RoHS - od kiedy?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Jurkiewicz <sword_at_nospam_NIEMATEGOajpic.zonk.pl>
Subject: RoHS - od kiedy?
Date: Thu, 17 Nov 2005 09:54:37 +0100



Od kiedy dokładnie wchodzi RoHS? Szukam i dostaję rozbieżne informacje.

pozdrawiam,
sword

--
e-mail: sword_at_nospam_TEGONIEMAajpic.zonk.pl
www: http://ajpic.zonk.pl/
gg#: 1781804

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr Pitucha" <piotrpitucha_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: Thu, 17 Nov 2005 10:15:14 +0100


Użytkownik "Adam Jurkiewicz" <sword_at_nospam_NIEMATEGOajpic.zonk.pl> napisał w
wiadomości news:dlhght$i3d$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...

Od kiedy dokładnie wchodzi RoHS? Szukam i dostaję rozbieżne informacje.

Na stronie Maritexu jest taka informacja:

"1.08.2006r. wchodzi w życie dyrektywa Parlamentu Europejskiego nr
2002/95/WE - RoHS, ograniczająca stosowanie niektórych substancji
niebezpiecznych dla środowiska w produkcji elementów i urządzeń
elektronicznych."

Piotr


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Jurkiewicz <sword_at_nospam_NIEMATEGOajpic.zonk.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: Thu, 17 Nov 2005 11:46:35 +0100



Piotr Pitucha wrote:

"1.08.2006r. wchodzi w życie dyrektywa Parlamentu Europejskiego nr
2002/95/WE - RoHS, ograniczająca stosowanie niektórych substancji
niebezpiecznych dla środowiska w produkcji elementów i urządzeń
elektronicznych."

Dzięki, informacje jakie znalazłem oscylowały właśnie wokół tej daty.

pozdrawiam,
sword

--
e-mail: sword_at_nospam_TEGONIEMAajpic.zonk.pl
www: http://ajpic.zonk.pl/
gg#: 1781804

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz Grodnicki" <grodek_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: Fri, 18 Nov 2005 09:15:23 +0100


Użytkownik "Adam Jurkiewicz" <sword_at_nospam_NIEMATEGOajpic.zonk.pl> napisał w
wiadomości news:dlhn3s$aa5$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl
Piotr Pitucha wrote:

"1.08.2006r. wchodzi w życie dyrektywa Parlamentu Europejskiego nr
2002/95/WE - RoHS, ograniczająca stosowanie niektórych substancji
niebezpiecznych dla środowiska w produkcji elementów i urządzeń
elektronicznych."

Dzięki, informacje jakie znalazłem oscylowały właśnie wokół tej daty.


http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2310.htm paragraf 5.
Chyba to rozporządzenie nie było zmienione.

Czyli 1.07.2006.

--
Tomek


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "swstr" <swstr_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: 18 Nov 2005 23:10:14 +0100


oswieccie mnie jesli sie myle
bo nie bardzo rozumiem
czyli mozna stosowac stop np 84Pb 16Sn tak czy nie ?
"w stopach lutowniczych o wysokiej temperaturze topnienia, zawierających ponad
85 % ołowiu,"
czyli co jak zawartosc olowiu jest 40% to stop jest szkodliwy a jak zawiera 85%
Pb to juz jest przyjazny srodowisku ?


"w stopach lutowniczych w sprzęcie używanym do łączności, sygnalizacji,
transmisji oraz w sieci zarządzania telekomunikacją "

czyli jak robil bym np. dowolny nadajnik radiowy lub mrygacz na ledach bo jest
tez sygnalizatorem to moge stosowac tradycyjny stop ?




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: Sat, 19 Nov 2005 00:41:44 +0100


On 18 Nov 2005 23:10:14 +0100, swstr wrote:
oswieccie mnie jesli sie myle bo nie bardzo rozumiem
czyli mozna stosowac stop np 84Pb 16Sn tak czy nie ?
"w stopach lutowniczych o wysokiej temperaturze topnienia, zawierających ponad
85 % ołowiu,"
czyli co jak zawartosc olowiu jest 40% to stop jest szkodliwy a jak zawiera 85%
Pb to juz jest przyjazny srodowisku ?

"w stopach lutowniczych w sprzęcie używanym do łączności, sygnalizacji,
transmisji oraz w sieci zarządzania telekomunikacją "

Byc moze ten sprzet ma byc potem specjalistycznie utylizowany,
a nie na wysypisko.

