Regulator 90A



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Biauer" <tom-bial_at_nospam_o2.pl>
Subject: Regulator 90A
Date: Sat, 20 May 2006 17:55:25 +0200


Posiadam na stanie silnik modelarski MULTPLEX 600 na nap. 7.2V, Max I
pobierane przez silnik 85A.
Poszukuje regulatora do sterowania tym silnikiem.
Sterowanie regulatora może być potencjometrem (przyłączone serwo do potenc.)
lub lepiej sygnałem PWM z odbiornika .
Najlepiej na małostratnych MOS-FETach.
Nie musi być super mały ale też bez przesady duży.
Czy ma ktoś gotowe rozwiazania,albo może zna jakąś dobrą strone ze
schematami takich układów.

Z góry dzięki
BIAUER



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: AlexY <alexy_at_nospam_irc.-cut_this-.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sat, 20 May 2006 18:24:58 +0200


Użytkownik Biauer napisał:

Posiadam na stanie silnik modelarski MULTPLEX 600 na nap. 7.2V, Max I
pobierane przez silnik 85A.
[..]
Czy ma ktoś gotowe rozwiazania,albo może zna jakąś dobrą strone ze
schematami takich układów.

http://modelhobby.republika.pl/regulator/reglerpic.htm

--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Grzegorz Kurczyk <grzegorz_hihi_at_nospam_haha_control.slupsk.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sat, 20 May 2006 20:11:25 +0200


Użytkownik Biauer napisał:
Posiadam na stanie silnik modelarski MULTPLEX 600 na nap. 7.2V, Max I
pobierane przez silnik 85A.

Wow !!! ponad 600W z takiego małego silniczka ;-)
Z pewnoscią nie potrzebujesz regulatora na 90A.
20-to amperowy powinien wystarczyć z zapasem.

--
Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk
http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
GG: 1445218

UWAGA !!! adres e-mail w nagłówku jest pułapką na spamerów !!!
przed znakiem _at_nospam_ powinno być moje imię małymi literami
grzegorz(małpa)control(kropka)slupsk(kropka)pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Biauer" <tom-bial_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sat, 20 May 2006 20:44:00 +0200



Użytkownik Biauer napisał:
Posiadam na stanie silnik modelarski MULTPLEX 600 na nap. 7.2V, Max I
pobierane przez silnik 85A.

Wow !!! ponad 600W z takiego małego silniczka ;-)
Z pewnoscią nie potrzebujesz regulatora na 90A.
20-to amperowy powinien wystarczyć z zapasem.


85A w chwili zblokowania silnika



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Grzegorz Kurczyk <grzegorz_hihi_at_nospam_haha_control.slupsk.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sun, 21 May 2006 10:50:35 +0200


Użytkownik Biauer napisał:

85A w chwili zblokowania silnika

Ale to nie tędy droga.
Zablokowanie silnika jest stanem nienormalnym i w takim przypadku
powinno nastąpić możliwie szybkie odcięcie zasilania.
Czyli spokojnie wystarczy regulator 20A z ogranicznikiem prądowym
odcinającym zasilanie przy zablokowaniu (przeciążeniu silnika).
Chyba, że testujesz po jakim czasie skopci się taki silnik z ośką
wkręconą w imadło ;-)


--
Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk
http://www.control.slupsk.pl
ftp://ftp.control.slupsk.pl
GG: 1445218

UWAGA !!! adres e-mail w nagłówku jest pułapką na spamerów !!!
przed znakiem _at_nospam_ powinno być moje imię małymi literami
grzegorz(małpa)control(kropka)slupsk(kropka)pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BartekK <sibi_at_nospam_drut.org>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sun, 21 May 2006 12:35:30 +0200


Grzegorz Kurczyk napisał(a):
Użytkownik Biauer napisał:
Posiadam na stanie silnik modelarski MULTPLEX 600 na nap. 7.2V, Max I
pobierane przez silnik 85A.

Wow !!! ponad 600W z takiego małego silniczka ;-)
Z pewnoscią nie potrzebujesz regulatora na 90A.
20-to amperowy powinien wystarczyć z zapasem.

Wbrew pozorom... te modelarskie silniczki maja takie moce/pobory pradu
przy ruszaniu/przyspieszaniu. Popatrz chocby na alledrogo, w odpowiednim
dziale - one maja alu korpusy, z radiatorem itd. Oczywiscie te moce
~0.5kW nie sa mocami ciaglymi, ale zeby uzywac pelnej mocy to trzeba
miec regulator odpowiedni.
Wiem ze to glupio brzmi, ale lepiej wyobraz sobie te biedne akumulatorki
z ktorych te prady sie wymusza...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi_at_nospam_drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: JS <bsj_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sun, 21 May 2006 13:32:00 +0200


BartekK napisał(a):
Grzegorz Kurczyk napisał(a):

Użytkownik Biauer napisał:

Posiadam na stanie silnik modelarski MULTPLEX 600 na nap. 7.2V, Max I
pobierane przez silnik 85A.


Wow !!! ponad 600W z takiego małego silniczka ;-)
Z pewnoscią nie potrzebujesz regulatora na 90A.
20-to amperowy powinien wystarczyć z zapasem.


Wbrew pozorom... te modelarskie silniczki maja takie moce/pobory pradu
przy ruszaniu/przyspieszaniu. Popatrz chocby na alledrogo, w odpowiednim
dziale - one maja alu korpusy, z radiatorem itd. Oczywiscie te moce
~0.5kW nie sa mocami ciaglymi, ale zeby uzywac pelnej mocy to trzeba
miec regulator odpowiedni.
Wiem ze to glupio brzmi, ale lepiej wyobraz sobie te biedne akumulatorki
z ktorych te prady sie wymusza...


Że się wtrącę lekko OT. Jakiego rzędu trwałość mają takie silniki? Czy
nie jest to przypadkiem detal na jeden wyścig?
Pozdrawiam
JS

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: AlexY <alexy_at_nospam_irc.-cut_this-.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sun, 21 May 2006 14:28:28 +0200


Użytkownik JS napisał:

Że się wtrącę lekko OT. Jakiego rzędu trwałość mają takie silniki? Czy
nie jest to przypadkiem detal na jeden wyścig?

Wbrew pozorom nie, raczej sezon czy dwa
Przesiadlem sie na silniki BLDC tak ze w szczotkowych nie doszedlem do
takich mocy ale jest to "normalne" dla wiekszych modeli

--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Grzegorz Kurczyk <grzegorz.usun.to_at_nospam_control.slupsk.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sun, 21 May 2006 20:25:21 +0200


Użytkownik BartekK napisał:

Wbrew pozorom... te modelarskie silniczki maja takie moce/pobory pradu
przy ruszaniu/przyspieszaniu. Popatrz chocby na alledrogo, w odpowiednim
dziale - one maja alu korpusy, z radiatorem itd. Oczywiscie te moce
~0.5kW nie sa mocami ciaglymi, ale zeby uzywac pelnej mocy to trzeba
miec regulator odpowiedni.

Że modelarskie silniczki mogą szarpnąć niezły prąd to wiem, ale żeby
silnik klasy 600 brał 85A ?! Regulator m.in. jest po to, że nie podajesz
na silnik natychmiast całego napiecia zasilania, a pozwalasz na w miare
łagodny rozruch. Kolega Biauer napisał, że ten silnik ma prąd 85A przy
zablokowanym wirniku czyli niejako w stanie "zwarcia". Z tego co
patrzyłem na necie to silniki klasy 600 mają prądy maksymalne rzędu
16-18 amper. Choć w sumie... co za problem wsadzić mocniejszego MOSFET-a.

Wiem ze to glupio brzmi, ale lepiej wyobraz sobie te biedne akumulatorki
z ktorych te prady sie wymusza...

No przy "spodziewanych" 85A właściwie nic oprócz NiCd się do tego nie
nadaje :-) Chyba, że wysokoprądowe LiPol o pojemności najmniej 5Ah

Pozdrawiam
Grzegorz

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr [PKi]" <pki.nospam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sun, 21 May 2006 22:20:39 +0200


Grzegorz Kurczyk napisał(a):
No przy "spodziewanych" 85A właściwie nic oprócz NiCd się do tego nie
nadaje :-) Chyba, że wysokoprądowe LiPol o pojemności najmniej 5Ah
Troche OT, a gdzie takie można dostać?

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Grzegorz Kurczyk <grzegorz.usun.to_at_nospam_control.slupsk.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Sun, 21 May 2006 22:37:20 +0200


Użytkownik Piotr [PKi] napisał:

Grzegorz Kurczyk napisał(a):

No przy "spodziewanych" 85A właściwie nic oprócz NiCd się do tego nie
nadaje :-) Chyba, że wysokoprądowe LiPol o pojemności najmniej 5Ah

Troche OT, a gdzie takie można dostać?

Wcale nie takie OT :-)
Szukaj w sklepach modelarskich.
Fakt, że nie widziałem pojedynczych ogniw LiPol o pojemności 5Ah, ale te
ogniwa można łączyc równolegle (ważne aby przed połączeniem wyrównać ich
napięcia i ładować je juz połaczone). Dobrej klasy ogniwa potrafią
osiągac prądy rozładowania do 20C.

Pozdrawiam
Grzegorz

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Biauer" <tom-bial_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Mon, 22 May 2006 20:08:27 +0200




Grzegorz Kurczyk napisał(a):
No przy "spodziewanych" 85A właściwie nic oprócz NiCd się do tego nie
nadaje :-) Chyba, że wysokoprądowe LiPol o pojemności najmniej 5Ah

Troche OT, a gdzie takie można dostać?

Silniczek bedzie pracował na NiCd 4000mAh
wiem ,że 90A to przesada,prąd ciągły pobierany przez silnik to ok. 20 A,
więc jezeli regler bedzie na max 30-35A to powinno być chyba ok
Dzięki za sprostowania i za schematy,patrzyłem na ceny elementów (ok.45 pln)
i wydaje sie że kupno gotowego na 30A bedzie rozsądniejsze ok.60-70 pln
(gotowy do pracy)
pozdr
BIAUER



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "CosteC" <costec_at_nospam_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Mon, 22 May 2006 21:48:02 +0200


Silniczek bedzie pracował na NiCd 4000mAh
wiem ,że 90A to przesada,prąd ciągły pobierany przez silnik to ok. 20 A,
więc jezeli regler bedzie na max 30-35A to powinno być chyba ok
Dzięki za sprostowania i za schematy,patrzyłem na ceny elementów (ok.45
pln)
i wydaje sie że kupno gotowego na 30A bedzie rozsądniejsze ok.60-70 pln
(gotowy do pracy)

45zł?
Możesz dać rozpiske co cie w tym wyniosło aż tyle? Może znam (znamy) tańsze
sklepy. Może wystarczy jeden internetowy sie uda znaleść?

Inna sprawa ze rozwiązanie gotowe jest... gotowe i przetestowane przez
kogoś.

CosteC


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr Pitucha" <piotrpitucha_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Regulator 90A
Date: Tue, 23 May 2006 15:07:20 +0200


Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <grzegorz_hihi_at_nospam_haha_control.slupsk.pl> napisał
w wiadomości news:e4nm89$bed$1_at_nospam_nemesis.news.tpi.pl...
Użytkownik Biauer napisał:
Posiadam na stanie silnik modelarski MULTPLEX 600 na nap. 7.2V, Max I
pobierane przez silnik 85A.


Tu masz gotowca

http://nastik.pl/regulator-jeti-p-281.html