Jak wykorzystać elektronikę klawiatury PS2 do budowy panelu kontrolnego bez ghostingu?
klawiatura ps2 komputera do innych zastosowan-pytania
From: "Franc" <kmodzel_at_nospam_interia.pl>
Subject: klawiatura ps2 komputera do innych zastosowan-pytania
Date: Tue, 31 Jan 2006 14:41:33 +0100
Chce wykorzystac klawiature komputera (a wlasciwie jej "elektronike) do
podpiecia 28 przyciskow.
Dokladnie chodzi o wlutowanie wyprowadzen sygnalu kazdego przycisku do
zewnetrznych przyciskow i 2 joystickow.
I tutaj spotkalem sie z opisami tzw. "Keyboard hack" na wielu stronach
angielskojezycznych dotyczacych robienia uniewersalnych paneli kontrolnych
do gier typu arcade.
Cale dzialanie klawiatury komputera PC mozna przedstawic jako macierz, gdzie
wcisniecie klawisza jest odbierane jako zwarcie dwoch, normalnie nie
stykajacych sie przewodow.
Problem pojawia sie, gdy chce wykorzystywac kilka klawiszy na raz, gdyz
pojawia sie efekt "ghost" czyli wcisniecie kilku klawiszy na raz powoduje w
niektorych przypadkach efekt dodatkowego "wcisniecia" innego klawisza.
http://www.dribin.org/dave/keyboard/html/ghosting.html
Podobno moze pomoc zastosowanie diod w celu wyeliminowania tego efektu.
Czy ktos wie jakie diody mozna zasosowac w typowej klawiaturze ps2?
Ile jednoczesnie wcisnietych klawiszy potrafi rozpoznac typowa klawiatura
ps2? Programik Ghostkey pokazuje mi max. 8 wcisniec na raz rozpoznanych.
Czy kazdy producent klawiatury stosuje inna "macierz" czy jest to moze
znormalizowane?
Pozdrawiam
Franc