Kontroler LPT na PCI



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Osadnik <osadnik.www_at_nospam_wp.pl>
Subject: Kontroler LPT na PCI
Date: Wed, 01 Mar 2006 22:29:07 +0100


Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na PCI.
Takaby to było wykrywane przez system w miarenrmlaniei moznabyło robić
odwołania jak dla zwykłego LPT on Board.

Interesuje mnie własciwie sam schemat - bo i taskto bedzie urzadzenie
bezpośrednio wpinane na płytce z tym kontrolerem. Więcej szczegółw nie znam.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Jakub Klama <jceel_at_nospam_apcoh.org>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Wed, 1 Mar 2006 22:00:29 +0000 (UTC)


Osadnik <osadnik.www_at_nospam_wp.pl> nabluzgał:
Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na PCI.
Takaby to było wykrywane przez system w miarenrmlaniei moznabyło robić
odwołania jak dla zwykłego LPT on Board.

Interesuje mnie własciwie sam schemat - bo i taskto bedzie urzadzenie
bezpośrednio wpinane na płytce z tym kontrolerem. Więcej szczegółw nie znam.

Pogooglaj za układami SuperIO z interfejsem PCI. Chociaż od biedy, to
dałoby się zrobić w FPGA jakimś małym.

--
Jakub Klama, jceel, Częstochowa. 2:480/138.7 _at_nospam_ fidonet.
For more info finger jceel at apcoh.org

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Wed, 01 Mar 2006 23:34:33 +0100


Osadnik napisał(a):

Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na PCI.
[...]
Interesuje mnie własciwie sam schemat - bo i taskto bedzie urzadzenie
bezpośrednio wpinane na płytce z tym kontrolerem. Więcej szczegółw nie
znam.

Obejrzyj dokumentację układu NetMos NM9835 - mam na takim zrobioną
gotową kartę PCI 2xCOM+LPT. Pewnie nie da się kupić układu luzem -
zawsze można jednak wydłubać z gotowej karty jeżeli koniecznie chcesz
zabudować go w innej płytce.

BTW: Mam dokumentację do tego scalaka w PDFie, gdy nie znajdziesz to
wyślij mi maila.

--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BartekK <sibi_at_nospam_drut.org>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Wed, 01 Mar 2006 23:54:16 +0100


Osadnik napisał(a):
Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na PCI.
Takaby to było wykrywane przez system w miarenrmlaniei moznabyło robić
odwołania jak dla zwykłego LPT on Board.

Interesuje mnie własciwie sam schemat - bo i taskto bedzie urzadzenie
bezpośrednio wpinane na płytce z tym kontrolerem. Więcej szczegółw nie
znam.
Jesli nie myle sie to pytales juz o to na pl.comp.pecet...
Twoj warunek cenowy <40zl jest nierealny, zapomnij.
W dodatku zalezy od tego co chcessz z tym lpt robic, bo nie bedzie ono
na 90% widziane jako 'stare dobre lpt' na adresach 0x378 / 0x3F8 z
zakresu kart ISA/IO

Lepiej przebuduj/przerob/zmien zalorzenia tego co chcesz do tego lpt
podlaczyc. Albo znajdz inny interfejs. Jesli chcesz to wkladac do
komputera - to przeciez jest wiele mozliwosci:
sledziu/z przodu obudowy, a z usb przejdziesz sobie juz chocby na
toporne rs232 (np przez ftdi), co juz mozesz podlaczyc do byle
kontrolera chocby 89c2051 czy co tam chcesz zrobic
(trzeba by zajac jedno z gniazd pamieci by wyprowadzic sobie ten
sygnal), czasem nawet (np plyty abit) wyprowadzone na osobnym zlaczu
wiec da sie zrobic z tego sterowanie czyms innym (jesli nie jest to
szybka i mega precyzyjna transmisja)
dane ktore ma odczytac/zapisac faktycznie kierowac z/do urzadzenia
docelowego

pewnie mozliwosci jest jeszcze wiele...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi_at_nospam_drut.org GG:23319 tel +48 696455098
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Adam Dybkowski <adybkows123_at_nospam_amwaw.edu.pl>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 00:34:22 +0100


BartekK napisał(a):

Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na PCI.
Takaby to było wykrywane przez system w miarenrmlaniei moznabyło robić
odwołania jak dla zwykłego LPT on Board.
[...]>>
W dodatku zalezy od tego co chcessz z tym lpt robic, bo nie bedzie ono
na 90% widziane jako 'stare dobre lpt' na adresach 0x378 / 0x3F8 z
zakresu kart ISA/IO

Mam kartę 2xCOM+LPT opartą na scalaku NetMos 9835. Jej porty są
obsługiwane w systemie Windows podobnie jak wbudowane w płytę główną, z
tym że mają inne adres (LPT np. 0xA000). Z bezpośredniego dostępu do
pinów LPT2 pod adresem 0xA000 i kolejnymi korzysta m.in. ISP Programmer
i dobrze mu to wychodzi. W Linuxie natomiast bez problemu da się
ustawić, aby port drukarki był pod dowolnie wybranym adresem, np.
właśnie 0xA000. Niekoniecznie musi być to "klasyczny" 0x378 itp.

--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń "123" z adresu.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BartekK <sibi_at_nospam_drut.org>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 01:12:02 +0100


Adam Dybkowski napisał(a):
BartekK napisał(a):

Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na
PCI. Takaby to było wykrywane przez system w miarenrmlaniei moznabyło
robić odwołania jak dla zwykłego LPT on Board.
[...]>>
W dodatku zalezy od tego co chcessz z tym lpt robic, bo nie bedzie ono
na 90% widziane jako 'stare dobre lpt' na adresach 0x378 / 0x3F8 z
zakresu kart ISA/IO

Mam kartę 2xCOM+LPT opartą na scalaku NetMos 9835. Jej porty są
obsługiwane w systemie Windows podobnie jak wbudowane w płytę główną, z
tym że mają inne adres (LPT np. 0xA000). Z bezpośredniego dostępu do
pinów LPT2 pod adresem 0xA000 i kolejnymi korzysta m.in. ISP Programmer
i dobrze mu to wychodzi. W Linuxie natomiast bez problemu da się
ustawić, aby port drukarki był pod dowolnie wybranym adresem, np.
właśnie 0xA000. Niekoniecznie musi być to "klasyczny" 0x378 itp.

Wiem, ale 0xA000 to nie jest 'klasyczny' adres lpt, jesli to ma sluzyc
do jakiegos juz napisanego softu to roznie moze byc...
Kolega nie zdradzil jakie jest przeznaczenie tego portu lpt, wiec ciezko
cos gdybac...
Co prawda widzialem juz karty ktore mialy (oczywiscie pod windowsem)
soft ktory "przechwytywal" obsluge np 0x3F8 i kierowal do karty na adres
'wysoki' (udajac lpt2/3) ale np z willemem kaszanilo sie to okrutnie...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi_at_nospam_drut.org GG:23319 tel +48 696455098
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Osadnik <osadnik.www_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 19:18:34 +0100


BartekK napisał(a):

Wiem, ale 0xA000 to nie jest 'klasyczny' adres lpt, jesli to ma sluzyc
do jakiegos juz napisanego softu to roznie moze byc...
Kolega nie zdradzil jakie jest przeznaczenie tego portu lpt, wiec ciezko
cos gdybac...
Co prawda widzialem juz karty ktore mialy (oczywiscie pod windowsem)
soft ktory "przechwytywal" obsluge np 0x3F8 i kierowal do karty na adres
'wysoki' (udajac lpt2/3) ale np z willemem kaszanilo sie to okrutnie...


Jeśli chodzi o sprawę to jest ona blisko związana z tym:
http://program-pogoda.pl/Forum/viewtopic.php?t=209

I Padł projekt ministacji - jest on w wfazie ideowania. I że komunikacja
miała by byc przez LPT. NO ale każdy ma LPT w jakiś sposób zajęte. RS232
jest zbyt wąskie, A USB - no jakos nie widziałem bezproblemnowości. Wiec
sam juz nie wiem. Ja jestem tylko od rozmyslania i przetwarzania
problemów, a nie od elektroniki ;)

A wątek przeniosłem tu bo skoro nie ma najmniejszej to mozesamemu zrobić?

