Zalety układów napędowych prądu przemiennego w porównaniu do stałego
Zalety układów napędowych ?
From: "Michal" <michal.83_at_nospam_interia.pl>
Subject: Zalety układów napędowych ?
Date: Wed, 9 Feb 2005 21:43:28 +0100
Witam.
Potrzebuje pilnie pomocy w zagadnieniu:
Jakie są zalety układów napędowych prądu przemiennego w stosunku do układów
prądu stałego.
Z góry dziekuje za informacje
Pozdrawiam
Michał
From: Kris <kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Zalety =?ISO-8859-2?Q?uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
Date: Wed, 09 Feb 2005 23:39:08 +0100
Jakie są zalety układów napędowych prądu przemiennego w stosunku do układów
prądu stałego.
Dwie podstawowe zalety (domyślnie piszę o silnikach klatkowych
asynchronicznych większych mocy):
- tańsze ,
- brak szczotek (prostsza eksploatacja, brak iskrzenia).
--
Kris
www.powercontrol.pl
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Zalety_uk=B3ad=F3w_nap=EA?=
Date: Thu, 10 Feb 2005 11:35:16 +0100
Wed, 09 Feb 2005 23:39:08 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Kris
<kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:
Jakie są zalety układów napędowych prądu przemiennego w stosunku do układów
prądu stałego.
Dwie podstawowe zalety (domyślnie piszę o silnikach klatkowych
asynchronicznych większych mocy):
- tańsze ,
- brak szczotek (prostsza eksploatacja, brak iskrzenia).
Latwiejsza regulacja obrotow i rozruch (falowniki)
From: Kris <kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Zalety =?ISO-8859-2?Q?uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
Date: Thu, 10 Feb 2005 19:08:50 +0100
- Latwiejsza regulacja obrotow i rozruch (falowniki)
Prościej się steruje silnikiem prądu stałego, wystarczy utrzymywać stały
strumień i moment można proporcjonalnie sterować prądem wirnika.
W układzie napędowym z silniem prądu przemiennego można regulować na
podobnej zasadzie moment, tylko trzeba wszystkie wielkości
przetransformować do dwuosiowego układu współrzędnych wirującego z
prędkością wektora strumienia wirnika. Uzyskujemy wówczas zależności
zbliżone do tych w przypadku silnika DC. Minus taki, że trzeba dokonywać
sporo obliczeń. Texas robi takie DSP, które wspomagają te obliczenia.
--
Kris K.
www.powercontrol.pl
From: BLE_Maciek <i80c586_at_nospam_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Zalety_uk=B3ad=F3w_nap=EA?=
Date: Thu, 10 Feb 2005 21:06:28 +0100
Thu, 10 Feb 2005 19:08:50 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Kris
<kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:
Prościej się steruje silnikiem prądu stałego, wystarczy utrzymywać stały
strumień i moment można proporcjonalnie sterować prądem wirnika.
A to sterowanie pradem wirnika jak (w sensie ze nie jak w EU-07 ;-) )
From: Kris <kryniokWYTNIJTO_at_nospam_o2.pl>
Subject: Re: Zalety =?ISO-8859-2?Q?uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
Date: Fri, 11 Feb 2005 11:59:33 +0100
A to sterowanie pradem wirnika jak (w sensie ze nie jak w EU-07 ;-) )
- PWMem ?
Jeśli silnik jest zasilany z sieci DC to stosuje się choper czyli
przekształtnik obniżający DC/DC sterowany PWM. W przypadku zasilania z
sieci prądu zmiennego prostownik tyrystorowy (zmiana wartości średniej
napięcia przez kąt opoźnienia włączenia tyrystorów).
--
Kris K.
www.powercontrol.pl
From: "test" <test3535_at_nospam_wpl.pl>
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Zalety_uk=B3ad=F3w_nap=EAdowych_=3F?=
Date: Fri, 11 Feb 2005 12:11:40 +0100
A to sterowanie pradem wirnika jak (w sensie ze nie jak w EU-07 ;-) )
Tak, rezystory oporowe to jest to!