Wieksze czestotliwosci



Masz problem? Zapytaj na forum elektroda.pl

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Wieksze czestotliwosci
Date: Tue, 15 Feb 2005 16:32:31 +0000


Sluchajcie. Mam urzadzenie, co produkuje 76MHz na jedym wyjsciu
i ma jeszcze 2 wyjscia produkujace 10us impulsy synchronizowane
z w/w 76MHz. Problem: w jaki sposob zrobic stopnie wyjsciowe?

Zapotrzebowanie na energie:
76MHz - 1Vpp _at_nospam_50 Ohm
10us - jedno 3Vpp, drugie 5Vpp _at_nospam_ 50 Ohm (prostokat)

Jak 76MHz puscilem przez szybsze HC04, to sam inwerter produkowal
1Vpp szumu na zasilaniu. Szum byl nie do obejscia - 76MHz produkuje
teraz z nogi Altery i jest OK.
Co potrzebuje, to jakies podpowiedzi do stopni wyjsciowych.... chcialbym
oczywiscie :-) miec malutkie czasy narostu. Malutkie czyli najlepiej
<5ns :-( albo cos w okolicy


--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Marek Dzwonnik" <mdz_at_nospam_WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Tue, 15 Feb 2005 17:59:01 +0100


Uzytkownik "jerry1111" <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl> napisal w
wiadomosci news:cut8c2$ej1$1_at_nospam_news.onet.pl

Zapotrzebowanie na energie:
76MHz - 1Vpp _at_nospam_50 Ohm
10us - jedno 3Vpp, drugie 5Vpp _at_nospam_ 50 Ohm (prostokat)

Co potrzebuje, to jakies podpowiedzi do stopni wyjsciowych....
chcialbym oczywiscie :-) miec malutkie czasy narostu. Malutkie czyli
najlepiej <5ns :-( albo cos w okolicy

Hmmm... jakies szybkie, symetryczne drivery linii?
RS485 itp.. - za wolne.
LVDS - za male amplitudy

Ale tak sobie patrze na TI... Moze cos z tego?
THS6002 Dual Differential Line Driver/Receiver
THS6022 500-mA Dual Differential Line Driver
THS6012 250-mA Dual Differential Line Driver
Teoretycznie kupowalne przez DigiKey-a.

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Tue, 15 Feb 2005 17:10:13 +0000


Zapotrzebowanie na energie:
76MHz - 1Vpp _at_nospam_50 Ohm
10us - jedno 3Vpp, drugie 5Vpp _at_nospam_ 50 Ohm (prostokat)


Co potrzebuje, to jakies podpowiedzi do stopni wyjsciowych....
chcialbym oczywiscie :-) miec malutkie czasy narostu. Malutkie czyli
najlepiej <5ns :-( albo cos w okolicy


Hmmm... jakies szybkie, symetryczne drivery linii?
RS485 itp.. - za wolne.
LVDS - za male amplitudy

Hehe - na poczatku tez tak chcialem :-)

Ale tak sobie patrze na TI... Moze cos z tego?
THS6002 Dual Differential Line Driver/Receiver
THS6022 500-mA Dual Differential Line Driver
THS6012 250-mA Dual Differential Line Driver

Ano pdfy juz sie laduja. Swoja droga probowalem szukac po kilku
producentach ale TI mi cos do glowy nie przyszedl

Teoretycznie kupowalne przez DigiKey-a.

Tak samo jak wiekszosc rzeczy z ST jest do kupienia w Mouserze -



--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Marcin E. Hamerla <Xmeh4njusy_at_nospam_Xpoczta.Xonet.Xpl.removeX>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Tue, 15 Feb 2005 21:00:42 +0100


jerry1111 napisal(a):

THS6012 250-mA Dual Differential Line Driver

Ano pdfy juz sie laduja. Swoja droga probowalem szukac po kilku
producentach ale TI mi cos do glowy nie przyszedl

Teoretycznie kupowalne przez DigiKey-a.

