lampa strobo. do auta



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl>
Subject: lampa strobo. do auta
Date: Mon, 9 Jan 2006 13:56:07 +0100


Witam,

Gdzieś kiedyś widziałem schemat prostej lampy stroboskopowej na LEDach :)
opartej na układzie 555. Chodzi mi o przyrząd do ustawiania kąta
wyprzedzenia zapłonu. Przekopałem EP i elektrode i nieznalazłem tam.
Pamieta ktoś gdzie cos takiego mogło być ?

pozdrawiam
marcin




Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?= <desoft_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Mon, 9 Jan 2006 22:55:26 +0100



Użytkownik "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:dptmqd$63k$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Witam,

Gdzieś kiedyś widziałem schemat prostej lampy stroboskopowej na LEDach :)
opartej na układzie 555. Chodzi mi o przyrząd do ustawiania kąta
wyprzedzenia zapłonu. Przekopałem EP i elektrode i nieznalazłem tam.
Pamieta ktoś gdzie cos takiego mogło być ?

Nie warto na ledach, tylko palnik
Chyba że ustawiać zapłon w ciemni fotograficznej

--
Władysław
http://217.96.144.226/desoft


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Mon, 9 Jan 2006 23:41:28 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta


Hello Władysław,

Monday, January 9, 2006, 10:55:26 PM, you wrote:

Gdzieś kiedyś widziałem schemat prostej lampy stroboskopowej na LEDach :)
opartej na układzie 555. Chodzi mi o przyrząd do ustawiania kąta
wyprzedzenia zapłonu. Przekopałem EP i elektrode i nieznalazłem tam.
Pamieta ktoś gdzie cos takiego mogło być ?
Nie warto na ledach, tylko palnik

E, tam.

Chyba że ustawiać zapłon w ciemni fotograficznej

Mało wiesz o współczesnych LEDach - nieprawdaż?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?= <desoft_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Tue, 10 Jan 2006 00:09:20 +0100



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1631371136.20060109234128_at_nospam_pik-net.pl...

Coś tam wiem....

Gdzieś kiedyś widziałem schemat prostej lampy stroboskopowej na LEDach
)

Hmm prosty, stary schemat. Ciekawe co pomogą tutaj nowe ledy

Mało wiesz o współczesnych LEDach - nieprawdaż?

Ustawiałeś zapłon na ledowym storoboskopie?
Bo ja ustawiałem na prostym (nawet bardzo prostym) na palniku:
nic nie było widać.
Ile wytrzyma prądu taka dioda w impulsie jeżeli stałego ma 1A?

--
Władysław
http://217.96.144.226/desoft



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 10 Jan 2006 00:31:03 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta


Hello Władysław,

Tuesday, January 10, 2006, 12:09:20 AM, you wrote:

Coś tam wiem....
Gdzieś kiedyś widziałem schemat prostej lampy stroboskopowej na LEDach
)
Hmm prosty, stary schemat. Ciekawe co pomogą tutaj nowe ledy

Mało wiesz o współczesnych LEDach - nieprawdaż?
Ustawiałeś zapłon na ledowym storoboskopie?

Nie. Nie miałem takiej potrzeby.

Bo ja ustawiałem na prostym (nawet bardzo prostym) na palniku:
nic nie było widać.

Nic dziwnego - znam te proste stroboskopy na IFK-120. 2 kondensatory
2.2 uF ładowane z podwajacza podłączonego do sieci. Energia błysku
poniżej 0.2 J marnowana na szeroką wiązkę. Na dokładkę często palnik
jest nieźle zmęczony, lustro zakurzone a szybka brudna

Ile wytrzyma prądu taka dioda w impulsie jeżeli stałego ma 1A?

To nie jest kwestia wielkości pradu w impulsie, bo 1A (rozumiem, że
piszesz w kontekście Luxeonów) przekraczać nie należy. To jest banalny
problem skupienia wiązki.