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 2 Mar 2006 19:59:00 +0100



"Osadnik" <osadnik.www_at_nospam_wp.pl> wrote in message
news:du7d0m$l9e$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
BartekK napisał(a):

Wiem, ale 0xA000 to nie jest 'klasyczny' adres lpt, jesli to ma sluzyc do
jakiegos juz napisanego softu to roznie moze byc...
Kolega nie zdradzil jakie jest przeznaczenie tego portu lpt, wiec ciezko
cos gdybac...
Co prawda widzialem juz karty ktore mialy (oczywiscie pod windowsem) soft
ktory "przechwytywal" obsluge np 0x3F8 i kierowal do karty na adres
'wysoki' (udajac lpt2/3) ale np z willemem kaszanilo sie to okrutnie...


Jeśli chodzi o sprawę to jest ona blisko związana z tym:
http://program-pogoda.pl/Forum/viewtopic.php?t=209

I Padł projekt ministacji - jest on w wfazie ideowania. I że komunikacja
miała by byc przez LPT. NO ale każdy ma LPT w jakiś sposób zajęte. RS232
jest zbyt wąskie, A USB - no jakos nie widziałem bezproblemnowości. Wiec
sam juz nie wiem. Ja jestem tylko od rozmyslania i przetwarzania
problemów, a nie od elektroniki ;)

A wątek przeniosłem tu bo skoro nie ma najmniejszej to mozesamemu zrobić?

Popatrz na uklady firmy FTDI a wlasciwie na uklad FT245, mozesz tez
zainteresowac sie czysto software'owym USB np:
http://www.obdev.at/products/avrusb/index.html
lub
http://www.cesko.host.sk/IgorPlugUSB/IgorPlug-USB%20(AVR)_eng.htm
do prostej komunikacji i sterowania powinno wystarczyc


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BartekK <sibi_at_nospam_drut.org>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 20:06:25 +0100


Osadnik napisał(a):
Jeśli chodzi o sprawę to jest ona blisko związana z tym:
http://program-pogoda.pl/Forum/viewtopic.php?t=209
I Padł projekt ministacji - jest on w wfazie ideowania. I że komunikacja
miała by byc przez LPT. NO ale każdy ma LPT w jakiś sposób zajęte. RS232
jest zbyt wąskie, A USB - no jakos nie widziałem bezproblemnowości. Wiec
sam juz nie wiem. Ja jestem tylko od rozmyslania i przetwarzania
problemów, a nie od elektroniki ;)
Rs232 przy 115.2kbps jest za wolny? a co ty tam chcesz przesylac z taka
predkoscia? Bez sensu przeciez robic pomiary 'pogodowe' generujac 10kB/s
danych ! Temperatura = rozdzielczosc 16bitow to maks co jest sens
wymyslac, w praktyce np ds18b20 przy 12bitach ma zbyt duza rozdzielczosc
(pomijajac juz jego kalibracje/dokladnosc). Czyli 1temperatura > 2
bajty. Co ile jest sens mierzyc temperature? bezwladnosc termiczna
czujnika bedzie conajmniej 10-60sekund, nie liczac bezwladnosci jego
otoczenia, wiec jest sens robienia pomiaru co minute, nie czesciej...
Wiatr? predkosc zliczana na 16bitach wystarczy do mierzenia od
prukniecia chomika do huraganu... Kierunek - to nawet na 8bitach mozna
by upchnac...
Czyli calosc maksymalnie komplikujac - moze uzyskasz
kilkanascie/dziesiat bajtow danych, ktore beda "generowane" co minute...
To moglbys przeciez nie tylko przez COM ale znakami dymnymi przesylac...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi_at_nospam_drut.org GG:23319 tel +48 696455098
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Osadnik <osadnik.www_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 20:26:41 +0100


BartekK napisał(a):

Rs232 przy 115.2kbps jest za wolny? a co ty tam chcesz przesylac z taka
predkoscia? Bez sensu przeciez robic pomiary 'pogodowe' generujac 10kB/s
danych !

Nie za wolne tylko za waskie - Ktoś chce robic 1 wire - ja sie nei wtracam.

Czyli 1temperatura > 2
bajty. Co ile jest sens mierzyc temperature?

Pomiar co 1 sekunde jest idealny - ale dokładnosc do 2 miejsc po przecinku.

bezwladnosc termiczna
czujnika bedzie conajmniej 10-60sekund,

Zależy w jakiej skali.

nie liczac bezwladnosci jego
otoczenia,

otoczenie bedzie zblizone do wymaganych

wiec jest sens robienia pomiaru co minute, nie czesciej...

Wiatr? predkosc zliczana na 16bitach wystarczy do mierzenia od
prukniecia chomika do huraganu... Kierunek - to nawet na 8bitach mozna
by upchnac...
Czyli calosc maksymalnie komplikujac - moze uzyskasz
kilkanascie/dziesiat bajtow danych, ktore beda "generowane" co minute...
To moglbys przeciez nie tylko przez COM ale znakami dymnymi przesylac...



Nie za wolne tylko za waskie - Ktoś chce robic 1 wire - ja sie nei wtracam.

Jesli chodzi o brakujące rzeczy to - waga. Pomiar wagi wody / sniegu.
Ciśneie - z tym jeszcze żadne nas nieopatentował jak by to zrobić.
Wigotnosc.
Nasłnecznienie.
No i temperatura odczuwalna i temperatura gruntu.

Zaraz powie ktos - i my to chcemy zrobić w super minimalnych kosztach -
niekoenicznie - najtańszy musi być pakiet pomiarówpodstawowych - a
reszte to mozna by sobie"dokupić" / dorobić - we własnym zakresie. Jełśi
czytałes cały wątek to naprawde danych meteo jest juz tak mało że aż źle
sie robi.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BartekK <sibi_at_nospam_drut.org>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 23:22:08 +0100


Osadnik napisał(a):
Rs232 przy 115.2kbps jest za wolny? a co ty tam chcesz przesylac z
taka predkoscia? Bez sensu przeciez robic pomiary 'pogodowe' generujac
10kB/s danych !

Nie za wolne tylko za waskie - Ktoś chce robic 1 wire - ja sie nei wtracam.
Ale co to znaczy 'za waskie'? Za malo linii danych? A poco wiecej linii
jak ma byc 1wire?
1wire to magistrala, powiesi sie na tym wiele rzeczy rownoczesnie.
Wez chocby np ds2490 - gotowy interfejs 1wire-usb. Koszt niewielki,
praktycznie zero elementow zewnetrznych i masz super magistrale 1wire,
cachowana, pradowo zabezpieczona, z super wlasciwymi timingami, drivery
do tego dostepne pod windowsa i w kernelu linuksa (przynajmniej w 2.6.x
widzialem, a jak nie to digitemp tez obsluguje usb i sa zrodla).
Podlaczasz do tego czujniki temperatury wprost, czujniki
czego-tam-tylko-zapragniesz jako procek udajacy 1wire-slave i jazda...

Czyli 1temperatura > 2
bajty. Co ile jest sens mierzyc temperature?
Pomiar co 1 sekunde jest idealny - ale dokładnosc do 2 miejsc po przecinku.
W ds18b20 na 12tu bitach masz rozdzielczosc 0.0625 stC - to troche
wiecej niz 2miejsca po przecinku... Zreszta zalezy to od sposobu zapisu,
2 bajty to mozesz sobie temperature nawet w bcd zapisac z taka
dokladnoscia ;)

Pamietaj jeszcze podstawowa zasade pomiarow i obserwacji - obserwacja
obiektu wplywa na obiekt ;) Czyli im czesciej mierzysz temperature
otoczenia czujnikiem to ten czujnik sie grzeje i zakluca pomiar
temperatury... W Ds18b20 widac to dosc dobrze, zwlaszcza jak jest
parasite powered, potrafi przy 'ciaglych' czyli co 750ms, pomiarach
zwiekszac swoja temperature o 0.5stC


bezwladnosc termiczna
czujnika bedzie conajmniej 10-60sekund,

Zależy w jakiej skali.
Bezwladnosc/czas reakcji/stala czasowa czy jaktam to nazwac - nie jest
zalezna od skali. Zalezy wylacznie od wlasciwosci elementu (masa, cieplo
wlasciwe itd) i tego nie przeskoczysz. Czestsze pomiary beda dawaly ci
tylko roznice miedzy pomiarami wynikajace z szumu losowego...

Jesli chodzi o brakujące rzeczy to - waga. Pomiar wagi wody / sniegu.
Ciśneie - z tym jeszcze żadne nas nieopatentował jak by to zrobić.

