Silnik liniowy - producent.
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: pocisk <pociskacz_at_nospam_USUNop.pl>
Subject: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 08 Feb 2006 07:38:36 +0100
Witam
Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch
obrotowy silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby. Szukam
takiego rozwiazania jakie jest zastosowane np w kolejach japonskich :)
gdzie pociagi unosza sie na poduszcce magnetycznej.
Z gory dzieki za pomoc
Pozdrawiam
pocisk
From: Piotr <spamerzy.walcie.sie_at_nospam_ryj.com>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 08 Feb 2006 08:13:25 +0100
pocisk napisał(a):
Witam
Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Rockwell produkuje takie napędy, może u ich polskiego dystrybutora
http://www.rockwellautomation.pl da się je kupić.
pozdrawiam
Piotr
From: "Greg" <Grzegorz.Kasprowicz_at_nospam_CERN.CH>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 8 Feb 2006 10:10:26 +0100
Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch obrotowy
silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby. Szukam takiego
rozwiazania jakie jest zastosowane np w kolejach japonskich :) gdzie
pociagi unosza sie na poduszcce magnetycznej.
Ciekawi mnie, do czego konkretnie jest ci to potrzebne?
moze das ie cos innego wymyslec, latwiej dostepnego?
From: pocisk <pociskacz_at_nospam_USUNop.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 08 Feb 2006 12:00:19 +0100
Ciekawi mnie, do czego konkretnie jest ci to potrzebne?
moze das ie cos innego wymyslec, latwiej dostepnego?
Zastanawiam sie nad jakims innym rozwiazaniem napedu odsuwanych drzwi 2
platowych.
Na rynku jest stosowanych kilka rozwiazan:
- silnik elektryczny + przekladnia srubowa (slimakowa)
- silnik elektryczny + przekladaia lancuchowa
- silnik elektryczny + przekladnia z paskiem gumowym zebatym
- uklad silownikow pneumatycznych
Szukam nowych pomyslow i tak jakos silnik liniowy (magnetyczny)
przyszedl mi do glowy.
Pozdrawiam
pocisk
From: Franciszek Sosnowski <fran_cik_25_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 8 Feb 2006 12:23:01 +0100
Dnia Wed, 08 Feb 2006 12:00:19 +0100, pocisk tak nawijal:
Na rynku jest stosowanych kilka rozwiazan:
- silnik elektryczny + przekladnia srubowa (slimakowa)
- silnik elektryczny + przekladaia lancuchowa
- silnik elektryczny + przekladnia z paskiem gumowym zebatym
Sa, bo sa zwykle najtansze.
- uklad silownikow pneumatycznych
Ten drozszy, ale ma pare zalet - m.in. duza sila, ale latwa do
dozowania, mozliwosc pracy w zlych warunkach, male wymiary.
Szukam nowych pomyslow i tak jakos silnik liniowy (magnetyczny)
przyszedl mi do glowy.
Drogi, ma wady elektrycznego, a takze bedzie mial tragiczna
pozycjonowalnosc (wynikajaca glownie z bezwladnosci drzwi).
Oczywiscie mozna dolozyc elektroniki, ktora to pieknie
skompensuje, ale system zrobi sie strasznie skomplikowany
- prawie jak ta kolej japonska.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 08 Feb 2006 13:53:21 +0100
On Wed, 8 Feb 2006 12:23:01 +0100, Franciszek Sosnowski wrote:
Dnia Wed, 08 Feb 2006 12:00:19 +0100, pocisk tak nawijal:
- uklad silownikow pneumatycznych
Ten drozszy, ale ma pare zalet - m.in. duza sila, ale latwa do
dozowania, mozliwosc pracy w zlych warunkach, male wymiary.
Eee - pneumatyka i dozowanie ?
Uklad nie jest "sztywny" - sile owszem mozesz dozowac [cisnieniem],
ale potem nagle opory ustapia i cisnienie sie rozprezy.
To dobrze dziala dwustanowo - na drzwi wystarczy.
Szukam nowych pomyslow i tak jakos silnik liniowy (magnetyczny)
przyszedl mi do glowy.
Drogi, ma wady elektrycznego, a takze bedzie mial tragiczna
pozycjonowalnosc (wynikajaca glownie z bezwladnosci drzwi).
Ale drzwi sa dwustanowe - tu tez dobrze zadziala :-)
Nie wykluczone ze taki naped mozesz zrobic sam - skladajac
rdzen wielozlobkowy z blach typu E [lub C] od transformatora.
J.
From: Franciszek Sosnowski <fran_cik_25_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 8 Feb 2006 15:29:00 +0100
Dnia Wed, 08 Feb 2006 13:53:21 +0100, J.F. tak nawijal:
Eee - pneumatyka i dozowanie ?
Uklad nie jest "sztywny" - sile owszem mozesz dozowac [cisnieniem],
ale potem nagle opory ustapia i cisnienie sie rozprezy.
No tak, oczywiscie. Caly czas mialem przed oczami hydraulike.
Chyba dlatego, ze niedawno montowalem naped (elektryczny)
bramy garazowej i tak strasznie zalowalem, ze hydraulika
taka droga, bo bym ja zalozyl z wielka checia.
