mała moc i "stabilność" silnika / spadki napięcia



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "sikurasaka" <sikurasaka_at_nospam_op.pl>
Subject: mała moc i "stabilność" silnika / spadki napięcia
Date: Thu, 13 Oct 2005 11:07:43 +0200


Witam!

Mam sobie silniczek krokowy bipolarny 1.4A 3.5V. Zasilam go 6v i nie moge z
niego wyciągnąć takiej mocy jaką bym chcial. Steruje przez l298n.

przy dość niewielkim wstrzymaniu ośki zaczyna się trząść i jak sie go pusci
to zaczyna sie krecic w losowym kierunku.
Rowniez przy uruchamianiu nie zawsze sie kreci w tym samym kierunku pomimo
podawania tej samej kombinacji impulsow sterujących.

Jak mozna to wyeliminować?
Moze jakiś sposob na rozruch jest zeby zacząl sie zawsze krecic w tym samym
kierunku??

Steruje nim podając sygnaly:

ABCD
1 0 0 1
1 0 1 0
0 1 1 0
0 1 0 1

Gdzie AB to wyjscia cewki 1 a CD drogiej.

Co więcej moc przy takim kręceniu jest prawie identyczna jak przy sterowaniu
syglalem typu
1000
0100
0010
0001

A w tym drogim przypadku moc powinna byc yba znacznie mniejsza (jednoczesnie
dziala tylko jedna cewka a nie dwie jak w przypadku pierwszym).


Mam jeszcze inny problem. Silnik powoduje spadki napięcia na zrodle
zasilania (zelowa bateria 6v) i logike musze zasilac z innego zrodla bo sie
"wiesza ;)".
Jak to przefiltrować?

lm317 ani kondensator 3300uF nie pomagają w znaczący sposob - z
kondensatorem jest troche lepiej ale itak sie wiesza - tylko pozniej ;).



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: mała moc i "stabilność" silnika / spadki napięcia
Date: Fri, 14 Oct 2005 12:22:37 +0200


On Thu, 13 Oct 2005 11:07:43 +0200, sikurasaka wrote:
Mam sobie silniczek krokowy bipolarny 1.4A 3.5V. Zasilam go 6v i nie moge z
niego wyciągnąć takiej mocy jaką bym chcial. Steruje przez l298n.

przy dość niewielkim wstrzymaniu ośki zaczyna się trząść i jak sie go pusci
to zaczyna sie krecic w losowym kierunku.
Rowniez przy uruchamianiu nie zawsze sie kreci w tym samym kierunku pomimo
podawania tej samej kombinacji impulsow sterujących.

Jak mozna to wyeliminować?
Moze jakiś sposob na rozruch jest zeby zacząl sie zawsze krecic w tym samym
kierunku??

Tak nie powinno byc. Jesli sie kreci losowo w dwie strony - to
najprawdopodobniej jedna cewka nie jest w ogole zasilana.
Jestes pewien ze silnik jest dobry, na pewno krokowy bipolarny,
przewody nie pomylone, kosc dobra itd ?
Warto by to oscyloskopem obejrzec, moze gdzies zwarcie kropla cyny ?

Druga mozliwosc - probujesz za szybko. zacznij od kilku hercow.

Sadzac po tym o piszesz o zasilaniu - 1A to tam plynie ..

Steruje nim podając sygnaly:
ABCD
1 0 0 1
1 0 1 0
0 1 1 0
0 1 0 1
Gdzie AB to wyjscia cewki 1 a CD drogiej.

Co więcej moc przy takim kręceniu jest prawie identyczna jak przy sterowaniu
syglalem typu
1000
0100
0010
0001
Mam nadzieje ze tak:

1000
0010
0100
0001

A w tym drogim przypadku moc powinna byc yba znacznie mniejsza (jednoczesnie
dziala tylko jedna cewka a nie dwie jak w przypadku pierwszym).

To nie takie pewne - nabiegunniki nie pasuja juz tak dobrze do
stojana.
Mozesz ewentualnie polaczyc oba przebiegi w jeden 8-fazowy..

J.