Ciekawe tylko ze taki wysokoolowiowy dopuszczaja, a srednioolowiowy
nie. Czyzby chodzilo o to zeby utrudnic zycie wytworca sprzetu
powszechnego uzytku ?

J.




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Tomasz Grodnicki" <grodek_at_nospam_kki.net.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: Mon, 21 Nov 2005 10:46:19 +0100


Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ftosn15pvsnug2d0oc98kbfh08fliab22j_at_nospam_4ax.com
On 18 Nov 2005 23:10:14 +0100, swstr wrote:
oswieccie mnie jesli sie myle bo nie bardzo rozumiem
czyli mozna stosowac stop np 84Pb 16Sn tak czy nie ?
"w stopach lutowniczych o wysokiej temperaturze topnienia,
zawierających ponad 85 % ołowiu,"
czyli co jak zawartosc olowiu jest 40% to stop jest szkodliwy a jak
zawiera 85% Pb to juz jest przyjazny srodowisku ?

"w stopach lutowniczych w sprzęcie używanym do łączności,
sygnalizacji, transmisji oraz w sieci zarządzania telekomunikacją "

Byc moze ten sprzet ma byc potem specjalistycznie utylizowany,
a nie na wysypisko.

Ciekawe tylko ze taki wysokoolowiowy dopuszczaja, a srednioolowiowy
nie. Czyzby chodzilo o to zeby utrudnic zycie wytworca sprzetu
powszechnego uzytku ?


http://www.elfa.se/pl/faq_pdf/rohs_pl%202002_95.pdf
Preambuła, punkt (11). Trochę mętne.

Być może nie ma ekonomicznego zamiennika powyższych substancji lub wpływ
tych zamienników na pracę urządzeń o krytycznym znaczeniu nie został do
końca zbadany.

--
Tomek


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: Mon, 21 Nov 2005 15:11:16 +0100


On Mon, 21 Nov 2005 10:46:19 +0100, Tomasz Grodnicki wrote:
http://www.elfa.se/pl/faq_pdf/rohs_pl%202002_95.pdf
Preambuła, punkt (11). Trochę mętne.

I zalacznik pkt 7. Przede wszystkim troche inne.

Być może nie ma ekonomicznego zamiennika powyższych substancji

No wlasnie - byc moze te 85% powoduje temperature wyzsa niz 232st dla
cyny. I dopuszcza sie olowiowe luty ogolnie - nie tylko w sprzecie
telekomunikacyjnym itp.

lub wpływ
tych zamienników na pracę urządzeń o krytycznym znaczeniu nie został do
końca zbadany.

Stad pewnie zwolnienie dla:
pamięci (zwolnienie udzielone do 2010 r.),
przełączających, sygnalizujących, transmitujących a także sieci
zarządzania telekomunikacją,


J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Arek" <aareck_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: RoHS - od kiedy?
Date: Sun, 20 Nov 2005 10:41:47 +0100


Dyrektywa ROHS mowi o calkowitym wycofaniu stopow Pb(i kilku innych pierw) z
produkcji sprzetu elektronicznego/telekomunikacyjnego. Wchodzi bodajze od
czerwca, w zwiazku z tym moze podrozec sprzet, bo bedziesz placil kaucje(jak
teraz za akumulator). Pytanie brzmi: co ze starym sprzetem, bo teoretycznie
zabronione bedzie wywalanie go do kibla?
pozdr/ap
Użytkownik "swstr" <swstr_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:43d5.000003ae.437e5145_at_nospam_newsgate.onet.pl...
oswieccie mnie jesli sie myle
bo nie bardzo rozumiem
czyli mozna stosowac stop np 84Pb 16Sn tak czy nie ?
"w stopach lutowniczych o wysokiej temperaturze topnienia, zawierających
ponad
85 % ołowiu,"
czyli co jak zawartosc olowiu jest 40% to stop jest szkodliwy a jak
zawiera 85%
Pb to juz jest przyjazny srodowisku ?


"w stopach lutowniczych w sprzęcie używanym do łączności, sygnalizacji,
transmisji oraz w sieci zarządzania telekomunikacją "

czyli jak robil bym np. dowolny nadajnik radiowy lub mrygacz na ledach bo
jest
tez sygnalizatorem to moge stosowac tradycyjny stop ?




--
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl