Dziwne zachowanie ECM+Suzuki swift
Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl
From: joszi <joszi_at_nospam_joszi.net>
Subject: Dziwne zachowanie ECM+Suzuki swift
Date: Sun, 23 Jul 2006 23:02:47 +0200
Witam.
Mam następujący problem, z którym przestaję sobie powoli radzić.
A mianowicie:
Około 2 tygodnie temu miałem okazję reperować auto (Suzuki Swift
1,3cm/3 1997r) Objawem było co około 20 uruchomień silnika blokowanie
się IMMO, pomagał zabieg restartu ECM poprzez zdjęcie klem (żadnych
DTC nie było). Postanowiłem otworzyć ECM i znalazłem zimny lut przy
tranzystorze, starą cynę odessałem i dałem nową. Autko
przetestowałem na dystansie 60Km gasząc i odpalając co jakiś czas
(żadnych problemów), klient auto odebrał i jeździł jakieś 14 dni.
Po 14 dniach klient przyjechał (brak wolnych obrotów, obroty 2000rpm).
Sprawdziłem i okazało się, że nie pracuje regulator wolnych obrotów,
lecz sam regulator jest sprawny(ręcznie nim sterowałem), regulator nie
dostaje sygnału z ECM. Podpiąłem TECHA2 (DTC 16 Uszkodzony system IAC),
sprawdziłem wszystkie czujniki i wszystko jest OK. Wykasowałem błąd i
uruchomiłem silnik (silnik pracował dalej na 2000rpm i świecił się
CHECK ENGINE lecz żadnych błędów już nie było w pamięci).
Pomyślałem, że TECH2 jest uszkodzony i podpiąłem TECH1 (Dalej brak
DTC a CHECK się świeci). Pomyślałem, że padł ECM.
W ECMie sprawdziłem wszystkie półprzewodniki i są OK, sprawdziłem czy
gdzieś niw ma przerwanej ścieżki i ścieżki są ok, wylutowałem
kondensatory (tylko elektrolity) są dobre.
Być może ktoś miał podobną sytuację?
Co jeszcze mogło paść co wskazywało by na takie zachowanie się auta?
CHECK się świeci a brak jest DTC, wolne obroty to 2000rpm.
Zaznaczę, że LPG nie ma w tym aucie.
Sprawdzałem TECHEM2 datalist linijka po linijce i wszystko gra na 100%
Sprawdzałem każdy czujnik oscyloskopem i miernikiem, są sprawne.
Przejścia do ECMu są.
ECM dostaje informację z przepustnicy że jest zamknięta.
--
Krzysztof Ławniczek, http://joszi.net, joszi_at_nospam_joszi.net