Protel99 - problem



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ADAM" <simpol_at_nospam_wp.pl>
Subject: Protel99 - problem
Date: Fri, 10 Mar 2006 18:55:08 +0100


Witam

Korzystając z Protela99 natknąłem się na pewien problem - nie wiem jak
zdefiniować obszar na którym autorouter nie będzie umieszczał przelotek np.
pod układami SMD w płaskich obudowach (QFP, SSOP itp). Przelotki w takich
miejscach stanowią duży problem przy wykonaniu dwuwarstwowej płytki w
warunkach domowych (brak metalizacji). Wykonane za pomocą drutu (nawet
cienkiego) sa lekko wypukłe i powodują trudności w przylutowaniu układu w
takiej obudowie. Wogóle to jak ustawić Protela aby minimalizował liczbę
przelotek nawet kosztem np. dłuższych ścieżek.



Pozdrawiam



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Grodo" <(ZmienXna2000)grodoX_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Protel99 - problem
Date: Sat, 11 Mar 2006 09:48:41 +0100


Jak bym nie wiedział jak to bym zrobił taki footprint, gdzie pod spodem jest
niepodłaczony, olbrzymi pad (odpowiednio odległy od pinów, żeby było zgodnie
z regułami) a jak juz porutuje, zamienił footprint na bez pada pod spodem.

Użytkownik "ADAM" <simpol_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:dusei6$f7u$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Witam

Korzystając z Protela99 natknąłem się na pewien problem - nie wiem jak
zdefiniować obszar na którym autorouter nie będzie umieszczał przelotek
np.
pod układami SMD w płaskich obudowach (QFP, SSOP itp). Przelotki w takich
miejscach stanowią duży problem przy wykonaniu dwuwarstwowej płytki w
warunkach domowych (brak metalizacji). Wykonane za pomocą drutu (nawet
cienkiego) sa lekko wypukłe i powodują trudności w przylutowaniu układu
w
takiej obudowie. Wogóle to jak ustawić Protela aby minimalizował liczbę
przelotek nawet kosztem np. dłuższych ścieżek.



Pozdrawiam





Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ADAM" <simpol_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Protel99 - problem
Date: Sat, 11 Mar 2006 10:09:07 +0100


Przy takim rozwiazaniu autorouter nie bedzie robil przelotek ale tez nie
bedzie mógł poprowadzic sciezek pod układem na warstwie gdzie jest ten duzy
pad (szczególnie przydatne w obudowach dwurzedowych np. SSOP).

Użytkownik "Grodo" <(ZmienXna2000)grodoX_at_nospam_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:duu2rl$7ab$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Jak bym nie wiedział jak to bym zrobił taki footprint, gdzie pod spodem
jest
niepodłaczony, olbrzymi pad (odpowiednio odległy od pinów, żeby było
zgodnie
z regułami) a jak juz porutuje, zamienił footprint na bez pada pod spodem.

Użytkownik "ADAM" <simpol_at_nospam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:dusei6$f7u$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
Witam

Korzystając z Protela99 natknąłem się na pewien problem - nie wiem jak
zdefiniować obszar na którym autorouter nie będzie umieszczał przelotek
np.
pod układami SMD w płaskich obudowach (QFP, SSOP itp). Przelotki w
takich
miejscach stanowią duży problem przy wykonaniu dwuwarstwowej płytki w
warunkach domowych (brak metalizacji). Wykonane za pomocą drutu (nawet
cienkiego) sa lekko wypukłe i powodują trudności w przylutowaniu układu
w
takiej obudowie. Wogóle to jak ustawić Protela aby minimalizował liczbę
przelotek nawet kosztem np. dłuższych ścieżek.



Pozdrawiam







Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: John Smith <dam9723_at_nospam_buziaczek.pl>
Subject: Re: Protel99 - problem
Date: Sat, 11 Mar 2006 12:05:05 +0100


pod układami SMD w płaskich obudowach (QFP, SSOP itp). Przelotki w
takich
miejscach stanowią duży problem ...

Było już na grupie.
Należy na warstwie MidLayer umieścić Fill o rządanych wymiarach.
W tym miejscu (i okolicach) nie zrobi przelotek.
Pozdrawiam,
K.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: John Smith <dam9723_at_nospam_buziaczek.pl>
Subject: Re: Protel99 - problem
Date: Sat, 11 Mar 2006 12:07:15 +0100


... żądanych ...
Sorry,
K.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "ADAM" <simpol_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Protel99 - problem
Date: Sat, 11 Mar 2006 12:58:41 +0100


Rzeczywiście ten pomysł jest dobry i skuteczny (sprawdziłem).



Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

ADAM