SIMOREG - problem



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Elpix <elp_at_nospam_poczta.neostrada.pl>
Subject: SIMOREG - problem
Date: Tue, 04 Jul 2006 22:41:49 +0200


Witam wszystkich.
Pracował parę lat bezboleśnie (SIMOREG 6RA2425 - sterowanie silnikiem DC),
aż tu nagle.... zaczęło wybijać bezpieczniki, ale na zasilaniu tegoż
ustrojstwa. Nie ma reguły co do sytuacji, w której te bezpieczniki lecą,
tzn. w momencie uruchamiania silnika jak i już w trakcie jego pracy.
Czasami pracuje 2-3 dni i nic, a za chwilę 2-3 razy pod rząd 2
bezpieczniki są dead (zawsze na tych samych fazach). Wygląda to tak, jakby
tyrystory między dwoma fazami zostały jednocześnie otwarte, no i bum...
No i pytania
1: może ktoś z grupowiczów przerabiał podobny problem i może się podzielić
informacjami na ten temat;
2: w jaki możliwie prosty sposób (nie laboratoryjny) sprawdzić tyrystory
(induktor?);
3: gdzie kupić "od ręki" bezpieczniki wg. oznaczeń SIEMIENS`a "3NE8
017-1 50A" tzw. "szybkie"

Za wszelkie informacje wiekie dzięki :-)
Pozdrawiam

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Greg\(G.Kasprowicz\)" <Grzegorz.Kasprowicz_at_nospam_CERN.CH>
Subject: Re: SIMOREG - problem
Date: Wed, 5 Jul 2006 09:19:37 +0200


Pracował parę lat bezboleśnie (SIMOREG 6RA2425 - sterowanie silnikiem DC),
aż tu nagle.... zaczęło wybijać bezpieczniki, ale na zasilaniu tegoż
ustrojstwa. Nie ma reguły co do sytuacji, w której te bezpieczniki lecą,
tzn. w momencie uruchamiania silnika jak i już w trakcie jego pracy.
Czasami pracuje 2-3 dni i nic, a za chwilę 2-3 razy pod rząd 2
bezpieczniki są dead (zawsze na tych samych fazach). Wygląda to tak, jakby
tyrystory między dwoma fazami zostały jednocześnie otwarte, no i bum...
No i pytania
1: może ktoś z grupowiczów przerabiał podobny problem i może się podzielić
informacjami na ten temat;
2: w jaki możliwie prosty sposób (nie laboratoryjny) sprawdzić tyrystory
(induktor?);
3: gdzie kupić "od ręki" bezpieczniki wg. oznaczeń SIEMIENS`a "3NE8
017-1 50A" tzw. "szybkie"

a nie stalo sie moze cos z "softstartem"?
albo silnik nie ma zwiekszonych oporow i pobiera nadmierny prad przy
odpalaniu?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Leszek" <spam_at_nospam_spam.pl>
Subject: Re: SIMOREG - problem
Date: Wed, 5 Jul 2006 09:41:45 +0200


a nie stalo sie moze cos z "softstartem"?
albo silnik nie ma zwiekszonych oporow i pobiera nadmierny prad przy
odpalaniu?

Tu się zgodzę - należy najpierw sprawdzić silnik, tzn pobór prądu
w poszczególnych fazach, szczególnie pod maksymalnym
obciążeniem, jakie może wystąpić. Ale jeżeli się okaże że problem
jest jednak w Simoregu, to na 100% nie jest to wina tyrystorów
tyrystor jest elementem półprzewodnikowym i nie uszkadza się on
w ten sposób że czasem pracuje a czasem robi zwarcie. Problem
będzie w elektronice sterującej - np. niestabilnie pracujące zasilanie,
zły kontakt na złączach, niedokręcona jakaś śruba, itp

Leszek



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Elpix <elp_at_nospam_poczta.neostrada.pl>
Subject: Re: SIMOREG - problem
Date: Wed, 05 Jul 2006 09:44:14 +0200


a nie stalo sie moze cos z "softstartem"?
albo silnik nie ma zwiekszonych oporow i pobiera nadmierny prad przy
odpalaniu?

Domniemam, że nie bo:
Na podłączeniu stojana i wirnika też są bezpieczniki, odpowiednio mniejsze
i cały czas są dobre. Dodatkowo nie aktywuje się żadne zabezpieczenie
(ograniczenia prądu, ect.), które właśnie w takim przypadku powinno
zareagować i wyświetlkić odpowiedni błąd. Właśnie dlatego moje podejrzenia
kierują się na tyrystory lub ich sterowanie.

Pozdrawiam.

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "andrzej dulek" <xanduel57_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: SIMOREG - problem
Date: Wed, 5 Jul 2006 11:26:30 +0200


Bezpieczniki najtańsze są polskie o oznaczeniu Bts 50/500 może być tylko
problem z mocowaniem.Jeżeli walą zawsze w tych samych fazach bezpieczniki to
może oznaczać że przestaje pracować układ wyzwalania jednego tyrystora , i
prąd w silniku robi się pulsujący z dużymi stromościami , kiedy się przepali
jeden bezpiecznik to stromości na dwóch fazach są jeszcze większe i
natychmiast przepala się następny .Sprawdź ciągłość pomiędzy
transformatorami wyzwalającymi a tyrystorami , rezystancja bramek powinna
się mieścić pomiędzy 10 a 50 ohm . Często zdarzają się zimne luty trafka
wyzwalającego lub końcówek bagnetowych o ile takie są a jak są to często
jest problem z kontaktem na nich.
Tyrystory przeważnie są wieczne o ile jest właściwy dobór zabezpieczeń , jak
padają to na zwarcie które nie przemija.
Powodzenia



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "MGM" <sp4pss_at_nospam_elknet.pl>
Subject: Re: SIMOREG - problem
Date: Wed, 5 Jul 2006 12:33:50 +0200



3: gdzie kupić "od ręki" bezpieczniki wg. oznaczeń SIEMIENS`a "3NE8
017-1 50A" tzw. "szybkie"

Za wszelkie informacje wiekie dzięki :-)
Pozdrawiam


DACPOL Sp.z o.o
ul Pulawska 34
Piaseczno k/W-wy
tam kupilem bezpieczniki szybkie do swoich napedow.
Pozdrawiam
Karol