Wigotnosc.
na ten przyklad sy-hs-230 + jakis przetwornik ADC - 1wire, jesli nie
musisz mierzyc az do kondensacji (100%). Ja tym mierze i nie narzekam,
jak chcesz to mam tabelke napiecie/wilgotnosc, z aproksymacja liniowa w
zakresach itd... mierzyc napiecie, i tylko wklepac zakres i
wspolczynniki krzywej i masz wilgotnosc ~1% dokladnosci

Nasłnecznienie.
No to chyba najprostsze - filtr uv/ir (bo naslonecznienie chyba tylko w
widzialnym pasmie jest istotne?), fotorezystor, przetwornik ADC - 1wire

No i temperatura odczuwalna i temperatura gruntu.
Temperature gruntu tez dallasem zmierzysz (jak go wsadzisz w jakiegos
klocka i zakopiesz)
Temperature odczuwalna mozesz obliczyc (z wilgotnosci, predkosci wiatru
i temperatury powietrza)

Zaraz powie ktos - i my to chcemy zrobić w super minimalnych kosztach -
niekoenicznie - najtańszy musi być pakiet pomiarówpodstawowych - a
reszte to mozna by sobie"dokupić" / dorobić - we własnym zakresie. Jełśi
czytałes cały wątek to naprawde danych meteo jest juz tak mało że aż źle
sie robi.
a tak wogole to czytaj moze swoje posty przed wyslaniem ;) juz na
p.m.budowlane ci to samo kiedys napisali...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi_at_nospam_drut.org GG:23319 tel +48 696455098
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marek Wodzinski <majek_at_nospam_ODSPAMIACZ.mamy.to>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Fri, 03 Mar 2006 14:26:01 +0100


Osadnik wrote:
BartekK napisał(a):

Rs232 przy 115.2kbps jest za wolny? a co ty tam chcesz przesylac z
taka predkoscia? Bez sensu przeciez robic pomiary 'pogodowe' generujac
10kB/s danych !

Nie za wolne tylko za waskie - Ktoś chce robic 1 wire - ja sie nei wtracam.

Nie wiem co rozumiesz przez za wąskie, ale kontrolery 1-wire są też na
rs232 i mają się dobrze (sam mam 2).

Poza tym jak chcesz dobrze zasilać szynę (np. do wyzwolenia
jednoczesnego pomiaru temperatury czy napięcia na wielu czujnikach na
raz), a nie robić partyzantki, to i tak musisz doprowadzić 5V, więc
najprostszym interfejsem jest jednak USB, bo masz w nim od razu zasilanie.

Czyli 1temperatura > 2
bajty. Co ile jest sens mierzyc temperature?

Pomiar co 1 sekunde jest idealny - ale dokładnosc do 2 miejsc po przecinku.

Dokładność pomiaru czy odczytu?
Bo to że dostajesz z DS1820 kilka miejsc po przecinku nie oznacza, że
masz taką dokładność pomiaru temperatury. Chyba, że zdejmiesz sobie z
czujnika _krzywą_ błędu i będziesz korygował to już w swoim sofcie.
Był jakiś czas temu wątek na temat mierzenia tak dokładnego temperatury
byle jaki czujnik.


ps.
Jeżeli ten 'ktoś' już uparł się na 1-wire, to niech zobaczy projekt
http://owfs.sourceforge.net - niezależnie od interfejsu, a nawet czy my
go mamy podpiętego czy ktoś inny do kompa można bardzo łatwo 'gadać'
praktycznie ze wszystkim. I nie trzeba się kurczowo trzymać jakiegoś LPT.


pozdrawiam

majek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "T.M.F." <tfrancuz_at_nospam_nospam.mp.pl>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 20:24:10 +0100



Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na PCI.
Takaby to było wykrywane przez system w miarenrmlaniei moznabyło robić
odwołania jak dla zwykłego LPT on Board.

A musisz go sam budowac?
Bo np. w actionie mozna za 42zl+VAT kupic gotowy kontroler LPT+2xCOM na PCI.


--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "T.M.F." <tfrancuz_at_nospam_nospam.mp.pl>
Subject: Re: Kontroler LPT na PCI
Date: Thu, 02 Mar 2006 20:33:34 +0100


Potrzebuję schematu / budowy / częsci na włąsny kontroler LPT na PCI.
Takaby to było wykrywane przez system w miarenrmlaniei moznabyło robić
odwołania jak dla zwykłego LPT on Board.

A musisz go sam budowac?
Bo np. w actionie mozna za 42zl+VAT kupic gotowy kontroler LPT+2xCOM na
PCI.


Za 38zl 1xlpt, a za 52zl 2xlpt :)


--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.