Zalety układów napędowych ?



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Michal" <michal.83_at_nospam_interia.pl>
Subject: Zalety układów napędowych ?
Date: Wed, 9 Feb 2005 21:43:28 +0100


Witam.
Potrzebuje pilnie pomocy w zagadnieniu:
Jakie są zalety układów napędowych prądu przemiennego w stosunku do układów
prądu stałego.




Z góry dziekuje za informacje

Pozdrawiam
Michał



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Kris <kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Zalety =?ISO-8859-2?Q?uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
Date: Wed, 09 Feb 2005 23:39:08 +0100


Jakie są zalety układów napędowych prądu przemiennego w stosunku do układów
prądu stałego.

Dwie podstawowe zalety (domyślnie piszę o silnikach klatkowych
asynchronicznych większych mocy):

--
Kris
www.powercontrol.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Zalety_uk=B3ad=F3w_nap=EA?=
Date: Thu, 10 Feb 2005 11:35:16 +0100


Wed, 09 Feb 2005 23:39:08 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Kris
<kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:

Jakie są zalety układów napędowych prądu przemiennego w stosunku do układów
prądu stałego.
Dwie podstawowe zalety (domyślnie piszę o silnikach klatkowych
asynchronicznych większych mocy):
- tańsze ,
- brak szczotek (prostsza eksploatacja, brak iskrzenia).
  • Latwiejsza regulacja obrotow i rozruch (falowniki)


  • Poprzedni Następny
    Wiadomość
    Spis treści
    From: Kris <kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl>
    Subject: Re: Zalety =?ISO-8859-2?Q?uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
    Date: Thu, 10 Feb 2005 19:08:50 +0100


    - Latwiejsza regulacja obrotow i rozruch (falowniki)

    Prościej się steruje silnikiem prądu stałego, wystarczy utrzymywać stały
    strumień i moment można proporcjonalnie sterować prądem wirnika.
    W układzie napędowym z silniem prądu przemiennego można regulować na
    podobnej zasadzie moment, tylko trzeba wszystkie wielkości
    przetransformować do dwuosiowego układu współrzędnych wirującego z
    prędkością wektora strumienia wirnika. Uzyskujemy wówczas zależności
    zbliżone do tych w przypadku silnika DC. Minus taki, że trzeba dokonywać
    sporo obliczeń. Texas robi takie DSP, które wspomagają te obliczenia.

    --
    Kris K.
    www.powercontrol.pl

    Poprzedni Następny
    Wiadomość
    Spis treści
    From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
    Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Zalety_uk=B3ad=F3w_nap=EA?=
    Date: Thu, 10 Feb 2005 21:06:28 +0100


    Thu, 10 Feb 2005 19:08:50 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Kris
    <kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl> wyslala do portu 119
    jednego z serwerow news nastepujace dane:

    Prościej się steruje silnikiem prądu stałego, wystarczy utrzymywać stały
    strumień i moment można proporcjonalnie sterować prądem wirnika.
    A to sterowanie pradem wirnika jak (w sensie ze nie jak w EU-07 ;-) )

    Poprzedni Następny
    Wiadomość
    Spis treści
    From: Kris <kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl>
    Subject: Re: Zalety =?ISO-8859-2?Q?uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
    Date: Fri, 11 Feb 2005 11:59:33 +0100


    A to sterowanie pradem wirnika jak (w sensie ze nie jak w EU-07 ;-) )
    - PWMem ?

    Jeśli silnik jest zasilany z sieci DC to stosuje się choper czyli
    przekształtnik obniżający DC/DC sterowany PWM. W przypadku zasilania z
    sieci prądu zmiennego prostownik tyrystorowy (zmiana wartości średniej
    napięcia przez kąt opoźnienia włączenia tyrystorów).

    --
    Kris K.
    www.powercontrol.pl

    Poprzedni Następny
    Wiadomość
    Spis treści
    From: "test" <test3535_at_nospam_wpl.pl>
    Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Zalety_uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
    Date: Fri, 11 Feb 2005 12:11:40 +0100


    A to sterowanie pradem wirnika jak (w sensie ze nie jak w EU-07 ;-) )

    Tak, rezystory oporowe to jest to!