12V do ukladu zaplonowego.
Czytałem o filtrze tryfilarnym, ktory niestety tzreba sobie zrobic. Mam już
rdzeń...kondenstaory, kabelki.. wszystkol..
Troche mało zapłau.. bo juz na tylu rzeczach sie zawiodłem. (aha
wyminienione tez kable WN)

Filtry na zasilaniu 12V moga pomoc troche - ale nie daja gwarancji ze
wszystkie smieci usuna. Jak napisalem - czesc zaklocen wchodzi ci
droga radiowa na antene i trzeba je zdlawic u zrodla...

Inny jeszcze powod - czy antena jest galwanicznie polaczona z
nadwoziem pojazdu i czy nadwozie jest stosownie uziemione (opony o
zwiekszonej przewodnosci, pasek uziemiajacy czy cos w tym stylu...)?
Bo jak nie to moze po prostu sama antena albo caly pojazd w czasie
jazdy elektryzuja sie i zaczynaja snopic z nadmiaru ladunku
elektrostatycznego.

--
Darek

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Butterfly <adresnieprawidlowy_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?zak=B3ocenia?= w cb
Date: Sat, 8 Oct 2005 07:32:54 +0200


Dnia Fri, 07 Oct 2005 23:45:05 GMT, Dariusz K. Ladziak napisał(a):



POlubic.
Chyba mi to pozostaje ;-(


Czytałem o filtrze tryfilarnym, ktory niestety tzreba sobie zrobic. Mam już
rdzeń...kondenstaory, kabelki.. wszystkol..
Troche mało zapłau.. bo juz na tylu rzeczach sie zawiodłem. (aha
wyminienione tez kable WN)

Wczoraj zdizbko się wkurzyłem i na szybcika zrobiłem ten filtr..
Nie pomógł. Chyba że powinienm poeksperymentować trochę z iloscią zwojów.
Wykonane wg http://www.krzysiekpp.prv.pl/cb/filtr/.. nie bardzo pomogło a
wlasciwie nic.


Inny jeszcze powod - czy antena jest galwanicznie polaczona z
nadwoziem pojazdu i czy nadwozie jest stosownie uziemione (opony o
zwiekszonej przewodnosci, pasek uziemiajacy czy cos w tym stylu...)?
Bo jak nie to moze po prostu sama antena albo caly pojazd w czasie
jazdy elektryzuja sie i zaczynaja snopic z nadmiaru ladunku
elektrostatycznego.
Antena jest połączona dobrze.. tego jestem pewiem.. A co z uziemieniem nie
wiem ... jak z tym jest naprawde ale może jeszcze poeksperymentuje