Tak samo jak wiekszosc rzeczy z ST jest do kupienia w Mouserze -
- ino przesylka $50 :-(

Ja to mam na magazynie, ale sie akurat skonczylo.... Bede mial za
jakies dwa tygodnie.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Jak ja was, kurrwy, nienawidzę, jak do was bym z kałacha bił."

Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Wed, 16 Feb 2005 13:42:01 +0100


Sugerowalbym zainteresowac sie rodzinami 74ABT, 74BCT i 74FCT - wydaje mi
sie ze spelniaja z zapasem wymagania i sa wzglednie latwo dostepne...



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Thu, 17 Feb 2005 09:45:17 +0000


Sugerowalbym zainteresowac sie rodzinami 74ABT, 74BCT i 74FCT - wydaje mi
sie ze spelniaja z zapasem wymagania i sa wzglednie latwo dostepne...

74F siedzialy. Ale nie dawaly rady wysterowac linii.


--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "PAndy" <pandrw_at_nospam_poczta.onet.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Thu, 17 Feb 2005 11:43:49 +0100



"jerry1111" <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl> wrote in message
news:cv1p8i$3rg$1_at_nospam_news.onet.pl...
Sugerowalbym zainteresowac sie rodzinami 74ABT, 74BCT i 74FCT - wydaje
mi
sie ze spelniaja z zapasem wymagania i sa wzglednie latwo dostepne...

74F siedzialy. Ale nie dawaly rady wysterowac linii.

244? rownolegle 8 linii z 244 nie dalo rady sterowac?



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Thu, 17 Feb 2005 12:28:04 +0000


74F siedzialy. Ale nie dawaly rady wysterowac linii.

244? rownolegle 8 linii z 244 nie dalo rady sterowac?

Cholera... rownolegle :P
No tak - czasami trza piwo wypic dla odprezenia mozgownicy :-)
Sprawdze dzis albo jutro - jak mi oddadza dzialajace urzadzenie :-)

--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Thu, 17 Feb 2005 18:42:30 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci


Hello jerry1111,

Thursday, February 17, 2005, 1:28:04 PM, you wrote:

74F siedzialy. Ale nie dawaly rady wysterowac linii.
244? rownolegle 8 linii z 244 nie dalo rady sterowac?
Cholera... rownolegle :P
No tak - czasami trza piwo wypic dla odprezenia mozgownicy :-)
Sprawdze dzis albo jutro - jak mi oddadza dzialajace urzadzenie :-)

Puściłem w nocy posta i widzę, że przegapiłes chyba - próbowałeś
BUF634? Przy żądanych przez Ciebie poziomach powinien sobie poradzić -
ma 2000V/us co daje 2V/ns albo liczyć nie umiem ;-)

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Thu, 17 Feb 2005 17:45:30 +0000


Puściłem w nocy posta i widzę, że przegapiłes chyba - próbowałeś
BUF634? Przy żądanych przez Ciebie poziomach powinien sobie poradzić -
ma 2000V/us co daje 2V/ns albo liczyć nie umiem ;-)

Widzialem - zamowione drivery :-)


--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr Wyderski" <wyderskiREMOVE_at_nospam_ii.uni.wroc.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Sat, 19 Feb 2005 12:29:50 +0100


jerry1111 wrote:

Widzialem - zamowione drivery :-)

A dlaczego nie wtornik? Bo az mnie ciekawosc zzera... :-)

Pozdrawiam
Piotr Wyderski


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Sat, 19 Feb 2005 15:22:00 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci


Hello Piotr,

Saturday, February 19, 2005, 12:29:50 PM, you wrote:

Widzialem - zamowione drivery :-)
A dlaczego nie wtornik? Bo az mnie ciekawosc zzera... :-)

Kiedy to jest wtórnik. Ładny, symetryczny wtórnik ze skompensowanym
offsetem. A że zapakowany w DIP8 lub większą obudowę, to chyba nikomu
nie przeszkadza :-)

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Mon, 21 Feb 2005 09:25:58 +0000


A dlaczego nie wtornik? Bo az mnie ciekawosc zzera... :-)

Bo do zuzycia byly glownie rozne odmiany 04 i 06 :-(
Reszte trza bylo zamawiac, wiec wolalem sie grupy poradzic
co zamawiac (zeby nie wyladowac z wiadrem niepotrzebnego krzemu).


--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: "Piotr Wyderski" <wyderskiREMOVE_at_nospam_ii.uni.wroc.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Tue, 15 Feb 2005 21:35:48 +0100


jerry1111 wrote:

Zapotrzebowanie na energie:
76MHz - 1Vpp _at_nospam_50 Ohm
10us - jedno 3Vpp, drugie 5Vpp _at_nospam_ 50 Ohm (prostokat)

A probowales zaczac eksperymenty od wtornikow
emiterowych/zrodlowych na szybkich tranzystorach
w.cz., np. na takim BFR92A, ktorego czestotliwosc
graniczna to 5GHz?

Pozdrawiam
Piotr Wyderski

PS. Wyslalem w niedziele maila w wiadomej sprawie
do p. Andrzeja, ale pozostal bez odpowiedzi.



Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <Adres.znajdziesz_at_nospam_w.starym.archiwum>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Wed, 16 Feb 2005 00:13:09 +0100


Jerry, jak testowalem mozliwosc zrobienia szpilki nanosekundowej _w domu_ to
wychodzi mi ze na zwyklych 2N2369 mozna zrobic szpilke...chyba 5ns? Wiec z
jednym zboczem o takiej stromosci zaden problem :-)
Piotr dobrze radzi, ale nie na wysokoczestotliwosciowych, ale na
przelaczajacych.
__
Pzd, Irek.N.
ps. co tam u Ciebie?


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Wed, 16 Feb 2005 09:32:22 +0000


Jerry, jak testowalem mozliwosc zrobienia szpilki nanosekundowej _w domu_ to
wychodzi mi ze na zwyklych 2N2369 mozna zrobic szpilke...chyba 5ns? Wiec z
jednym zboczem o takiej stromosci zaden problem :-)
Piotr dobrze radzi, ale nie na wysokoczestotliwosciowych, ale na
przelaczajacych.

Na razie zrobilem metoda 'spychologii' - znaczy do kazdego sygnalu
jest oddzielne HC04 :-) i jakos to dziala. W jednym miejscu
mam troche za slaby sygnal, ale... sa wazniejsze rzeczy do skonczenia :)
Zamowie drivery o ktorych mowil MDz i w przyszlym tygodniu cos
tam poprobuje poskladac.

Pzd, Irek.N.
ps. co tam u Ciebie?

Wszystko spoko :-)
Uruchom icka albo gadu

--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: Ireneusz Niemczyk <Adres_at_nospam_znajdziesz.w.starym.archiwum>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Wed, 16 Feb 2005 11:48:15 +0100


Wszystko spoko :-)
Uruchom icka albo gadu

Icq gada prawie non stop ;-)

__
Pzd, Irek.N.


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
From: jerry1111 <pleaseJERRY1111nomorespam_at_nospam_wp.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci
Date: Thu, 17 Feb 2005 09:42:24 +0000


Icq gada prawie non stop ;-)

Tylko mi sie numer zmienil - znaczy nie moge sie dowiedziec
starego hasla ;-(
224011525

--
Jerry


Poprzedni Następny
Wiadomość
Spis treści
Date: Thu, 17 Feb 2005 01:23:02 +0100
From: RoMan Mandziejewicz <roman_at_nospam_pik-net.pl>
Subject: Re: Wieksze czestotliwosci


Hello jerry1111,

Tuesday, February 15, 2005, 5:32:31 PM, you wrote:

Sluchajcie. Mam urzadzenie, co produkuje 76MHz na jedym wyjsciu
i ma jeszcze 2 wyjscia produkujace 10us impulsy synchronizowane
z w/w 76MHz. Problem: w jaki sposob zrobic stopnie wyjsciowe?

BUF634 ?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=41383612

Zapotrzebowanie na energie:
76MHz - 1Vpp _at_nospam_50 Ohm
10us - jedno 3Vpp, drugie 5Vpp _at_nospam_ 50 Ohm (prostokat)

[...]


--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_nospam_pik-net.pl