szukam elektronika znajacego sie na motorach
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: "Rafal" <rcU5UN4O_at_nospam_pulsarsc.com.pl>
Subject: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Tue, 4 Jul 2006 17:29:40 +0200
po przeczyszczeniu gaznikow w Kawasaki ER5 i przejazdzce pojawil sie
problem,
motor jest slaby i na wolnych obrotach chodzi tak jakby chcial zdechnac,
widoczna usterka elektroniczna to:
jak przygazuje to obrotomierz czeka z 2-4 sekundy i dopiero rusza,
jak puszcze gaz to obrotomierz bardzo powoli wraca z powrotem,
wczesniej obrotobierz chodzil szybko zgodnie z przygazowaniem
dodam ze przy sciaganiu baku troche benzyny sie wylalo na motor
i moglo zachlapac styki elektryczne, nic innego nie wymyslilem,
styki troche przeczyscilem i popsykalem sprayem do stykow ale nie pomoglo
na innych grupach dyskusyjnych odpisali mi
ze mam oszkodzona elektryke w motorze, sam nie wiem od czego :((((
wie ktos co sie motorkowi moglo stac ?
jestem z Bochni, na bliska odleglosc moge podjechac,
(ale nie za daleko bo nie chce uszkodzic motorka)
pozdrawiam
From: "mIrO" <miro_at_nospam_spamowi_mowie_nie.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Tue, 4 Jul 2006 18:41:06 +0200
Ja sie na tym nie znam, ale poprostu nowoczesnych samochodow i motocykli,
naszpikowanych elektronika, nie nalezy ruszac bez odpowiedniej wiedzy i
sprzetu - jakis czas temu (w sumie juz kilka lat chyba) czytalem, ze wymiana
oleju kosztowala goscia kilka k zlotych - spuscil olej z samochodu bez
zablokowania komputera - po wlaniu nowego oleju komputer juz nie pozwolil na
odpalanie, a serwis zazyczyl sobie kupe kasy za uruchomienie samochodu.
Mimo wszystko zycze malych kosztow i szybkiego rozwiazania problemu.
--
Pozdrawiam,
mIrO
From: "PAndy" <pandrw_cutthis__at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Tue, 4 Jul 2006 18:48:07 +0200
sprawdz stan polaczen, obejrzyj wszystkie kostki, wyglada jakby ktorys z
czujnikow nie dawal sygnalu i komputer probuje stwerowac na slepo,
czasem podczas robienie prac odpianja sie kostki, luzuja wtyki, obejrzyj
dokladnie okolice silnika i potencjalnych miejsc z czujnikami, to moze
byc wszystko... raczej nic nie jest uszkodzone - po prostu nie daje
sygnalu
From: "Mirek \"Stoowa\" Arentowicz" <stoowa_at_nospam_ds.pg.gda.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Tue, 04 Jul 2006 19:31:48 +0200
szukaj usterki nie w elektronice.. nawet jesli cois sie popapralo z
obrotomierzem to nijak sie to ma do oslabniecia motocykla..
prawdopodobnie twoj mechanik cos zle wyregulowal po czyszczeniu i teraz
motocykl sie bedzie dlawil itd....
powodzenia!
--
Mirek Arentowicz
mail: arentowicz_at_nospam_< USUŃ_TO >o2.pl
gg: 505122
www.stoowa.prv.pl
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 05 Jul 2006 10:19:34 +0200
On Tue, 04 Jul 2006 19:31:48 +0200, Mirek "Stoowa" Arentowicz wrote:
szukaj usterki nie w elektronice.. nawet jesli cois sie popapralo z
obrotomierzem to nijak sie to ma do oslabniecia motocykla..
Ma i to duzo.
Obrotomierz sterowany jest z modulu zaplonowego i jesli ten padl, to
jednym z objawow moze byc wlasnie glupawka obrotomierza.
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
"ty wybierac ten pomysl ty potrzeba wobec wladza"
(c) Lidl, z instrukcji obslugi pilota uniwersalnego
From: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_nospam_.-nospam-.poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 05 Jul 2006 13:22:17 +0200
Lukasz Spychalski wrote:
Ma i to duzo.
