Zalety przewodów wysokiego napięcia 1kOhm w samochodach ? teoria i porównanie

otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam Brzostek" <Adam2brz_at_nospam_interia.pl>
Subject: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie
Date: Wed, 18 Jan 2006 13:52:21 +0100


czy ktos mi wyklumaczy teoretycznie dlaczego stosuje sie przewody wysokiego
napiecia o rezystanji/impedancji np 1kOhm?
z czym one sa lepsze od nap przewodow z rdzeniem miedzianym?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Krzysztof" <osiemk_usun_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie
Date: Wed, 18 Jan 2006 14:20:58 +0100




Użytkownik "Adam Brzostek" <Adam2brz_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:dqldkq$doe$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
czy ktos mi wyklumaczy teoretycznie dlaczego stosuje sie przewody
wysokiego napiecia o rezystanji/impedancji np 1kOhm?
z czym one sa lepsze od nap przewodow z rdzeniem miedzianym?
Mysle, ze daja nizsza emisje zaklocen.W starszych motocyklach ten rezystor
byl w "fajce", jego wyjecie powodowalo duzy wzrost zaklocen , zwlaszcza na
tv sasiadow....

K.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 18 Jan 2006 14:46:29 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie


Hello Adam,

Wednesday, January 18, 2006, 1:52:21 PM, you wrote:

czy ktos mi wyklumaczy teoretycznie dlaczego stosuje sie przewody wysokiego
napiecia o rezystanji/impedancji np 1kOhm?
z czym one sa lepsze od nap przewodow z rdzeniem miedzianym?

Ograniczenie prądu iskry a co za tym idzie - przedłużenie czasu jej
trwania. Przy okazji znaczna redukcja zakłóceń.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Adam Brzostek" <Adam2brz_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie
Date: Wed, 18 Jan 2006 17:19:16 +0100


Ograniczenie prądu iskry a co za tym idzie - przedłużenie czasu jej
trwania. Przy okazji znaczna redukcja zakłóceń.

w jaki sposob zwiekszenie rezystancji zwieksza czas trwania iskry?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 18 Jan 2006 17:37:04 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie


Hello Adam,

Wednesday, January 18, 2006, 5:19:16 PM, you wrote:

Ograniczenie prądu iskry a co za tym idzie - przedłużenie czasu jej
trwania. Przy okazji znaczna redukcja zakłóceń.
w jaki sposob zwiekszenie rezystancji zwieksza czas trwania iskry?

Napisałem - poprzez ograniczenie prądu.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie
Date: Wed, 18 Jan 2006 19:46:55 +0100


On Wed, 18 Jan 2006 17:37:04 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Adam,
Ograniczenie prądu iskry a co za tym idzie - przedłużenie czasu jej
trwania. Przy okazji znaczna redukcja zakłóceń.
w jaki sposob zwiekszenie rezystancji zwieksza czas trwania iskry?

Napisałem - poprzez ograniczenie prądu.

eee - przeciez to flyback.
Prad odpowiednio duzy musi poplynac, im wieksza rezystancja
tym wieksze napiecie i tym szybciej zaniknie..

J.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 18 Jan 2006 20:11:10 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie


Hello J,

Wednesday, January 18, 2006, 7:46:55 PM, you wrote:

Ograniczenie prądu iskry a co za tym idzie - przedłużenie czasu jej
trwania. Przy okazji znaczna redukcja zakłóceń.
w jaki sposob zwiekszenie rezystancji zwieksza czas trwania iskry?
Napisałem - poprzez ograniczenie prądu.
eee - przeciez to flyback.

Wyjątkowo marny flyback...

Prad odpowiednio duzy musi poplynac, im wieksza rezystancja
tym wieksze napiecie i tym szybciej zaniknie..

Zapominasz o pojemności po stronie pierwotnej - ona ogranicza...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie
Date: Wed, 18 Jan 2006 23:23:12 +0100


On Wed, 18 Jan 2006 20:11:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J,
Ograniczenie prądu iskry a co za tym idzie - przedłużenie czasu jej
trwania. Przy okazji znaczna redukcja zakłóceń.
w jaki sposob zwiekszenie rezystancji zwieksza czas trwania iskry?
Napisałem - poprzez ograniczenie prądu.
eee - przeciez to flyback.

Wyjątkowo marny flyback...

Eee - od lat widac tam porzadny rdzen a nie cylindry :-)

Prad odpowiednio duzy musi poplynac, im wieksza rezystancja
tym wieksze napiecie i tym szybciej zaniknie..

Zapominasz o pojemności po stronie pierwotnej - ona ogranicza...

A przy zaplonie[przerywaczu] elektronicznym jest tam kondensator ?

J.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Wed, 18 Jan 2006 23:54:14 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie


Hello J,

Wednesday, January 18, 2006, 11:23:12 PM, you wrote:

Ograniczenie prądu iskry a co za tym idzie - przedłużenie czasu jej
trwania. Przy okazji znaczna redukcja zakłóceń.
w jaki sposob zwiekszenie rezystancji zwieksza czas trwania iskry?
Napisałem - poprzez ograniczenie prądu.
eee - przeciez to flyback.
Wyjątkowo marny flyback...
Eee - od lat widac tam porzadny rdzen a nie cylindry :-)

W nowszych rozwiązaniach tak.

Prad odpowiednio duzy musi poplynac, im wieksza rezystancja
tym wieksze napiecie i tym szybciej zaniknie..
Zapominasz o pojemności po stronie pierwotnej - ona ogranicza...
A przy zaplonie[przerywaczu] elektronicznym jest tam kondensator ?

Mniejszy ale jest.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie
Date: Thu, 19 Jan 2006 10:19:00 +0100


On Wed, 18 Jan 2006 23:54:14 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
eee - przeciez to flyback.
Wyjątkowo marny flyback...
Eee - od lat widac tam porzadny rdzen a nie cylindry :-)

W nowszych rozwiązaniach tak.

A jezdza jeszcze jakies starsze rozwiazania ? :-)

J.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: =?iso-8859-2?Q?W=B3adys=B3aw_Skoczylas?= <desoft_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: otrche ot przewody wyskiego napiecia w samochodzie
Date: Wed, 18 Jan 2006 14:57:58 +0100



Użytkownik "Adam Brzostek" <Adam2brz_at_nospam_interia.pl> napisał w wiadomości
news:dqldkq$doe$1_at_nospam_inews.gazeta.pl...
czy ktos mi wyklumaczy teoretycznie dlaczego stosuje sie przewody
wysokiego
napiecia o rezystanji/impedancji np 1kOhm?
z czym one sa lepsze od nap przewodow z rdzeniem miedzianym?

Lepsze są dla radia.
To jest przeciwzakłóceniowe rozwiązanie.

--
Władysław
http://217.96.144.226/desoft