Palnik rozsyła światło we wszystkie strony i żeby zogniskować jego
swiatło, potrzebaby potęznego zwierciadła - na pewno pod maskę się nie
zmieści. Diodę LED można wyposażyć w kolimator o kącie rozsyłu rzędu 5
stopni (kąt stożka 10 stopni) - samo to daje już potężny zysk - ok.
250 razy w porównaniu z palnikiem z małym lustrem. Do tego dochodzą
małe fizyczne rozmiary urządzenia - można przysunąć je bliżej. W
efekcie pomimo znacznie niższej energii (rzędu 2-3 mJ dla impulsu ok.
1 ms) da się uzyskać zupełnie przyzwoite oświetlenie. Taki drobiazg,
jak możliwość zasilania z naprawdę małej bateryjki i pozbycie się
dodatkowych kabli może być wart grzechu wydania kilkudziesięciu PLN na
porządną diodę i kolimator.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?= <desoft_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Tue, 10 Jan 2006 09:26:14 +0100



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1445870739.20060110003103_at_nospam_pik-net.pl...
Hello Władysław,

Tuesday, January 10, 2006, 12:09:20 AM, you wrote:

Coś tam wiem....
Gdzieś kiedyś widziałem schemat prostej lampy stroboskopowej na
LEDach
)
Hmm prosty, stary schemat. Ciekawe co pomogą tutaj nowe ledy

Mało wiesz o współczesnych LEDach - nieprawdaż?
Ustawiałeś zapłon na ledowym storoboskopie?

Nie. Nie miałem takiej potrzeby.

Nie chodzi tutaj o uzyskanie efektu stroboskopowego, taki można
uzyskać nawet na neonówce, tylko o takie oświetlenie koła żeby jednocześnie
można było coś regulować. W praktyce stroboskop musi oświetlać koło
z odległości 1m, niekoniecznie skierowany dokładnie na koło - czasami trzeba
położyć stroboskop bo obie ręce są zajęte. To że coś się lepiej naprawia,
reguluje
przy dobrym oświetleniu to już wspominałem
W praktyce stroboskop na ledach to zabawka.
Kiedyś mechanik zapiął stroboskop (obudowa z suszarki do włosów) stoi
tak że on widzi i ja widzę i pokazuje jak jest ustawiony zapłon. Nie
musiałem
się nawet pochylać nad silnikiem.

Bo ja ustawiałem na prostym (nawet bardzo prostym) na palniku:
nic nie było widać.

Nic dziwnego - znam te proste stroboskopy na IFK-120. 2 kondensatory
2.2 uF ładowane z podwajacza podłączonego do sieci. Energia błysku
poniżej 0.2 J marnowana na szeroką wiązkę. Na dokładkę często palnik
jest nieźle zmęczony, lustro zakurzone a szybka brudna

Ten najprostszy nie miał zasilania, pobierał energię z układu zapłonowego.

> 1 ms) da się uzyskać zupełnie przyzwoite oświetlenie. Taki drobiazg,
jak możliwość zasilania z naprawdę małej bateryjki i pozbycie się
dodatkowych kabli może być wart grzechu wydania kilkudziesięciu PLN na
porządną diodę i kolimator.

I tak trzeba się podłączyć pod zapłon, więc te dwa przewody pod akumulator
to już szczegół. A nawet jeden, bo masę i tak trzeba podłączyć :-)
Cenowo też bardziej opłaca się zrobić na palniku.

--
Władysław
http://217.96.144.226/desoft


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 10 Jan 2006 10:49:43 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta


Hello Władysław,

Tuesday, January 10, 2006, 9:26:14 AM, you wrote:

[...]

1 ms) da się uzyskać zupełnie przyzwoite oświetlenie. Taki drobiazg,
jak możliwość zasilania z naprawdę małej bateryjki i pozbycie się
dodatkowych kabli może być wart grzechu wydania kilkudziesięciu PLN na
porządną diodę i kolimator.
I tak trzeba się podłączyć pod zapłon, więc te dwa przewody pod akumulator
to już szczegół. A nawet jeden, bo masę i tak trzeba podłączyć :-)

A po co masę? Jako czujnik przekładnik prądowy - tak, jak jest to
robione w profesjonalnych diagnoskopach.

Cenowo też bardziej opłaca się zrobić na palniku.

Przetwornica jest za darmo (skoro ma być z akumulatora)?