Obrotomierz sterowany jest z modulu zaplonowego i jesli ten padl, to
jednym z objawow moze byc wlasnie glupawka obrotomierza.
No to moduł zapłonowy ma wpływ na moc a nie obrotomierz.
TP.
--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ _at_nospam_poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 05 Jul 2006 14:45:11 +0200
On Wed, 05 Jul 2006 13:22:17 +0200, Tomasz Piasecki wrote:
No to moduł zapłonowy ma wpływ na moc a nie obrotomierz.
Oczywiscie - ale przedpisca twierdzil, ze miedzy spadkiem mocy a
glupawka obrotomierza w ogole nie ma zwiazku przyczynowo-skutkowego.
ER-5 to nie emzetka ;).
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
"ty wybierac ten pomysl ty potrzeba wobec wladza"
(c) Lidl, z instrukcji obslugi pilota uniwersalnego
From: "Mirek \"Stoowa\" Arentowicz" <stoowa_at_nospam_ds.pg.gda.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 05 Jul 2006 15:42:47 +0200
Oczywiscie - ale przedpisca twierdzil, ze miedzy spadkiem mocy a
glupawka obrotomierza w ogole nie ma zwiazku przyczynowo-skutkowego.
ER-5 to nie emzetka ;).
przedmowca twierdzil ze wariujacy obrotomierz nie ma nic wspolnego ze
spaodkiem mocy! czy ja cos wpominalem o module ? nie!!!
a bandit 1200s to nie er5 :)
--
Mirek Arentowicz
mail: arentowicz_at_nospam_< USUŃ_TO >o2.pl
gg: 505122
www.stoowa.prv.pl
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Thu, 06 Jul 2006 13:04:17 +0200
On Wed, 05 Jul 2006 15:42:47 +0200, Mirek "Stoowa" Arentowicz wrote:
czy ja cos wpominalem o module ? nie!!!
I to byl blad ;), bo jest to lacznik pomiedzy spadkiem mocy a wariujacym
obrtomierzem. Jesli moto zostalo, jak to napisal Rafal zalane paliwem
przy demontazu zbiornika, to jest spora szansa, ze modul mogl oberwac i
teraz robi glupoty. Oczywiscie wrozymy z fusow, ale nie jest to nierealne.
a bandit 1200s to nie er5 :)
Ma inaczej rozwiazany zaplon i obrotomierz? Oj, chyba nie :).
P.S. dobrze, ze moj sprzet nie ma ani grama krzemu ;)))
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
http://bikepics.com/pictures/063377/
From: AlexY <alexy_at_nospam_irc.-cut_this-.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Thu, 06 Jul 2006 14:57:27 +0200
Użytkownik Lukasz Spychalski napisał:
[..]
P.S. dobrze, ze moj sprzet nie ma ani grama krzemu ;)))
alez ma, prostownik alternatora :)
chociaz moze to pradnica w dodatku dajaca zmienne...
--
AlexY
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/
From: Lukasz Spychalski <luspych_at_nospam_spamfe.polbox.com>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Thu, 06 Jul 2006 15:27:26 +0200
On Thu, 06 Jul 2006 14:57:27 +0200, AlexY wrote:
alez ma, prostownik alternatora :)
Nie ma :] - z krajowych pierdziaw prostownik mial tylko Chart.
chociaz moze to pradnica w dodatku dajaca zmienne...
oraz klasyczny do bolu iskrownik :)
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
"ty wybierac ten pomysl ty potrzeba wobec wladza"
(c) Lidl, z instrukcji obslugi pilota uniwersalnego
From: "William" <nie_at_nospam_ma.mnie.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Thu, 6 Jul 2006 15:28:03 +0200
alez ma, prostownik alternatora :)
chociaz moze to pradnica w dodatku dajaca zmienne...
Prądnica z definicji wytwarza prad stały. Dokładniej jest to prąd tętniący
czyli zmienny (ale nie przemienny) pulsujący. Przełącznikiem biegunów jest
mechaniczny komutator.
From: AlexY <alexy_at_nospam_irc.-cut_this-.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Thu, 06 Jul 2006 20:15:10 +0200
Użytkownik William napisał:
chociaz moze to pradnica w dodatku dajaca zmienne...
