Zastosowanie alternatora samochodowego jako silnik BLDC ? analiza i doświadczenia

silnik z alternatora





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "insane" <prv_at_nospam_prv.prv>
Subject: silnik z alternatora
Date: Tue, 22 Nov 2005 16:41:14 +0100


Witam.

Mam pytanie czysto teoretyczne. Interesuje mnie zastosowanie typowego
alternatora samochodowego jako silnika. Silnik ten oczywiscie nie sluzyl by
jako naped samochodu ;) Pierwsza sprawa, to zastosowanie falownika do
zasilania. Mysle tu o zastosowaniu falownika do zasilania silnikow BLDC.
Jezeli falownik od BLDC wymagal by modyfikacji, to na co zwrocic uwage?
Kwestie kontroli polozenia walu przez hallotrony znam. Sprawa kolejna i
najwazniejsza, to sprawnosc urzadzenia. Jakiego momentu obrotowego
spodziewac sie? Tak przerobiony alternator mialby sluzyc do wprawienia w
ruch (rozpedzenia) jakiegos ukladu mechanicznego - dzialal by jako
"rozrusznik". Dlatego przydalo by sie wstepnie oszacowac moment obrotowy np.
dla unieruchomionego walu. Jak to zrobic, majac do dyspozycji tylko dane z
tabliczki znamionowej? Jak teoretycznie, nawet w wielkim przyblizeniu,
wyglada charakterystyka mechaniczna alternatora pracujacego jako silnik?
Moment rosnie wraz z obrotami? czy maleje? Czy ch-ka mechaniczna wyglada
podobnie jak w przypadku silnika BLDC ? Tam tez uzwojenia pradowe sa na
stojanie. Czy sie myle? Moze robil ktos z Was taki wynalazek i podzieli sie
uwagami?

pozdro!

--
insane