Pistolet z pegasusa
From: ka <ka_at_nospam_szn.pl>
Subject: Pistolet z pegasusa
Date: Tue, 10 Jan 2006 18:10:50 +0100
Witam, na jakiej zasadzie działa pistolet od pegasusa i inych konsolek
video?
From: "KILu" <kilu_at_nospam_psxextreme.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Tue, 10 Jan 2006 20:28:04 +0100
ka, napisales:
Witam, na jakiej zasadzie działa pistolet od pegasusa i inych konsolek
video?
Opisywałem to nie raz na grupach poświęconych konsolom. Z tego co wiem
konsola odlicza czas od chwili rozpoczęcia generowania danej klatki do
momentu, w którym fototranzystor w pistolecie zarejestruje mignięcie.
Dodatkowo kiedyś konsole w chwili wciśnięcia spustu generowały specjalną
klatkę, by łatwo było odróżnić obiekt, który ma być trafiony od tła.
k,
From: ka <ka_at_nospam_szn.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Tue, 10 Jan 2006 21:09:17 +0100
KILu napisał(a):
Opisywałem to nie raz na grupach poświęconych konsolom. Z tego co wiem
konsola odlicza czas od chwili rozpoczęcia generowania danej klatki do
momentu, w którym fototranzystor w pistolecie zarejestruje mignięcie.
Dodatkowo kiedyś konsole w chwili wciśnięcia spustu generowały specjalną
klatkę, by łatwo było odróżnić obiekt, który ma być trafiony od tła.
k,
to oznacza ze trafiony obiekt musialby byc duzo jasniejszy od tla?
przeciez nie zawsze tak jest
From: Maksymilian Dutka <maxdutka_at_nospam_usuntopoczta.onet.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Tue, 10 Jan 2006 21:53:20 +0100
ka napisał(a):
KILu napisał(a):
Opisywałem to nie raz na grupach poświęconych konsolom. Z tego co wiem
konsola odlicza czas od chwili rozpoczęcia generowania danej klatki do
momentu, w którym fototranzystor w pistolecie zarejestruje mignięcie.
Dodatkowo kiedyś konsole w chwili wciśnięcia spustu generowały specjalną
klatkę, by łatwo było odróżnić obiekt, który ma być trafiony od tła.
k,
to oznacza ze trafiony obiekt musialby byc duzo jasniejszy od tla?
przeciez nie zawsze tak jest
W pegasusie tak było zawsze, w momencie naciśnięcia spustu generowana
była klatka/sekwencje klatek z czarnym tłem i białymi prostokątami
reprezentującymi obiekty.
Pozdrawiam
MD
From: ka <ka_at_nospam_szn.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Tue, 10 Jan 2006 22:01:02 +0100
Maksymilian Dutka napisał(a):
W pegasusie tak było zawsze, w momencie naciśnięcia spustu generowana
była klatka/sekwencje klatek z czarnym tłem i białymi prostokątami
reprezentującymi obiekty.
a jak jest w nowszych konsolach?
From: "KILu" <kilu_at_nospam_psxextreme.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Tue, 10 Jan 2006 22:36:36 +0100
ka, napisales:
a jak jest w nowszych konsolach?
Z tego co wiem w nowszych liczy się tylko czas i to na jego podstawie
określany jest punkt, w który celujesz. Jak wiadomo obraz w klasycznym TV
składa się z linii, rysowanych jedna po drugiej (naprzemian
parzyste/nieparzyste, mniejsza z tym). Konsola wie, kiedy TV zaczyna
generować daną klatkę, widzi też, w którym momencie omiatający ekran punkt
oświetla fototranzystor w pistolecie (na zasadzie - celujesz niżej - czas
jest większy). Dlatego w nowszych konsolach pistolet może działać jak
myszka - pozycja kursora zmienia się na bieżąco, bez wciskania spustu.
Konsole Sony dla zwiększenia precyzji wymagają podłączenia pistoletu to
wyjścia composite - stąd konsola dokładnie wie, kiedy zaczyna się rysowanie
danej klatki.
Chyba. :)
k,
From: ka <ka_at_nospam_szn.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Tue, 10 Jan 2006 22:42:51 +0100
KILu napisał(a):
Z tego co wiem w nowszych liczy się tylko czas i to na jego podstawie
określany jest punkt, w który celujesz. Jak wiadomo obraz w klasycznym TV
składa się z linii, rysowanych jedna po drugiej (naprzemian
parzyste/nieparzyste, mniejsza z tym). Konsola wie, kiedy TV zaczyna
generować daną klatkę, widzi też, w którym momencie omiatający ekran punkt
oświetla fototranzystor w pistolecie (na zasadzie - celujesz niżej - czas
jest większy). Dlatego w nowszych konsolach pistolet może działać jak
myszka - pozycja kursora zmienia się na bieżąco, bez wciskania spustu.
Konsole Sony dla zwiększenia precyzji wymagają podłączenia pistoletu to
wyjścia composite - stąd konsola dokładnie wie, kiedy zaczyna się rysowanie
danej klatki.
Chyba. :)
czyli musialy by byc roznice w programie miedzy gra w systemie ntsc i
pal ? (bo przeciez rozna ilosc linni)
From: "KILu" <kilu_at_nospam_psxextreme.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Wed, 11 Jan 2006 23:10:19 +0100
ka, napisales:
czyli musialy by byc roznice w programie miedzy gra w systemie ntsc i
pal ? (bo przeciez rozna ilosc linni)
Oczywiście. Gry w PAL i NTSC zazwyczaj róznią się nie tylko rozdzielczością.
Te, w których ważny jest czas lub timing zwykle są odpowiednio
dostosowywane, by mimo animacji mniej płynnej o 5 klatek działały tak samo
szybko.
k,
From: MK <m.k_at_nospam_poczta.fm.spam>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Wed, 11 Jan 2006 19:41:24 +0100
KILu napisał(a):
Z tego co wiem w nowszych liczy się tylko czas i to na jego podstawie
określany jest punkt, w który celujesz.
Nie wydaje mi się aby do końca był to dobry sposób
jak to sie ma do telewizorów 100Hz ?
MK
From: "KILu" <kilu_at_nospam_psxextreme.pl>
Subject: Re: Pistolet z pegasusa
Date: Wed, 11 Jan 2006 23:12:03 +0100
MK, napisales:
Nie wydaje mi się aby do końca był to dobry sposób
jak to sie ma do telewizorów 100Hz ?
Oryginalny GpCon 2 do PS2 (i chyba nie tylko on) współpracuje z nimi dzięki
specjalnemu trybowi pracy (TV nie może mieć żadnych "ulepszaczy" obrazu).
Pistolety nie działają za to z oczywistych względów z ekranami LCD,
plazmowymi itp.
k,