Prądnica z definicji wytwarza prad stały. Dokładniej jest to prąd tętniący
czyli zmienny (ale nie przemienny) pulsujący. Przełącznikiem biegunów jest
mechaniczny komutator.
Wiesz, w czasach swej niedawnej jeszcze mlodosci mialem cud techniki
polskiej mianowicie motorower marki komar . Ma toto pradnice, nie ma
szczotek, wychodzi z tego cos kolo 12V(?) pradu przemiennego. Gdzie
znalazles definicje pradnicy mowiaca ze musi ona dawac prad staly
(pulsujacy) ?
--
AlexY
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta/
From: "Maurycy" <maurycy123_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Tue, 4 Jul 2006 22:12:34 +0200
Witam.
jak przygazuje to obrotomierz czeka z 2-4 sekundy i dopiero rusza,
jak puszcze gaz to obrotomierz bardzo powoli wraca z powrotem,
wczesniej obrotobierz chodzil szybko zgodnie z przygazowaniem
Nie znam sie na motorach ale w "PORSCHE 126p" bylby to problem z zaplonem.
Moze regulacja pomoze?
Pozdrawiam.
Maurycy
From: "Michał T" <lotnick_at_nospam_NOSPAMepf.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 5 Jul 2006 11:22:05 +0200
jak przygazuje to obrotomierz czeka z 2-4 sekundy i dopiero rusza,
jak puszcze gaz to obrotomierz bardzo powoli wraca z powrotem,
wczesniej obrotobierz chodzil szybko zgodnie z przygazowaniem
Nie znam sie na motorach ale w "PORSCHE 126p" bylby to ....
Który model "JAGUARA 126p" miał obrotomierz...? :-)
From: "Piotrek" <_at_nospam_p.lewandowski.link.waw.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 5 Jul 2006 11:33:25 +0200
Użytkownik "Michał T" <lotnick_at_nospam_NOSPAMepf.pl> napisał w wiadomości
news:e8g0dp$pqm$1_at_nospam_atlantis.news.tpi.pl...
jak przygazuje to obrotomierz czeka z 2-4 sekundy i dopiero rusza,
jak puszcze gaz to obrotomierz bardzo powoli wraca z powrotem,
wczesniej obrotobierz chodzil szybko zgodnie z przygazowaniem
Nie znam sie na motorach ale w "PORSCHE 126p" bylby to ....
Który model "JAGUARA 126p" miał obrotomierz...? :-)
Moj jak sobie go zalozylem :)
From: "Maurycy" <maurycy123_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 5 Jul 2006 12:36:55 +0200
Który model "JAGUARA 126p" miał obrotomierz...? :-)
Moj jak sobie go zalozylem :)
Moj ma "douszny". Na sluch tez mozna sie zorientowac jakie sa obroty silnika
(jak szybko reaguje silnik na przyspieszenie)
ps.
W najbliszym czasie bede mial wizualny obrotomierz.
Jestem w trakcie montazu licznika od Golfa II.
From: MAc <mac_dx_at_nospam_tosiewytnie.poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 05 Jul 2006 13:47:42 +0200
Maurycy napisał(a):
Moj ma "douszny". Na sluch tez mozna sie zorientowac jakie sa obroty silnika
(jak szybko reaguje silnik na przyspieszenie)
Najszybciej reagował po założeniu gaźnika od starej pandy :-)
From: "Ukaniu" <l99ukaszWYWAL_TO_at_nospam_gazSeta.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 5 Jul 2006 17:24:12 +0200
Użytkownik "MAc" <mac_dx_at_nospam_tosiewytnie.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:e8g8su$ocl$1_at_nospam_news.onet.pl...
Maurycy napisał(a):
Moj ma "douszny". Na sluch tez mozna sie zorientowac jakie sa obroty
silnika
(jak szybko reaguje silnik na przyspieszenie)
Najszybciej reagował po założeniu gaźnika od starej pandy :-)
Z odpowiednią podstawką by zmniejszyć pulsowanie podciśnienia, wymienionymi
zaworami na większą średnicę i zwiększonym stopniem sprężania w połączeniu z
wałkiem poprawiającym zachowanie i moc i popychaczami zaworów o większym
przełożeniu.