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?= <desoft_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Tue, 10 Jan 2006 11:49:11 +0100



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1936756139.20060110104943_at_nospam_pik-net.pl...
Hello Władysław,

Tuesday, January 10, 2006, 9:26:14 AM, you wrote:

[...]

1 ms) da się uzyskać zupełnie przyzwoite oświetlenie. Taki drobiazg,
jak możliwość zasilania z naprawdę małej bateryjki i pozbycie się
dodatkowych kabli może być wart grzechu wydania kilkudziesięciu PLN na
porządną diodę i kolimator.
I tak trzeba się podłączyć pod zapłon, więc te dwa przewody pod
akumulator
to już szczegół. A nawet jeden, bo masę i tak trzeba podłączyć :-)

A po co masę? Jako czujnik przekładnik prądowy - tak, jak jest to
robione w profesjonalnych diagnoskopach.

jeżeli to ma być profesjonalne, to ledy są tu za słabe

Cenowo też bardziej opłaca się zrobić na palniku.

Przetwornica jest za darmo (skoro ma być z akumulatora)?

Do ledów też pasowałaby przetwornica jeżeli to ma być z bateryjki :-)
Mniejsza (mocowo) ale bardziej skomplikowana.
Do palnika robiło się na 2N3055 nie licząc się ze sprawnością.

Przed chwilą sprawdziłem, palnik ifk120 ma 120kW w impulsie (max)
LED 3W/1ms (dłuuuugi czas) = 0,003W (też max)

--
Władysław
http://217.96.144.226/desoft



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 10 Jan 2006 11:59:36 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta


Hello Władysław,

Tuesday, January 10, 2006, 11:49:11 AM, you wrote:

[...]

Cenowo też bardziej opłaca się zrobić na palniku.
Przetwornica jest za darmo (skoro ma być z akumulatora)?
Do ledów też pasowałaby przetwornica jeżeli to ma być z bateryjki :-)

Przy tak niskiej średniej mocy? Nie warta skórka wyprawki.

Mniejsza (mocowo) ale bardziej skomplikowana.

???

Do palnika robiło się na 2N3055 nie licząc się ze sprawnością.
Przed chwilą sprawdziłem, palnik ifk120 ma 120kW w impulsie (max)

Jasne 120 J/1 ms. Nie częściej niż co minutę. Fajny stroboskop...
Wczesniej już pisałem: poniżej 0.2 J dla dwóch kondensatorów 2.2 uF i
podwajacza napięcia.

LED 3W/1ms (dłuuuugi czas) = 0,003W (też max)

Jakoś w przypadku IFK-120 ta sama milisekunda Ci nie przeszkadzała...

Przypomnę: zysk z LEDa polega na nieoświetlaniu całego świata. Na
samym ukierunkowaniu wiązki masz zysk 250 razy.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Tue, 10 Jan 2006 13:47:25 +0100


On Tue, 10 Jan 2006 11:59:36 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Przed chwilą sprawdziłem, palnik ifk120 ma 120kW w impulsie (max)
Jasne 120 J/1 ms. Nie częściej niż co minutę. Fajny stroboskop...
Wczesniej już pisałem: poniżej 0.2 J dla dwóch kondensatorów 2.2 uF i
podwajacza napięcia.

LED 3W/1ms (dłuuuugi czas) = 0,003W (też max)

Jakoś w przypadku IFK-120 ta sama milisekunda Ci nie przeszkadzała...

Przy 2.2 uF czas byc moze jest krotszy.
1ms przy 850 rpm to jest 5 stopni. Zaplon ustawia sie dokladniej.

Nawet te 0.2J w 1ms to jest 200W w impulsie. Dioda tyle nie wytrzyma.

Przypomnę: zysk z LEDa polega na nieoświetlaniu całego świata. Na
samym ukierunkowaniu wiązki masz zysk 250 razy.

Dasz lusterko i soczewke to zysk bedzie mniejszy.

Jakos praktyka jest taka ze ksenonowe dzialaja, a diodowe
dzialaja znacznie slabiej. Dobrej ciemni trzeba.
Fakt ze to nie na luxeonie zrobiona,
ale tez luxeon drozszy od palnika :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?= <desoft_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Tue, 10 Jan 2006 17:25:52 +0100



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:2877s1d84i102h47tqcf3ou329snm9jmos_at_nospam_4ax.com...
On Tue, 10 Jan 2006 11:59:36 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Przed chwilą sprawdziłem, palnik ifk120 ma 120kW w impulsie (max)
Jasne 120 J/1 ms. Nie częściej niż co minutę. Fajny stroboskop...
Wczesniej już pisałem: poniżej 0.2 J dla dwóch kondensatorów 2.2 uF i
podwajacza napięcia.