Ale drzwi sa dwustanowe - tu tez dobrze zadziala :-)
Sterowanie dazy do dwustanowosci, ale drzwi zdecydowanie
nie sa dwustanowe :) Pojawia sie problem, o ktorym piszesz
wyzej, czyli nastepowanie/ustepowanie oporow.
Nie wykluczone ze taki naped mozesz zrobic sam - skladajac
rdzen wielozlobkowy z blach typu E [lub C] od transformatora.
A sterowanie w postaci rzedu hallotronow, ktore albo beda
multipleksowane (bo nie wyobrazam sobie 100-zylowego kabla),
ew. rzad magnesow.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
From: "Adam Brzostek" <Adam2brz_at_nospam_interia.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 8 Feb 2006 20:34:04 +0100
A sterowanie w postaci rzedu hallotronow, ktore albo beda
multipleksowane (bo nie wyobrazam sobie 100-zylowego kabla),
ew. rzad magnesow.
a dlaczego nie wykorzystac potencjimetrow liniowych?
(widzielam taki w formie przemyslowej - wyglada jak silowniczek)
do tego jakiegos PID'a i gra
From: Franciszek Sosnowski <fran_cik_25_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 8 Feb 2006 23:54:35 +0100
Dnia Wed, 8 Feb 2006 20:34:04 +0100, Adam Brzostek tak nawijal:
a dlaczego nie wykorzystac potencjimetrow liniowych?
(widzielam taki w formie przemyslowej - wyglada jak silowniczek)
do tego jakiegos PID'a i gra
Bo sa drogie? Aha, no jesli koszty nie graja roli to czemu nie...
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
From: "Szymon" <gasiorcz_at_nospam_poczta.onet.polska>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 8 Feb 2006 20:16:38 +0100
Użytkownik "pocisk" <pociskacz_at_nospam_USUNop.pl> napisał w wiadomości
news:dsc3h5$uve$1_at_nospam_news.onet.pl...
Witam
Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch obrotowy
silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby.
(...)
Produkuje to np. Siemens:
https://www2.automation.siemens.com/mc/mc-sol/en/7f9b6f15-ced3-4a30-b0ca-d7b827fdb4a0/index.aspx
Napedza sie tym nie drzwi;-), ale obrabiarki. I to te
najdokladniejksze/najszybsze.
Slowo wytrych:
linear motor
Pozdrawiam,
Szymon
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_vp.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: 8 Feb 2006 21:45:18 +0100
Witam
Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch
obrotowy silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby. Szukam
takiego rozwiazania jakie jest zastosowane np w kolejach japonskich :)
gdzie pociagi unosza sie na poduszcce magnetycznej.
Z gory dzieki za pomoc
Pozdrawiam
pocisk
W Łodzi produkowała je Spółdzielnia Pracy "Technika" z ul Mielczarskiego. Ta
sama co lutownice pistoletowe. Moze jeszcze istnieją. Odbiorcami były kopalnie,
stocznie i kościoły. W kopalniach były używane do zamykania dzwi
antywybuchowych, czy jakoś tak to się nazywało. A na statkach do zamykania
grodzi. Kto zgadnie po co były w kościołach? Ogólnie konstrukacja mocno toporna
ale działająca. Wady: duży ciężar i duża prędkość liniowa wynikająca z 50Hz.
Ponoć nie dawało się ich zwolnić stosując falownik. Zaleta, niska cena. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
From: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_nospam_poczta.__nospam__.onet.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Wed, 08 Feb 2006 22:37:40 +0100
Tomek wrote:
Kto zgadnie po co były w kościołach?
Do dmuchania miechem w organy?
TP.
--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ _at_nospam_poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |
From: "Tomek" <kogutek4_at_nospam_vp.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: 8 Feb 2006 22:52:13 +0100
Tomek wrote:
Kto zgadnie po co były w kościołach?
Do dmuchania miechem w organy?
TP.
Nie. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
From: J.F. <jfox_xnospamx_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Thu, 09 Feb 2006 00:15:21 +0100
On 8 Feb 2006 21:45:18 +0100, Tomek wrote:
W Łodzi produkowała je Spółdzielnia Pracy "Technika" z ul Mielczarskiego. Ta
sama co lutownice pistoletowe. Moze jeszcze istnieją. Odbiorcami były kopalnie,
stocznie i kościoły. W kopalniach były używane do zamykania dzwi
antywybuchowych, czy jakoś tak to się nazywało. A na statkach do zamykania
grodzi. Kto zgadnie po co były w kościołach?
Ciaganie sznurkow od dzwonow ?
Fakt, widzialem to na jakis targach ..
Ogólnie konstrukacja mocno toporna
ale działająca. Wady: duży ciężar i duża prędkość liniowa wynikająca z 50Hz.
Ponoć nie dawało się ich zwolnić stosując falownik.
TO chyba od rozmiaru zlobkow zalezy - moze byc np 50cm/s.
Fakt ze to tez szybko.
J.
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: Silnik liniowy - producent.
Date: Thu, 09 Feb 2006 10:31:12 +0100
8 Feb 2006 21:45:18 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Tomek"
<kogutek4_at_nospam_vp.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:
Kto zgadnie po co były w kościołach?
Do przysuwania tacy na pieniądze w kierunku wiernych ?
Do zastosowania w szopce noworocznej ?
Maszyna która jedzie wzdłuż stołu i kropi wodą święconą w święconki ?
;-)