Pozdrawiam Łukasz
From: MAc <mac_dx_at_nospam_tosiewytnie.poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Wed, 05 Jul 2006 17:52:52 +0200
Ukaniu napisał(a):
Z odpowiednią podstawką by zmniejszyć pulsowanie podciśnienia, wymienionymi
zaworami na większą średnicę i zwiększonym stopniem sprężania w połączeniu z
wałkiem poprawiającym zachowanie i moc i popychaczami zaworów o większym
przełożeniu.
Ech to były czasy, to se ne vrati pane Havranek. I jeszcze stoczone koło
zamachowe i obowiązkowo przerobiony tłumik.
Raketa 126p, 600, 1976 prawie 25 lat temu. Początkowo całkowity brak
elektroniki :-)
Mac
From: "Maciek" <maciekzl600WYTNIJTO_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: 5 Jul 2006 15:01:15 +0200
po przeczyszczeniu gaznikow w Kawasaki ER5 i przejazdzce pojawil sie
problem,
motor jest slaby i na wolnych obrotach chodzi tak jakby chcial zdechnac,
widoczna usterka elektroniczna to:
jak przygazuje to obrotomierz czeka z 2-4 sekundy i dopiero rusza,
jak puszcze gaz to obrotomierz bardzo powoli wraca z powrotem,
wczesniej obrotobierz chodzil szybko zgodnie z przygazowaniem
to raczej nie usterka elektroniki (ER5 chyba nawet nie ma żadnego czujnika w
gaźnikach)
Sprawdź czy dobrze poskładałeś gaźniki, czy dobrze popodłączałeś wężyki z
podciśnieniem. Jeśli tak, to gaźniki wymagają regulacji.
Powodzenia
Maciek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
From: "Maciek" <maciekzl600WYTNIJTO_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: 5 Jul 2006 15:10:45 +0200
grupa bardziej nadająca się do takich pytań to pl.rec.motocykle
Powodzenia
Maciek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
From: Szymon Kubicki <Szymon_at_nospam_no.spam.terror.org.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Thu, 6 Jul 2006 21:42:43 +0000 (UTC)
Maciek zeznal:
po przeczyszczeniu gaznikow w Kawasaki ER5 i przejazdzce pojawil sie
problem,
motor jest slaby i na wolnych obrotach chodzi tak jakby chcial zdechnac,
widoczna usterka elektroniczna to:
jak przygazuje to obrotomierz czeka z 2-4 sekundy i dopiero rusza,
jak puszcze gaz to obrotomierz bardzo powoli wraca z powrotem,
wczesniej obrotobierz chodzil szybko zgodnie z przygazowaniem
to raczej nie usterka elektroniki (ER5 chyba nawet nie ma żadnego czujnika w
gaźnikach)
Sprawdź czy dobrze poskładałeś gaźniki, czy dobrze popodłączałeś wężyki z
podciśnieniem. Jeśli tak, to gaźniki wymagają regulacji.
Dokladnie tak.
A membranka w kraniku cala jest? W sensie podaje paliwo pod cisnieniem?
Proponuje pl.rec.motocykle. Ktos napewno Ci pomoze.
pozdrawiam
--
Szymon
http://terror.org.pl/~kap3lush/foto2/guma.jpg
From: "Rafal" <rcU5UNT0_at_nospam_pulsarsc.com.pl>
Subject: Re: szukam elektronika znajacego sie na motorach
Date: Fri, 7 Jul 2006 10:01:38 +0200
zawiozlem motor do pobliskiego serwisu motorowego w Targowisku,
gostek naprawia tam motory juz z 10 lat to cos sie zna na motorach,
gaźniki rozebrał i zlozyl od nowa, zrobil synchronizacje
- tak pokombinowal ze poprawila sie moc silnika,
ale obrotomierz dalej wariuje,
mechanik wymyslil ze trzeba wymienic cala zawartosc puszki obrotomierza,
bo wedlug niego tam cos jest uwalone,
jak to zamowie w serwisie Kawasaki to rujna,
a jak sie nie poprawi to mam przechlapane finansowo
bo bede musial pojechac do Krakowa do serwisu Kawasaki
i oskubia mnie ile sie da
jesli jest w Bochni jakis fachowiec od elektryki w motorach
to bardzo prosze o namiary