LED 3W/1ms (dłuuuugi czas) = 0,003W (też max)

Jakoś w przypadku IFK-120 ta sama milisekunda Ci nie przeszkadzała...

bo w ifk120 jest dużo krócej - nie chciałem go dołować :-)


Przy 2.2 uF czas byc moze jest krotszy.
1ms przy 850 rpm to jest 5 stopni. Zaplon ustawia sie dokladniej.

co z ledem (krótszy czas) powiększa problem, a z palnikiem zbliżamy się
do jego normalnych warunków pracy


Nawet te 0.2J w 1ms to jest 200W w impulsie. Dioda tyle nie wytrzyma.

Przypomnę: zysk z LEDa polega na nieoświetlaniu całego świata. Na
samym ukierunkowaniu wiązki masz zysk 250 razy.

Zgadzam się, tylko już dużo wcześniej wspomniałem że taki oświetlacz
nie nadaje się do praktycznego użytku. najwyżej sprawdzić (nie ustawić)
zapłon.


--
Władysław
http://217.96.144.226/desoft


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_nospam_poczta.__nospam__.onet.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Tue, 10 Jan 2006 17:45:40 +0100


Władysław Skoczylas wrote:

Zgadzam się, tylko już dużo wcześniej wspomniałem że taki oświetlacz
nie nadaje się do praktycznego użytku. najwyżej sprawdzić (nie ustawić)
zapłon.
Przesadzacie. Do warsztatu to się może nie nada, ale do majsterkowania
jak najbardziej.

Zmajstrowałem prosty układ z jasnym zółtym LED za 3PLN, zenerka, dwie
diodki, oporek, tranzystor. Schemat kiedyś wygooglałem ale nie mogę
teraz go znaleźć.

Zbliżone na 10cm do koła pozwoliło mi bawić się w ustawianie zapłonu i
rasowanie regulatora w favoritce :). Byle nie robić na słońcu w
południe. Cień najzupełniej wystarczy, a jak pochmurnie to w ogóle lux.

A stopień komplikacji o niebo mniejszy od stroboskopów z palnikiem.

TP.

--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ _at_nospam_poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marcin" <gotech_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Wed, 11 Jan 2006 08:46:45 +0100



Zmajstrowałem prosty układ z jasnym zółtym LED za 3PLN, zenerka, dwie
diodki, oporek, tranzystor. Schemat kiedyś wygooglałem ale nie mogę
teraz go znaleźć.


Czy jesteś w stanie odtworzyć ten schemat ?

pozdrawiam
Maricn



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Dr.Endriu" <nmp1_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Wed, 11 Jan 2006 21:22:34 +0100




Czy jesteś w stanie odtworzyć ten schemat ?

Posiadam taki schemacik kto potrzebuje niech napisze :
nmp1_at_nospam_interia.pl



--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl/






Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 10 Jan 2006 23:40:41 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta


Hello Władysław,

Tuesday, January 10, 2006, 5:25:52 PM, you wrote:

Przed chwilą sprawdziłem, palnik ifk120 ma 120kW w impulsie (max)
Jasne 120 J/1 ms. Nie częściej niż co minutę. Fajny stroboskop...
Wczesniej już pisałem: poniżej 0.2 J dla dwóch kondensatorów 2.2 uF i
podwajacza napięcia.
LED 3W/1ms (dłuuuugi czas) = 0,003W (też max)

Tutaj popełniłeś dwa grube błędy - dzieląc moc przez czas co
uzyskałeś? Nic. Możesz mnożyć moc * czas i uzyskasz energię -
podałem ją znacznie wcześniej - 2-3 mJ.

