PWM i dmuchawa w aucie
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: PeJot_at_nospam_o2.pl
Subject: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Wed, 26 Apr 2006 07:39:34 +0200
Czołem.
W którymś z XX wiecznych Radioelektroników był schemat + płytka
regulatora PWM do regulacji obrotów dmuchawy w samochodzie. Może ktoś
pamięta w którym numerze to było, względnie wskaże gotowe opracowanie
takiego układu ?
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
From: "William" <nie_at_nospam_ma.mnie.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Wed, 26 Apr 2006 08:47:44 +0200
Użytkownik <PeJot_at_nospam_o2.pl> napisał w wiadomości news:444F0796.95F6E37_at_nospam_o2.pl...
Czołem.
W którymś z XX wiecznych Radioelektroników był schemat + płytka
regulatora PWM do regulacji obrotów dmuchawy w samochodzie. Może ktoś
pamięta w którym numerze to było, względnie wskaże gotowe opracowanie
takiego układu ?
Pamiętam, że było. NE555 + mosfet jako klucz.
From: PeJot_at_nospam_o2.pl
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Wed, 26 Apr 2006 10:19:48 +0200
William napisał(a):
Pamiętam, że było. NE555 + mosfet jako klucz.
No właśnie. A wiem że było r RE, bo sobie ten numer odłożyłem :>
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
From: "Ryszard K" <abar_at_nospam_pf.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Wed, 26 Apr 2006 08:54:33 +0200
Może tu coś będzie
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=NE555%2BPWM&btnG=Szukaj&lr=lang_pl
R.K.
Date: Wed, 26 Apr 2006 20:27:51 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Hello PeJot,
Wednesday, April 26, 2006, 7:39:34 AM, you wrote:
Czołem.
W którymś z XX wiecznych Radioelektroników był schemat + płytka
regulatora PWM do regulacji obrotów dmuchawy w samochodzie. Może ktoś
pamięta w którym numerze to było, względnie wskaże gotowe opracowanie
takiego układu ?
Gotowe rozwiązanie było stosowanie w Polonezach. I da się po prostu
kupić.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
From: "Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Wed, 26 Apr 2006 23:40:31 +0200
"RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> wrote in message
news:610434023.20060426202751_at_nospam_pik-net.pl...
[ciach]
Gotowe rozwiązanie było stosowanie w Polonezach. I da się po prostu
kupić.
Czyzby chodzilo o to:
REGULATOR DMUCHAWY - dioda bursztynowa od 1993 do 1997
http://www.ape.com.pl/obrazki/polonez/ape10b.jpg
APE 10B 062961
instalacja: 12V
czterostopniowy przełącznik regulowany skokowo
--
Pozdrawiam
Qwinto
Date: Thu, 27 Apr 2006 00:12:24 +0200
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Hello Qwinto,
Wednesday, April 26, 2006, 11:40:31 PM, you wrote:
Gotowe rozwiązanie było stosowanie w Polonezach. I da się po prostu
kupić.
Czyzby chodzilo o to:
REGULATOR DMUCHAWY - dioda bursztynowa od 1993 do 1997
http://www.ape.com.pl/obrazki/polonez/ape10b.jpg
APE 10B 062961
instalacja: 12V
czterostopniowy przełącznik regulowany skokowo
Dokładnie tak. Tyle, że wcześniejsze wersje miały regulację
bezstopniową. Było to trochę niewygodne na nierównych drogach - nie
sposób było utrafić z regulacją w podskakującym samochodzie. Jest
bardzo prawdopodobne, że 'skokowość' regulacji zrobiono mechanicznie,
zachowując potencjometr w konstrukcji.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl
From: "Qwinto" <qwinto_at_nospam_go2.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Thu, 27 Apr 2006 21:50:17 +0200
"RoMan Mandziejewicz" <roman_at_nospam_pik-net.pl> wrote in message
news:864363831.20060427001224_at_nospam_pik-net.pl...
Dokładnie tak. Tyle, że wcześniejsze wersje miały regulację
bezstopniową. Było to trochę niewygodne na nierównych drogach - nie
sposób było utrafić z regulacją w podskakującym samochodzie. Jest
bardzo prawdopodobne, że 'skokowość' regulacji zrobiono mechanicznie,
zachowując potencjometr w konstrukcji.
Tak, pamietam to . Mialem wlasnie taki bezstopniowy.
Jakby ktos szukal, to byl jeszcze wylacznik zwloczny oswietlenia kabiny:
http://www.ape.com.pl/obrazki/polonez/ewz10.jpg
ELEKTRONICZNY WYŁĄCZNIK ZWŁOCZNY CARO, ATU, CARGO 1993-1997
EWZ 10 60055703
instalacja: 12V
I = 1A
--
Pozdrawiam
Qwinto
From: PeJot_at_nospam_o2.pl
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Thu, 27 Apr 2006 08:03:05 +0200
RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Gotowe rozwiązanie było stosowanie w Polonezach. I da się po prostu
kupić.
O! I to dla tzw. niepraktykującego elektronika jest b. ważna informacja
)
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
From: " Wmak" <wmak_at_nospam_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Thu, 27 Apr 2006 08:33:54 +0000 (UTC)
PeJot_at_nospam_o2.pl napisał(a):
RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Gotowe rozwiązanie było stosowanie w Polonezach. I da się po prostu
kupić.
O! I to dla tzw. niepraktykującego elektronika jest b. ważna informacja
)
Starsza wersja z płynną regulacją nazywa się Hybryd H165 i jeszcze podobno
daje sie kupić.
Testowałem na dwóch żarówkach 55W - było po kilku godzinach gorące ale
przeżyło.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
From: PeJot_at_nospam_o2.pl
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Thu, 27 Apr 2006 11:41:09 +0200
Wmak napisał(a):
Gotowe rozwiązanie było stosowanie w Polonezach. I da się po prostu
kupić.
O! I to dla tzw. niepraktykującego elektronika jest b. ważna informacja
)
Starsza wersja z płynną regulacją nazywa się Hybryd H165 i jeszcze podobno
daje sie kupić.
Czy to jest obudowane ? Co trzeba dodatkowo - potencjometr na zewnątrz (
jaki ) , dioda rozładowcza na silniku ?
Poza tym znalazłem to o co pytałem: RE 2 '96, ale poszukam gotowca.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
From: " Wmak" <wmak_at_nospam_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Thu, 27 Apr 2006 13:43:21 +0000 (UTC)
Starsza wersja z płynną regulacją nazywa się Hybryd H165 i jeszcze podobno
daje sie kupić.
Czy to jest obudowane ? Co trzeba dodatkowo - potencjometr na zewnątrz (
jaki ) , dioda rozładowcza na silniku ?
To ma od frontu wygląd typowego klawisza Fiat/Polonez o głębokości ok 10cm.
Klawisz nie prztyka, tylko ma mechaniczne sprzężenie z obrotowym
potencjometrem.
Nie jest to zbyt precyzyjna regulacja, bo klawisz ma kąt obrotu (wciskania)
ok 90 stopni.
Diody przy silniku nie potrzeba.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
From: PeJot_at_nospam_o2.pl
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Fri, 28 Apr 2006 07:38:04 +0200
Wmak napisał(a):
Klawisz nie prztyka, tylko ma mechaniczne sprzężenie z obrotowym
potencjometrem.
Nie jest to zbyt precyzyjna regulacja, bo klawisz ma kąt obrotu (wciskania)
ok 90 stopni.
Diody przy silniku nie potrzeba.
Muszę to zobaczyć - u mnie potencjometr pracowałby w pełnym zakresie
obrotu.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
From: " Wmak" <wmak_at_nospam_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Subject: Re: PWM i dmuchawa w aucie
Date: Fri, 28 Apr 2006 10:15:54 +0000 (UTC)
Wysłałem Ci zdjęcie regulatora na PeJot_at_nospam_o2.pl
Jeśli to Twój prawdziwy adres to poszukaj wśród spamu.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/