Jakoś w przypadku IFK-120 ta sama milisekunda Ci nie przeszkadzała...
bo w ifk120 jest dużo krócej - nie chciałem go dołować :-)

Przy 120J ? Zapomnij - kilka ms. Dla 120J potrzebujesz pojemności
rzedu 2000 uF przy napięciu 300V (lub 500 uF przy napięciu 600V) -
czym chciałbyś to ładować?

[...]

Nawet te 0.2J w 1ms to jest 200W w impulsie. Dioda tyle nie wytrzyma.
Przypomnę: zysk z LEDa polega na nieoświetlaniu całego świata. Na
samym ukierunkowaniu wiązki masz zysk 250 razy.
Zgadzam się, tylko już dużo wcześniej wspomniałem że taki oświetlacz
nie nadaje się do praktycznego użytku. najwyżej sprawdzić (nie ustawić)
zapłon.

Próbowałeś? Nie na 'superhiperduperjasnej' tylko na uczciwym,
monochromatycznym Luxeonie? Miałeś choć w reku świecącego Luxeona 3W z
kolimatorem 5 stopni?

Po raz kolejny: Z palnika ma niecałe 0.2 J w półsferze. Z diody masz
2-3 mJ w wąziutkiej wiązce, odpowiadające przy tej samej odległości
0.5 - 0.75J z palnika - jest duża rezerwa na skrócenie czasu impulsu
na diodzie.

Bezsensem jest porównywanie stroboskopu z palnikiem z diodowym
stroboskopen na malutkiej, 70 mW diodce. Ale z 3W Luxeonem zaczyna to
mieć sens.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 10 Jan 2006 23:31:11 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta


Hello J,

Tuesday, January 10, 2006, 1:47:25 PM, you wrote:

Przed chwilą sprawdziłem, palnik ifk120 ma 120kW w impulsie (max)
Jasne 120 J/1 ms. Nie częściej niż co minutę. Fajny stroboskop...
Wczesniej już pisałem: poniżej 0.2 J dla dwóch kondensatorów 2.2 uF i
podwajacza napięcia.
LED 3W/1ms (dłuuuugi czas) = 0,003W (też max)
Jakoś w przypadku IFK-120 ta sama milisekunda Ci nie przeszkadzała...
Przy 2.2 uF czas byc moze jest krotszy.
1ms przy 850 rpm to jest 5 stopni. Zaplon ustawia sie dokladniej.
Nawet te 0.2J w 1ms to jest 200W w impulsie. Dioda tyle nie wytrzyma.

Dioda ma 3W, w impulsie 4W. Ale daje wiązkę o kierunkowości
nieosiągalnej dla palnika - kąt bryłowy 250 razy mniejszy od półsfery
jaka da palnik z soczewką.

Przypomnę: zysk z LEDa polega na nieoświetlaniu całego świata. Na
samym ukierunkowaniu wiązki masz zysk 250 razy.
Dasz lusterko i soczewke to zysk bedzie mniejszy.

Soczewkę dla palnika? Wiesz, jaka musiałaby mieć średnicę, żeby
cokolwiek sensownego z tego uzyskać?

Jakos praktyka jest taka ze ksenonowe dzialaja, a diodowe
dzialaja znacznie slabiej. Dobrej ciemni trzeba.

Na diodzie 20 mA (60-70 mW) - na pewno.

Fakt ze to nie na luxeonie zrobiona,
ale tez luxeon drozszy od palnika :-)

Ale luxeon nie wymaga przetwornicy, wysokich napięć.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta
Date: Tue, 10 Jan 2006 01:25:05 +0100


On Mon, 9 Jan 2006 23:41:28 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Chyba że ustawiać zapłon w ciemni fotograficznej

Mało wiesz o współczesnych LEDach - nieprawdaż?

Tylko ktorych ? No brand 8cd 100 deg ? :-)

J.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Tue, 10 Jan 2006 01:48:36 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: lampa strobo. do auta


Hello J,

Tuesday, January 10, 2006, 1:25:05 AM, you wrote:

Chyba że ustawiać zapłon w ciemni fotograficznej
Mało wiesz o współczesnych LEDach - nieprawdaż?
Tylko ktorych ? No brand 8cd 100 deg ? :-)

Białych do stroboskopu bym nie dał - za duża bezwładnośc luminoforu.
Tylko zielone. LuxeonIII, rzecz jasna.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl